Open brief aan de dames en heren visserijministers

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Open brief aan de dames en heren visserijministers.

Gast

2016-01-08 11:47

dit is bizar beroeps wel weg vangen en hobby visser wel betalen en maar 1 visje mee nemen diep triest geen paling geen baars waar gaat dit naar toe.

Gast

2016-01-08 14:25

Ik ben welliswaar geen zeebaarsvisser maar ik vis op roofvissen op zoet water. Daar speelt dezelfde problematiek. Ik sta dan volledig achter deze grondig onderbouwde en goed verwoorde petitie.

Gast

2016-01-08 15:00

Van de Franse "beroepsvisserij" gaat meer dan 80% van de zeebaarsvangst in het veevoeder! En dan zouden wij met 1 of 2 haakjes het zeebaarsbestand naar de kl*ten vissen? Laat me lachen ...!

Gast

2016-01-08 16:19

dit soort visserij is stropen, ik dacht dat dit verboden was. het wordt
hoge tijd dat dit stop!

Gast

2016-01-08 17:17

Omdat onze regering blundert in hun besluitvorming

Gast

2016-01-08 19:49

waarom terug de sportvisser viseren ?

Gast

2016-01-08 20:04

Omdat ik en vele zeesportvissers met mij het erover eens zijn dat ons keer op keer een "oor wordt aangenaaid" met allerlei flauwekulmaatregelen en sancties. Teneinde de "uitgedunde" visbestanden zogenaamd te verbeteren. De sportvisser betaald de prijs, terwijl de beroepsvissers gewoon kunnen doorgaan met het verder wegvangen van de al zo zwaar onder druk liggende visbestanden. Terwijl als het gaat om bescherming van soorten, en het verbeteren van onderhavige visbestanden- dit op geen enkele manier ook maar iets bijdraagt aan de al zo zwaar uitgedunde en over beviste visstanden. De sportvissers zijn het mede daarom werkelijk zat. Een zogenaamde bijdrage leveren die "geen enkel doel" dient heeft geen enkele zin. Daarom onze oproep aan de dames en heren politici: Hou op met dat slapjanussenbeleid, en durf nu eindelijk eens maatregelen te nemen die er werkelijk toe doen! Stop daarom direct met het nog langer pappen en nathouden van de beroepsvissers.

Gast

2016-01-09 09:40

kan ik niet sorry,ik ben sprakeloos ,het gehalte ,democratie,gezond verstand en kennis van zaken is in deze onmeetbaar.

Gast

2016-01-09 13:05

Mijn positieve commentaar op de petitie is, dat duidelijk uiteen gezet wordt, dat de politieke besluitvorming niet deugt. Als sportvisser wil ik graag nog lang zeebaars vangen en terugzetten, maar dit wordt moeilijk of zelfs onmogelijk, als het beroep haar destructieve manier van werken kan voortzetten met medeweten, medewerking en toestemming van de kant van de politiek.

Gast

2016-01-09 13:20

OMDAT IK VIND DAT DE SPORTVISSERIJ TEN OPZICHTE VAN DE BEROEPSVISSERIJ ONEVENREDIG WORDT GETROFFEN IN HUN BELANG. dE VERDELING IS DISPROPORTIONEEL!

Gast

2016-01-09 13:36

Het wordt tijd dat er voor de sportvissers eens wat positiefs wordt gedaan door de politiek en zeker door de Euro-politiek ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat dat een stelletje lui zitten die alleen met hu eigen zaken of die van de vriendjes bezig zijn.

Gast

2016-01-09 18:58

het is telkens de kleine sportvisser die moet inleveren,
idem met de gulvangsten,
idem met de palingvangsten, enz...

Gast

2016-01-09 20:06

100 procent gelijk moet maar eens gedaan zijn met eenzijdige beslissingen ten voordele van enkele beroepsvisser voor mijn part mogen ze allemaal verdwijnen Wanneer eindelijk eens controle op beroepsvissers in plaats van sportvissers maar zijn meestal vriendjes van elkaar .Mijn stem heb je grts

Gast

2016-01-09 20:11

Omdat ten eerste verdergaande maatregelen nodig zijn en ten tweede de sportvisser onevenredig hard getroffen wordt.

Gast

2016-01-10 08:37

Op deze manier blijft er voor de SPORTVISSER geen lol meer aan.

Gast

2016-01-10 08:48

omdat het noodzakelijk is dat de bestuurders eens hun gezonde verstand gaan gebruiken.

Gast

2016-01-10 11:16

Het belangrijkste is de minimum maat. Deze mag niet omlaag. De vissen worden steeds kleiner. Deze geld voor alle vis soorten. Ze moeten omlaag.

Gast

2016-01-11 05:17

Ik had deze petitie wel graag professioneler gehouden. De emoties mbt dom etc zijn niet echt een toegevoegde waarde.

Gast

2016-01-11 08:17

Omdat ik vind dat niet de sportvisser met de hengel de boosdoeners zijn maar wel de industriële vissers met hun netten

Gast

2016-01-11 12:55

omdat ik van mening ben dat deze maatregel niets aan de toestand verandert, enkel nog meer geld voor de beroepsvisserij

Gast

2016-01-11 18:56

Als fervente sportvisser weerom te moeten vaststellen dat de lobby van het beroep het haalt van het "gezond" verstand dat de politiek zou MOETEN HEBBEN !!!

Gast

2016-01-11 20:38

Het belangrijkste om deze petitie te ondersteunen is DAADWERKELIJKE bescherming van de zeebaars tegen zijn grootste belager: de beroepsvisserij. Het is buiten proporties zoals die door mag blijven gaan, ja zelfs nog uitbreiden !
Wat me echter zwaar tegen staat (zacht uitgedrukt) is het gemak waarmee SN en EAA hun kleine-boot-achterban-sportvisser (naar Iers model een 100% verbod) buiten proporties beperking oplegt. Ik wil toch graag een maatse, gezonde, zelf gevangen zeebaars blijven eten ! Pak diegene aan die verantwoordelijk is !

Koen De Bièvre

#48 Re:

2016-01-11 22:42

#47: -  

Het Iers model verbiedt BROEPSMATIGE aanlanding en laat 2 baarzen, nu nog 1 door de EU noodmaatregel, aan de sportvisser. Dit is jaren geleden in het leven geroepen door de Ierse overheid als herstelmaatregel. De zaak herstelt nu, maar het gaat langzaam, héél langzaam.

Gast

2016-01-12 13:35

Omdat de besluitvorming omtrent bevissing zeebaars niet verloopt zoals ze moet verlopen. Omdat ik de besluitnemers verdenk enkel in het belang van de rijkste lobby te werken.
Omdat de genomen maatregelen in geen enkel geval het reële probleem zullen oplossen, ....

Gast

#50 Vraag aan Koen #48

2016-01-12 16:12

Het Iers model hield volgens mij in, dat een sportvisser van de kant zeebaars mocht meenemen. Een sportvisser met een bootje mag zelfs geen baars aan boord hebben/houden. Of is dat dan veranderd ?