Geen verplicht rookverbod
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen verplicht rookverbod.
Gast |
#5262011-09-30 14:43Waarom mogen mensen die een "eigen" zaak hebben niet beslissen wat er in hun zaak gebeurt ??? |
Gast |
#5272011-10-01 00:43cafébazen en restaurantuitbaters moeten zelf beslissen of er al dan niet gerookt mag worden in de zaak!! |
Gast |
#5282011-10-03 14:11Ik vind dit gewoon schandalig... Ik heb zelf een cafe The Choice in rijkevorsel en de sfeer is anders en de mensen hebben nog steeds de neiging om een sigaret te roken en sommige komen ermee binnen en dan moet je hun steeds buiten sturen of naar de rookkamer... Restaurants ok daar kan het mss niet maar een cafe komaan he... Wil dat deze wet terug word ingetrokken!!! |
Gast |
#5292011-10-05 21:04nu men in Griekenland wel weer mag roken in de discoteken is het echt wel hypocriet gesteld ! |
Gast |
#530 Re:2011-10-05 21:07inderdaad groot gelijk ! als protest zou je voor de naam "the choice " het woord "free" maar dan doorstreept met een sigaret kunnen hangen ! |
Gast |
#5342011-10-07 14:50Als cafuitbater en zelf roker te zijn vindt ik het niet kunnen dat ik in mijn eigen zaak zelf niet mag roken.Ik weet hoe moeielijk wij het hebben, na alle prijsverhogingen die de brouwers ons doorrekenen opslag sabam, bilijke vergoeding, favv,verzekeringen voor al wat maar kan, enzo gaat het maar verder;Het is echt een schande dat wij in onze eigen zaak waar we jaarlijks zoveel euros moeten voor neertellen niet zelf kunnen beslissen of de klanten mogen roken ja of nee.Maar van een BTW korting zoals in de restaurants wordt door de heren ministers geen woord gerept.GROETEN AAN ALLE ROKERS EN SYMPATISANTEN EEN MISNOEGDE CAFEBAAS UIT CAFE SINT ANTONIUS BAVEGEM |
Gast |
#5352011-10-07 18:58Wat zeggen ze dat wij in een vrij land leven ....jawade mijn KLO ..... |
Gast |
#5362011-10-10 01:26Ik vind het stom dat mensen niet meer op café mogen roken! De niet rokers zitten constant alleen binnen, omdat de rokers buiten moeten gaan om te roken. Het is zeer slecht voor de café's, de prijzen slagen op omdat meer mensen nu liever thuis een pintje drinken want daar mogen ze wel roken. mijn stamcafé moest sluiten in het weekend omdat iedereen buiten rookt waardoor de buren last hadden van lawaai.Als dat zo blijft dan gaan er over een paar jaar niet veel café's meer zijn, dat zou ik zeer spijtig vinden. Laat gewoon de cafébaas beslissen of er in zijn café mag gerookt worden of niet. |
Gast |
#5372011-10-12 19:24ik vind het niet kunnen dat ze dit doen. alle cafe's gaan zo dicht. omdat het verboden is om te roken. als ze het da toch verbieden stopdan ineens met het verkopen van sigarretten! de mensen die niet roken kiezen er toch zelf voor om ergens naar binnen te gaan waar gerookt word! |
Gast |
#5382011-10-15 12:51Ik rook zelf niet,maar vind dit een heksenjacht tegen de rokers ! |
Gast |
#540 Re:2011-10-15 14:19Gewoon juist .... Wie betaald de huur en alle kosten? Ik maak thuis ook uit wat er gebeurd....... |
Gast |
#541 sporten is ook ongezond2011-10-19 19:52sporten is ook ongezond !! ze zeveren wel van we moeten minder roken wand we kosten geld aan ziekekas en ziekenhuis maar ik vraag mij af hoeveel SPORTERS er wel niet in het ziekenhuis belanden aan vannalles en nog wat !! ?? en dan nog niet te zwijgen van onze geweldige luchtkwaliteit (om in te joggen ) , dat ze DAAR MAAR IS IETS AAN DOEN in plaats van ONZE CULTUUR TE ONDERMIJNEN EN ZICH ZIEKELIJK TE BEMOEIEN met mens zijn VRIJE KEUZE TOLERANT zijn is anders ! |
Gast |
#5422011-10-31 12:38Politiekers, Steunt en beloont de mensen die nog willen ondernemen en investeren o.a.,in Café's i/d plaats v/d vele profiteurs "die wij allemaal kennen" te belonen met geld v/d die ondernemers. En neem het SOCIALE NIET WEG uit onze maatschappij of er komt ongetwijfeld nog meer agressie en afstandelijkheid. Laat de uitbaters nu toch eens vrij om te beslissen of er al dan niet mag gerookt worden in hun Café's, door aan de inkom duidelijk te markeren b.v."hier rookt men" of "rookvrij zaak" dan heeft iedereen de keuze om al dan niet binnen te gaan,(EN IS IEDEREEN VRIJ)i/d plaats van alles zo maar aan banden te leggen zonder goed te beseffen hoe onze maatschappij eigenlijk in mekaar steekt en functioneert en speel nu ook eens de veldwachter en vergewis u eens v/d leefwereld binnen de Horeca,en u zult zien welke belangrijke rol die speelt onder de bevolking. Dit in plaats van een uitsluitende Politieke Dictatuur er van op na te houden. Getekend Marcel Cornelis |
Gast |
#5432011-11-01 14:49sociaal kontakt wordt hierdoor aan banden gelegt en verplicht de roker thuis te roken |
Gast |
#544 DIEN SCHADECLAIM IN !!2011-11-06 15:48gelukkig heefd fedcaf en MAATSCHAP HORECACLAIM BELGIE nu de krachten gebundeld dus hierbij een oproep tot al de cafe eigenaren die het moeilijk krijgen , ga naar deze website en overweeg EEN SCHADECLAIM IN TE DIENEN in Holland deed met dit ook en de staat moest 100000000 euro trugbetalen ! en daar mag men ondertussen 2 jaar na de invoer v h rookverbod in de zaken kleiner dan 70 m2 trug roken , in Duitsland 75 m 2 ! |
Gast |
#5462011-11-10 17:05Mensen moeten de vrijheid hebben om te kunnen kiezen naar welk café/restaurant ze willen. Hou op met de betutteling. |
Gast |
#5472011-11-13 18:17Laat mensen vrij in hun keuzes En luister niet naar horror verhalen . De meeste "onderzoeken " naar 2dehands rook komen uit de portemonnee van Big Pharma Het wordt tijd dat mensen de macht van deze bedrijven gaan zien en begrijpen dat het heus niet bij de rokers blijft ! |
Viperpilot |
#548 Re:2011-11-13 18:18Zelf beslissen is allang geen item meer in Europa ! |
Gast |
#5492011-11-16 22:48Begin 2011 ben ik met een klein café op een dorp begonnen. Het rookverbod leek toen nog zo ver weg, pas 2014. Hebben het hele café in een nieuw jasje gestoken, veel geld gekost, maarja, met een goede start kom je al een eind ver. En inderdaad, de zaken gingen goed, maar nu , voel je het zo achteruit gaan. Heb tien jaar geleden al eens zelfstandig geweest, maar door mijn scheiding, heb ik er vele schulden aan over gehouden, nu zovele jaren verder, door hard te werken, ben ik er volledig bovenop en riskeer ik mij om een café open te houden, omdat ik een zeer sociaal iemand ben, ideale job dus voor mij. Maar wat te doen, als iedereen buiten je café staan voor hun sigaretje, en, klaagt en zaagt van hoe koud het wel is buiten. Plezante job??? Had het mij heel anders voorgesteld. Had ik het geweten, was er nooit aan begonnen, kan nu voor een tweede keer schulden hebben, en dat terwijl je je hele leven, dagelijks de klok rond hebt gewerkt. Dank u België. |
Gast |
#5502011-11-19 19:28laat cafébazen zelf kiezen, laat hun dat afficheren dan kunnen klanten ook kiezen waar ze willen gaan met of zonder rook |
|
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1659 Gemaakt: 2024-11-23
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
259 Gemaakt: 2024-12-25
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
382 Gemaakt: 2024-12-18
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5738 Gemaakt: 2024-11-15
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
106 Gemaakt: 2024-12-29
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
136 Gemaakt: 2024-12-15
Sloop niet de 100 jaar oude school
505 Gemaakt: 2024-10-17
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22446 Gemaakt: 2020-06-30
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
60 Gemaakt: 2025-01-01
Heronderhandelingen verlofplanning
104 Gemaakt: 2024-12-28
Respecteer de euthanasiewet
7878 Gemaakt: 2024-11-02
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
42 Gemaakt: 2024-12-31
Lili & Marleen
237 Gemaakt: 2024-12-22
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1211 Gemaakt: 2024-11-09
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
679 Gemaakt: 2024-12-11
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5958 Gemaakt: 2024-11-10
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
587 Gemaakt: 2024-11-20
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
366 Gemaakt: 2024-12-21
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18