Statiegeld werkt!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Statiegeld werkt!.

Gast

2015-08-26 05:21

Zwerfvuil verminderen, dat wil toch iedereen? En al die plastic die in 't milieu terechtkomt is een ramp.

Gast

2015-08-26 05:39

Ben 100 % voor statiegeld. Hoop dat het er binnenkort van komt. Wat ticket betreft : als ik zou winnen wordt dat ook gerecycleerd want ik ken iemand die daar heeeeeel blij mee zou zijn (hans)

Gast

2015-08-26 05:40

't Is een mogelijkheid om sluikstorten van blikjes, plastiekflesjes ea te land en te water tegen te gaan.

Gast

2015-08-26 06:09

Omdat in andere landen de uitbreiding van het statiegeld een bewezen effectief middel is gebleken om de enorme hoeveelheid zwerfafval drastisch te verminderen

Gast

2015-08-26 07:35

Dit is dierenleed dat makkelijk te voorkomen is. Doe zelf wat moeite, want dieren kunnen dit zelf niet!
Marcel

2015-08-26 17:30

Omdat de plastic-afvalberg dringend moet ingeperkt worden, die brengt mens en natuur veel schade toe.

Gast

2015-08-26 20:30

Statiegeld is een mogelijke oplossing om de afvalberg en zwerfvuil in te perken. Die plastic rommel niet maken is nog beter.
Carlo
Gast

2015-08-26 20:39

Statiegeld kan de wereld redden van plastiek en zwerfvuil!
Op heden lopen we steeds achter de feiten aan . Er zijn al genoeg vissen, vogels en andere dieren dood door plastiek en zwerfvuil.
Statiegeld is een must voor een gezonde toekomst van mens en dier.

Gast

2015-08-28 15:29

Ik teken deze petitie graag omdat ik er van overtuigd ben dat statiegeld een goede zaak is om de afvalstroom, indien niet te verminderen dan toch wel beter te kanaliseren en tot recycling te komen.

Gast

2015-09-01 05:26

dit zou er toch mogen (moeten) komen en ook terug de bruine papieren zakken in de winkels ipv plastiek , die kunnen ook nog dienen voor allerlei andere doeleinden : cadeau's inpakken, boeken kaften .... of gewoon om je papier op straat te zetten.

Gast

2015-09-01 19:42

Statiegeld levert de zuiverste vorm van post consumer PET op die het meest hoogwaardig is te recyclen. En daarnaast is het de goedkoopste vorm van inzamelen en -heel belangrijk ook- het voorkomt zwerfvuil en dus plastic soep. Zie ook www.recycling netwerk.nl

Gast

2016-03-12 21:54

Omdat ik overal om me heen plastic flessen en blikjes op straat, maar ook in de natuur zie liggen. Ik zou graag willen dat verpakkingsmateriaal duurder wordt, zodat het in ieder geval wordt ingeleverd.
Leo2

#38 Invoering statiegeld in Belgie

2016-09-08 19:47

Elke maatregel die leidt tot het terugdringen van plastic afval in het milieu is uitstekend.

Invoeren van statiegeld op glazen potten en flessen, pet-flessen en zoals in Scandinavie ook op drinkblikjes, vermindert problemen voor de dieren, vooral vogels en vissen, die stukjes plastic naar binnen krijgen, spaart kosten voor het opruimen,geeft de mogelijkeid tot hergebruik, en draagt bij tot een verzorgdere indruk van wegbermen en natuurgebieden.

Blijkbaar komen de politiek verantwoordelijken nooit buiten de deur, want blijkbaar hebben ze geen weet van de ergerlijke nonchalance waarmee een gedeelte van de bevolking de publieke ruimte opvat als een grote vuilstort.

Er is daarnaast ook nog wel enige opvoeding en bewustmaking nodig voor dat de denkfout, die bij het weggooien van een lege snoepverpakking een leeg flesje of tinnetje wordt gepraktiseerd: "Als ik het maar kwijt ben...." wordt omgebogen naar: "Het was lekker, maar anderen hoeven geen last te hebben van mijn lege verpakking."