Geen particulier vuurwerk meer!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.
Gast |
#6272016-01-02 17:58Al weken van te voren begint de ellende. Nee, het mag niet, maar niemand houd zich aan de regels en geen hond die er wat aan doet. Er word geen rekening gehouden met kleine kinderen, oudere en zieken. Je hond uitlaten is onmogelijk, ondanks dat ik haar gewend heb aan het knallen, maar op oudejaarsdag hoef je niet meer naar buiten te gaan met je hond, ook niet op eigen terrein. En dan spreek ik nog maar niet over de ongelukken die gebeuren, de honden die van schrik er van door gaan en zelfs dood gaan van de schrik. De dag erna ligt alles vol met rotzooi, want van opruimen hebben ze nog nooit gehoord. Laten we de jeugd vooral leren dat je regels aan je laars kan lappen en een ander je rotzooi mag opruimen. Maar het aller ergste is wel de ongelukken die er gebeuren met vuurwerk, ook met mensen die er niks mee te maken hebben , onaanvaardbaar ! |
Gast |
#6282016-01-02 18:00Omdat ik zelf stijf van schrik door die bommen, het zijn geen rotjes meer ik noem ze al atoombommen, die beesten die het dan al zo moeilijk hebben stop, stop, stop!!!!!!!!! |
Gast |
#6292016-01-02 18:02Voor de dieren en oudere mensen die bang zijn van die knallen en dat hun dat aan de oorlog doen denken. Laten de gemeentes een mooie vuurwerkshow geven. Dus niet meer knallen in de stad maar op een plek waar de gemeente het zelf organiseert. |
Gast |
#6302016-01-02 18:02Omdat niet alleen mijn huisdieren bang zijn van die rot klappen van oktober tot eind januari maar zelf durf ik na donker de deur niet meer uit. En het wordt elk jaar erger en begint eerder en gaat langer door. Wij vluchten met de Kerst al naar ons recreatiehuisje en komen pas de 2e week van januari terug, dan is de rust in ons dorpje meestal weer teruggekeerd. |
Gast |
#6312016-01-02 18:04Wel vervuilende auto's weren uit de steden maar vuurwerk niet ( smog alarm geleen) |
Gast |
#6322016-01-02 18:04Ik heb deze petitie getekend omdat heel veel mensen èn dieren veel last ondervinden van het lawaai. Daarbij zijn er ieder jaar mensen die verwondingen oplopen als gevolg van vuurwerk. Siervuurwerk is best leuk, maar dan graag pas om 00.00u. En om 1.00u weer klaar want mensen willen slapen en dat lukt niet als er vanalles afgeknald wordt de hele nacht lang. |
Gast |
#6332016-01-02 18:11Ikzelf heb verschillende dieren waaronder paarden en honden. Hier gaat vuurwerk voor de minste gelegenheid de lucht in. Op zich geen probleem mee zolang ze wat rekening houden met de omgeving. Niet dus... Hier gaat al van 20december iedere avond de lucht in. Eergisteren letterlijk boven mijn stallen. En het wordt ieder jaar erger en erger. Wat als zo'n pijl op mijn stallen terecht komt??? Als iedereen wat meer rekening zou houden met elkaar dan kan er gepraat worden. Aangezien dit niet mogelijk is mag het verbod er van mij zeker en vast komen. Wie niet horen wil moet voelen! |
Gast |
#6342016-01-02 18:12Omdat ik vind vuuwerk hoeft gedaan te worden door vaklui en niet door mensen die er niets van weten |
Gast |
#6352016-01-02 18:12Het vuurwerk is door de jaren heen steeds heftiger en zwaarder geworden en mensen gaan het ook gebruiken als pest middel om anderen de stuipen op het lijf te jagen en er wordt totaal geen handhaving gehanteerd door de politie van de tijden waar het mag worden gestart en de tijden dat het moet eindigen .Heb me daar ook hevig over opgewonden de afgelopen oudjaarsnacht .De bommen dreunden nog door de buurt om 4 uur in de morgen .Dit wordt gedaan vaak om gewoon andere mensen te ergeren door bepaalde groepen en de politie doet niks met als excuus dat ze het al veel te druk hebben met nog ernstigere zaken .Dit houdt dus in dat dit soort mensen vogelvrij zijn en het in de toekomst alleen nog maar zal verergeren met dit soort vuurwerk geweld van mensen die met geen een ander rekening houden als met zichzelf .Daarbij geeft dit soort vuurwerk een grote luchtvervuiling en lijden dieren en mensen er ontzettend onder .Dus vind ik het goed krom als er hier geen maatregel voor komt . |
Gast |
#6362016-01-02 18:12Omdat ik werk in een dierenasiel, en daar al genoeg dierenleed zie w.o. de verloren katten en honden. |
Gast |
#6372016-01-02 18:12Van mij mag vuurwerk afgeschaft worden. Onnodig dierenleed en sterfte. Er is nauwelijks respect als je vraagt even te stoppen met vuurwerk af te steken omdat je hond bang is. (Buiten toegestane tijden) I.p.v. te stoppen gaan ze door of gooien zelfs een rotje na. Daarom een totaal verbod op particulier vuurwerk en hoge straffen op illegaal afsteken!! |
Gast |
#6382016-01-02 18:13De 18 % die nu 75 miljoen wegsmijt en waarvan een klein percentage ellende veroorzaakt is dan voorbij. Taak van de Gemeente voor een centraal vuurwerk kost geld maar scheelt ook weer in kosten ziekenhuis politie brandweer etc. |
Gast |
#6392016-01-02 18:16omdat de meeste dieren er doodsbang voor zijn.Mijn hond bibbert nog en is het nog steeds als hij mee naar buiten moet loopt en trekt hij heel hard. |
Gast |
#6412016-01-02 18:19Vanwege de dieren en zelfs oude mensen en mensen zoals ik die zieke en oude mensen verzorgt. En de ruzie s die mensen onder mekaar krijgen. Laat staan de gewonde en zelfs doden. |
EJO |
#642 vuurwerk met mate2016-01-02 18:28Ik ben voorstander van een vuurwerkverbod voor particulieren, maar zou het erg jammer vinden als de traditie om het nieuwe jaar knallend in te luiden helemaal weg zou vallen. Als er in ieder dorp/iedere stad om twaalf uur op een plek een vuurwerkshow van een kwartier wordt gegeven, blijft is er mijns inziens weinig overlast. Misschien ontstaat er zo ook wat meer samenhorigheid. Iets waar het mijns inziens nogal aan ontbreekt in de huidige samenleving. |
Gast |
#6432016-01-02 18:28Ik heb het ondertekend omdat dieren niet de dupe hoeven te worden van het doorslaan in Nederland met het vuurwerk de knallen worden steeds harder lijken wel bommen en dieren horen het harder dan wij mensen |
Gast |
#6442016-01-02 18:33Dit MOET gestopt worden. Het is onleefbaar voor mens en dier en bovendien slecht voor het milieu. |
Gast |
#6472016-01-02 18:38T leek oorlog..veel bommem..vuilnisbakken vlogen door de lucht..ontzettend veel vernielingen... |
Gast |
#6492016-01-02 18:46Mijn honden zijn als de dood voor het vuurwerk en het begint steeds vroeger. 2 dagen voor het oudjaarsdag is.kan ik mijn honden niet meer uitlaten. En dagen erna ook niet normaal. Doe iets eraan. Mijn honden liggen in het toilet van Angst |
Gast |
#6502016-01-02 18:52Omdat ik het zo triest vind dat dieren hier onder moeten lijden en dat de mens geen respect meer heeft hiervoor, dan moet het maar gewoon stoppen |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
274 Gemaakt: 2024-12-21
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
771 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5514 Gemaakt: 2024-11-15
Respecteer de euthanasiewet
7795 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
630 Gemaakt: 2024-12-11
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
160 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
125 Gemaakt: 2024-12-19
Lili & Marleen
121 Gemaakt: 2024-12-22
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
121 Gemaakt: 2024-12-13
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65263 Gemaakt: 2023-01-17
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
562 Gemaakt: 2024-11-20
Laat chinastraat leven!
5428 Gemaakt: 2024-11-26
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
152 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22373 Gemaakt: 2020-06-30
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3485 Gemaakt: 2024-04-23
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1170 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07