Stop Benchmark met ROM

Stop Benchmark met ROM / Mededelingen / Mogen ROMdata wel aan SBGGZ gegeven worden? / Opmerkingen

puck

#1 Stop ROM

2017-02-17 16:45

Ik heb zeker 6 x een ROM ingevuld en als ik dat niet op tijd deed kreeg ik een reminder.er is 1 ROM gebruikt als uitgangspunt voor de behandeling. Met de iverige is m.i. niets gedaan, omdat mijn psycholoog en ook ik meer waarde hechtte aan de 1 op 1 behandeling. Volgens mijn psycholoog moest de ROM ingevuld worden, omdat de verzekering anders de behandeling niet betaalde. 

Gast

2017-02-18 07:10

In reactie op geen extra belasting van de patiënt omdat verzameling data al onderdeel reguliere zorg is. Dit is onjuist. De betreffende vragenlijst en nog beter geindiceerde vragenlijsten had patient al bij praktijk ondersteuner huisarts ingevuld en moet ik patiënt vervolgens binnen 1 week vragen weer in laten vullen.

Gast

2017-02-25 09:12

De genoemde opt-out regeling is zo te zien alleen bedoeld t.b.v. informatie op declaraties. Zo is er ook een opt-out voor DIS aanlevering. Voor ROM is die er niet. De NZA eist dat de ROM gegevens worden aangeleverd (maakt daarbij niet uit of je contracten met zorgverzekeraars hebt of niet), nog eens extra bekrachtigd in het kwaliteitsstatuut dat iedereen verplicht is te hebben en te publiceren (wederom extra administratieve last want de contracten zijn er niet dunner op geworden).