Red en behoud de 33 mooie bomen die aangekruist zijn om verwijderd te worden langs de Bovenkerkerweg in Amstelveen!

Red en behoud de 33 mooie bomen die aangekruist zijn om verwijderd te worden langs de Bovenkerkerweg in Amstelveen! / Mededelingen / Bomen ondanks verzet gekapt / Opmerkingen

Gast

2023-07-07 09:20

Het is steeds hetzelfde ritueel. Vaak vermomd als een verhaal over veiligheid. Het zijn echter altijd de kosten. Bomen zijn kosten. Zo ook de gezichtsbepalende populieren aan de Noorddammerweg. Die zijn uiteindelijk om en om gesneuveld. Met name om reden van het fietspad erlangs. Na al die jaren erover fietsend durf ik te zeggen, het maakte niets uit. En al zou het wat uitmaken, hier betaal ik belasting voor( graag zelfs). Maar de wethouder komt zichzelf nog wel tegen. Hij of diens opvolgers zullen nog wel te weten komen, dat dit soort beslissingen in deze tijd volstrekt tegengesteld is aan wat er moet gebeuren.

Gast

2023-07-07 09:37

Het is een schande! Amstelveen is nota bene één van de duurste gemeenten van ons land! De kosten zullen dus wel heel erg meevallen op de begroting! Koos Landwehr was destijds beroemd om zijn heemparken en het vele groen in de gemeente...... De Handweg is voor vele jaren zijn mooie ‘gezicht’ kwijt....... In ieder geval heel veel dank voor al jullie moeite! Ellen Dijkman

Gast

2023-07-07 09:43

Hallo Conan, de Bovenkerkerweg is aangelegd op een oude vaart. Dat verklaart volgens mij de verzakkingen en niet de bomen. De oude Bovenkerkerweg is de smalle weg naast de nieuwe Bovenkerkerweg en is een oude dijk rond de Bovenkerkerpolder. De gemeente met zijn leuze tegel eruit en groen erin moet zich diep schamen!

Gast

2023-07-07 09:52

De verzakkingen hebben niet met de bomen te maken, dat vind ik nog het ergste. Er heeft een sloot gelegen waar de weg ligt. Waarschijnlijker is dat die niet goed gedempt is, zonder bomen zal de weg zeer waarschijnlijk nog steeds verzakken. Fijn dat u opkomt voor de natuur. Dat is hard nodig
Conan de Bruin
De auteur van deze petitie

2023-07-09 16:39

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties en medeleven. Met gezond verstand en gevoel kunnen we zien dat bomen kappen niet meer van deze tijd is en anders moet worden opgelost. 

Volgens onderzoeken die voor de gemeente zijn gedaan hebben de bomen deels te maken met de verzakkingen door het drinken van water, wat geen reden is om ze te kappen. Tijd en moeite steken in zorgen voor de juiste bodemsoort en het grondwater op peil houden zijn de alternatieven waar we voor moeten gaan. 

Tot de volgende actie voor bomen!

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...