Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg.

Carry
Gast

2013-08-28 19:08

Deze kwetsbare groep heeft mensen nodig die kennis van zaken hebben om te kunnen beoordelen hoe deze groep het best tot zijn recht komt met hulp tijdens school/opleiding en om een dagstructuur en sociale vaardigheden aan te leren zowel binnen hun gezin als met vrienden. Zonder goede en op maat gesneden toebedeelde zorg door goed opgeleide mensen is deze groep bijna kansloos aan het worden in onze maatschappij. Er zal een te zware wissel getrokken worden op de ouders en de andere kinderen binnen eenzelfde gezin, waardoor er veel meer uithuisplaatsingen nodig zullen zijn. Dat kan toch niet de bedoeling van een bezuiniging zijn?

psycholoog

#402 transitie

2013-09-02 20:46

Wanneer we maakbaarheid en controle leggen in de handen van mensen die de sector niet kennen en als enige opdracht krijgen de kosten te beheersen, slaan we de plank gigantisch mis. GGZ is het veld van de hoogopgeleide professionals die mensen helpen een vaak ondraagbare situatie zo draaglijk te maken dat ze weer in de maatschappij, in het gezin met het kind kunnen functioneren. Dat zijn vaak lange trajecten en er is lef voor nodig die aan te gaan als client en deskundigheid van hulpverleners om hen daarbij te helpen - een integrale aanpak betekent vooral dat er goed gediagnosticeerd wordt en dat medicatie gebruikt kan worden ter ondersteuning van de behandeling.
Bij zo veel onbegrip en domheid zou je bijna voorstellen dat de beleidsmakers een heel klein beetje aan den lijve mogen ervaren wat het is om op GGZ zorg aangewezen te zijn, wat het is als de wereld bedreigend is voor jou en je gedachten niet meer helemaal van jou zijn, als je overspoeld raakt en de weg kwijt raakt. Ik daag de beleidsmakers uit om eens echt mee te lopen een dag een gezin of groep te draaien in de GGZ en te VOELEN wat dat doet, wat dat vraagt en hoe complex dat is. Dat vraagt deskundigheid en een aanpak die echt niet bij de ambtenarij gelegd kan worden...
AnnaPO

#403 ook maar wat geschreven

2013-09-02 21:56

Ik heb er ook maar een blogje tegen aan gegooid, bij de afdeling Onderwijs van de website van Trouw. In de hoop dat we nog wat handtekeningen van leraren krijgen. Bijvoorbeeld.
Het is jammer dat ik anoniem moet blijven, anders zou ik gewoon een opiniestukje schrijven naar de kranten. Maar het kan niet anders. Wie wel kan ondertekenen met naam etc.: schrijf gewoon naar de krant! Doen als je dat ziet zitten als ouder of hulpverlener.

Gast

2013-09-04 14:20

Geweldige actie !! Zelf ouder van een kind van 16 jaar die psychische hulp nodig heeft...Grote kans dat hij het verkeerde pad op gaat als jeugdzorg hem niet meer kan begeleiden. Hierin is hij niet de enigste...hoe zou Nederland er uit zien over 5 a 10 jaar ?

Gast

2013-09-04 19:29

hopelijk worden we zo samen sterk!!

Gast

2013-09-04 20:56

Dit kan en mag nooit gebeuren, word wakker Den-Haag, ga eens in verschillende instellingen kijken!!!!!!!

Gast

2013-09-05 08:58

Jongeren verdienen een goede (2e) kans!!
Anna PO

#408 hoorzitting Kamercommissie

2013-09-05 14:29

Moet even kwijt dat ik aan het uithuilen ben van de toespraak van R. Vermeiren. Onze zoon is te oud om nog last te hebben van de Jeugdwet, maar ik word overspoeld door de emoties over alle andere kinderen, hun ouders, hun broers en zussen. En over de jongen, genoemd in de toespraak. voorbeeld.

Gast

2013-09-09 17:16

Het is een schande dat er zo met de gezondheidszorg wordt omgegaan.

Liesbeth

2013-09-10 20:40

Hoe dan ook, professioneel en eenduidig handelen vanuit scholing/opleiding is een voorwaarde!!

Gast

2013-09-11 06:30

straks komen ze er achter dat dit de domste actie is aller tijden. kinderen zijn je toekomst en dan ga je mensen die geld zaken laten behartigen die er nog helemaal geen verstand van hebben. Ik laat toch ook mijn dochter niet mijn bankzaken laten doen?
Demonstreer mee

2013-09-11 08:29

Mensen die zich bezorgd maken over de bezuinigingen op de jeugdzorg:
doe mee aan de demonstratie 21 september in amsterdam tegen de bezuinigingen die vooral mensen treffen die het toch al moeilijk hebben in deze maatschappij. Help mee om een einde te maken aan dit beleid.
steeds meer organisaties en mensen melden zich aan. De SP regelt vanuit verschillende plaatsen vervoer. Verder staat op onderstaande hoe je goedkoop met meerdere mensen met de trein kunt gaan.
http://www.stopbezuinigingen.nl/

Gast

2013-09-12 18:20

Hebben onze voor-ouders hier jaren voor gevochten en gewerkt en de hoge heren brengen het binnen een paar jaar om zeep.
Nederland nu op de 8e wereldranglijst dit mag zo niet doorgaan!!!!

Gast

2013-09-16 08:27

Niet te geloven hoe er in dit kabinet wordt omgegaan met zorg en dan vooral met de zwakkere groepen in de samenleving... Ik schaam me er werkelijk voor dat dit is wat Nederland blijkbaar aan het worden is...

Gast

2013-09-21 06:21

Wat is het toch een verschrikkelijke puinhoop in Nederland!!!
Het zal je dochter maar zijn!!
Dank je wel Den Haag!!!!

Gast

2013-09-21 10:35

Bizar voor woorden: onze kinderen zijn onze toekomst en juist deze kinderen zijn extra kwetsbaar, zeker in deze leeftijd!
Zij moeten de kans krijgen om uit te groeien tot een zo evenwichtig mogelijk volwassene!

Gast

2013-09-21 17:57

Goeie actie!

Gast

2013-09-22 06:32

Mijn zonen krijgen na hun diagnose hulp en ondersteuning vanuit de GGZ. Ondenkbaar dat een andere, totaal ontredderde en eenzame, moeder in de positie waarin ik ooit stond GEEN hulp zou kunnen krijgen. Ondenkbaar.

Gast

2013-09-22 09:09

Geen commentaar ...

Gast

2013-09-22 11:31

Wie de jeugd heeft,heeft de toekomst !

Gast

2013-09-22 15:40

Goede jeugdzorg nu is van essentieel belang om jongeren in deze snelle en veeleisende wereld te helpen. Ben daar als ouder, jeugdleider en actief "ambassadeur" van Positief Coachen (zie www.positiefcoachen.nl) bij betrokken én van overtuigd. Een initiatief dat ondersteund wordt door ministerie(s), NOC-NSF en de grote sportbonden

Gast

2013-09-22 18:44

de jeugd is belangrijk

Gast

2013-09-23 08:51

Het zou toch van de zotten zijn als dit plan door mocht gaan.

Gast

2013-09-23 08:56

Aktie HARD nodig !

Gast

2013-09-23 09:23

Wat een absurd plan! Zo krijgen laag inkomen gezinnen niet de steun en de toekomst die juist veel vaker daar nodig zijn. Psychische steun alleen voor de elite... Wat de gevolgen voor de samenleving op de langere termijn zouden zijn van dit ongelofelijke domme plan, zijn niet te over zien.