Geen vluchten na elven
Geen vluchten na elven / Mededelingen / Uitnodiging 20 mei 11.00 Zaal Leenhoef in Knegsel / Opmerkingen
Gast |
#12017-05-14 08:11Een geweldig initiatief. Wat mij betreft zou punt 3 eruit gehaald mogen worden, omdat dat alleen maar tegen je gebruikt kan worden. Punt 10 is dermate vaag (wie stelt vast wie er economisch nadeel heeft en hoe doe je dat, hoe kun je concreet aantonen dat het door de groei van Eindhoven Airport komt), dat het naar mij idee weinig toevoegt omdat, als het er op aan komt, alleen maar tot gesteggel leidt (en lijdt) zonder oplossingen. |
Gast |
#22017-05-14 08:13Goede morgen, Misschien handig om het formulier dat ondertekend moet worden op de mail te zetten. Dan is het al klaar om in te leveren en geeft het geen oponthoud bij binnenkomst . Gr. Gijs van Hapert. |
Gast |
#42017-05-14 12:47Behoorlijk tam. Streef naar een klimaatkosten per stoel, van 200 EUR per ton CO2 uitstoot Streef naar geluidsoverlast compensatie per blootgesteld huishouden, van 10 EUR per overvlucht dat meer dan 55 decibel hoort. En meer dan 30 EUR per huishouden dat meer dan 65 dB hoort, per overvlucht. |
Gast |
#5 Houd vol2017-05-14 14:15zoek ook steun in de politiek hoe moeilijk ook. Economische motieven staan altijd voorop bij die gasten en houd er rekening mee dat AirPort onderdeel is van Schiphol, dus adam zij hebben al helemaal geen connectie of medeleven voor onze regio. Daarnaast de pr molen van " Brainport" wat onze regiobestuurders omtovert in een volslagen stelletje ........
|
Gast |
#62017-05-14 14:59Prima initiatief, maar hier en daar wel wat vaag. |
Gast |
#72017-05-14 18:22In de hele petitie wordt vrijwel geen enkele stelling onderbouwd met voor het publiek inzichtelijke cijfers en/of statistieken. |
Gast |
#8 Re:2017-05-14 18:25
In de hele petitie wordt vrijwel geen enkele stelling onderbouwd met voor het publiek inzichtelijke cijfers en/of statistieken. |
Gast |
#92017-05-15 05:40Goede morgen. Geweldig deze berichten het klop zeer goed bij onze gedachten over het geen wat er zich nu al voor doet. Hou ook de militaire vluchten boven onze gemeenschap BEST in de gaten daar er toch boven de woon gemeen schap af en toe gevlogen wordt. DENK NIET AAN HET GEWIN VAN NU MAAR OOK AAN DE GENERATIE,s NA ONS. GA ZO DOOR. Met vriendelijke groet. M.Struikenkamp. BEST |
Gast |
#102017-05-16 18:16Ik sta vollledig achter dit initiatief en ondersteun het volkomen. De actiepunten raken geheel de kern van de problematiek van Eindhoven Airport en de wensen tot "onbeperkte" groei. Dit is absoluut onacceptabel en ook geheel overbodig. De baten wegen geenszins op tegen de lasten. Veel succes!
mvr Andrea Koks |
Gast |
#112017-05-19 18:25Een goed initiatief, maar te zwak uitgedrukt. Er moeten harde afspraken in komen te staan, en niet streven naar etc. punt 3: Indien echter de totale milieubelasting afneemt door stillere en schonere vliegtuigen of door een minder overlastgevende verdeling van vliegbewegingen over de week zal 100% van deze milieuwinst als minder vliegbewegingen aan de omwonenden ten goede komen. Een verdere toename van het aantal vliegbewegingen moet niet kunnen. punt 4: Vanaf 2020 vinden er geen geplande landingen meer plaats na 23.00 uur. Er moet geen enkele landing meer plaatsvinden na 23.00 uur. Gepland is een veel te ruim begrip. Ik woon in Riethoven en de vliegtuigen komen recht over ons huis met de nodige herrie en vervuiling. Voor zover ik weet vinden er in Riethoven geen metingen plaats. m.vr.gr. Ton |
Gast |
#122017-05-19 22:07Beste mensen, mijn eerste reactie (waar jullie om vragen) op de voorgenomen actiepunten van het Beraad Vlieghinder is dat dit professioneler moet worden om met de vuist op tafel te kunnen slaan. Begrippen als "in balans brengen", "streven naar", "maximaal aanvaardbaar", "zo sterk mogelijk", "zo veel mogelijk" zijn nobel in jullie streven, maar zullen geen indruk maken zonder kwantificatie. Zorg voor zorgvuldige en onafhankelijke kwantificatie en meting van luchtvervuiling, geluidsoverlast, economische schade, fijnstof, parkeeroverlast, landingstijden, etc, Alleen *feiten* tellen in onderhandelingen. |
Gast |
#132017-05-20 09:45hallo met F.winthagen ik woon aan de strijpsebaan 3 ik woon al meer als 20 jaar daar op die stek en zelf kom ik al meer als 40 jaar aan de strijpsebaan 1 ik heb het vliegveld zien groeien dat is leuk en aardig voor de aandeelhouders en de nietswetende vakantiegangers maar als je iedere morgen gewekt werd vroeger door zingende vogels en nu door vliegtuiggeweld is mijn keuze wat ik liever hoor niet moeilijk te raden daarbij komt ook nog de stank van kerosine en uitstoot van fijnstof en andere milieuverontreiningingen daar gelaten ik woon er denk ik het dichts bij van alle inwoners dus ik weet waar ik over praat daarbij komt nog dat mijn woning in waarde is gedaald in de jaren door het vliegveld maar dat zullen de heer meijs en de aandeelhouders lak aan hebben en ik weet ook niet of je wetelijk zo dicht bij een vliegveld mag wonen mijn standpunt staat vast nee geen verdere groei van eindhovenairport de gemeente de aandeelhouders het kabinet en de directie van eindhovenairport luisteren naar de omwonende van het vliegveld en de mensen compenseert of wegkoopt als ze hun zin doordrijven. |
Gast |
#142017-05-22 10:17De hoeveelheid fijnstof en microfijnstof zal enorm stijgen terwijl het nu al enorm hoog is. Ook de geluidsoverlast zal weer enorm stijgen terwijl die nu al aan het maximum zit. Als men s nachts gaat vliegen is het hek echt van de dam Zoals altijd is geld belangrijker dan gezondheid en welzijn van mens en dier.' Eindhoven airport moet ophouden met zijn uitbreidingsdrang ze gedragen zich als rupsje nooit genoeg en alles draait alleen maar om geld en geld. Mens en dier zijn onbelangrijk en dat is een zeer slechte zaak |
Boze burger |
#152017-05-22 10:21Bij Eindhoven airport gaat alles om geld en geld, het staat symbool voor rupsje nooitgenoeg. De hoeveelheid fijnstof, microfijnstof overstijgt alle normen zo ook de geluidsoverlast en dat wordt in de toekomst alleen maar erger door de immer aanwezige uitbreidingsdrang om nog meer geld te verdienen. Rupsje nooit genoeg moet stoppen en hopenlijk wordt de politiek ook eens wakker!!! |
Decibel |
#16 Re:2017-06-02 07:20Hoe goedbedoeld dan ook maar de weg van oprechte en gemotiveerde discussies met deze heren werkt niet. Confronteer het gedupeerde publiek met de harde realiteit van de voortdurende toename van de overlast en de onafwendbare consequenties in de toekomst wanneer deze vertoning geen halt wordt toegeroepen. Niet met 'wetenschappelijke' argumenten - daar is men in het algemeen wat minder gevoelig voor - maar met voor het grote publiek duidelijke en begrijpelijke taal. Met niet mis te verstane afbeeldingen en diagrammen die laten zien hoe de luchtkwaliteit en de geluidsoverlast zich in de afgelopen jaren hebben ontwikkeld en vooral wat de toekomstverwachtingen zijn. Leg het publiek maar uit dat we hier in de Kempen sowieso geen behoefte hebben aan een extra luchtvervuiler; de luchtkwaliteit is hier immers al één van de slechtste in Nederland omdat we midden in het fall-out gebied van Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied wonen. Gast #4 schrijft: 30 EUR per huishouden dat meer dan 65 dB hoort, en wat doen we dan met de 73,4 dBa die ik hier in Son regelmatig meet? |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
207 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7785 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
112 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09