HHS termijnen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HHS termijnen.

Gast

2013-06-12 08:20

Wat een onzin weer, mijn handtekening staat erbij!
HOI

2013-06-12 08:46

Wat is deze?

Gast

2013-06-12 11:42

De organisatie van de Haagse Hogeschool is gewoon ruk. Dit is slechts één van de vele dingen wat frustraties veroorzaakt bij studenten. Er wordt niet tot nauwelijks gecommuniceerd met de studenten. Alles kan zoveel makkelijker (inschrijven voor minoren, de student op de hoogte stellen van de absentie van de docent), maar nee hoor, ze zijn blind voor verbeteringen. Het zou een wonder wezen als deze petitie verandering brengt.
den Besten

#4 Tien vaste bedragen!

2013-06-12 12:37

Het systeem was al slecht, duurdere en goedkoper maanden, dan ineens een maand niets... Bij mij komt maandelijks een vast bedrag binnen, het zou fijn zijn als er ook maandelijks een vast bedrag áf gaat zodat ik ook gewoon kan eten in maart en mei...
Dit systeem is echt onacceptabel. Ik zou niet weten waar ik het vandaan zou moeten halen en in één keer betalen is voor mij en heel veel andere studenten gewoon geen optie. Zou het kunnen dat de HHS dit doet zodat ze toch het volledige collegegeld binnen krijgen als een student voortijdig stopt?
Ik zou het in ieder geval fantastisch vinden als we gewoon alle tien de maanden waarin we naar school gaan een vast bedrag moeten betalen, precies zoals het bij mijn vorige opleiding en véle andere opleidingen ook is geregeld.Dan heb je tenminste overzicht over je uitgaven en inkomsten.

Gast

2013-06-12 15:10

Ik heb het aangekaart in de medezeggenschap maar zij laten deze beslissing niet lang de medezeggenschap gaan. Het is ook in strijd met artikel 5.6.7 van het studentenstatuut. Betrek hierbij de Haagse Studentenvakbond.
Michael Roeling

#6 Statuten

2013-06-12 15:55

Wij gaan de statuten erbij pakken en vanavond de HSV inschakelen.

Anonymous

#7 Re:

2013-06-12 16:12

#5: -

Hier zijn wij momenteel al meebezig!

Michael Roeling

#8 Voortgang

2013-06-12 19:45

Ik heb alle studentenverenigingen die bekend waren, alsmede de HSV (#5) en enkele docenten een bericht gestuurd met de situatie daarin beschreven.

Gast

2013-06-12 20:03

Het is financieel niet haalbaar voor mij.
Justberry
Gast

2013-06-13 08:50

Zo veel verdien ik niet per maand!

Ro Han

#11 Re:

2013-06-13 08:53

#2: HOI -

Deze is dit, jonguh!

HOI

#12 Re: Re:

2013-06-13 10:45

#11: Ro Han - Re:

Wat is deze dit?

Jij snapt niks van jonguh!

Salam
Gast

2013-06-13 18:34

Hey, doe dat is eens even niet!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-14 10:24

Gast

#15 Re: Voortgang

2013-06-14 13:53

#8: Michael Roeling - Voortgang

Hallo Michael,

Dit is de mail van de voorzitter van de Haagse Studentenvakbond. voorzitter@haagsestudentenvakbond.nl

Zij zijn bezig dit in de pers te krijgen en ik probeer het in de Hogeschoolraad te blokkeren.

Zijn nummer is 0639246339 en zijn naam is Qushal.

Wellicht is het handig als je met hun een flyeractieopzet om studenten op de Haagse te informeren zodat ze in actie kunnen komen.

Gr, Falko

0617334430

Voorzitter HSVb

#16 HHS termijnen

2013-06-17 11:28

De Haagse Studentenvakbond heeft deze petitie meegenomen in het persbericht op de website: http://haagsestudentenvakbond.nl/haagsestudentenvakbondonline/2013/06/persbericht-haagse-hogeschool-verkort-betalingstermijn-collegegeld/

Graag hebben wij contact met de initiatiefnemer van deze petitie (op zeer korte termijn) om meer informatie te verkregen.

De voorzitter (zoals Falko aangaf) is te bereiken via voorzitter@haagsestudentenvakbond.nl of 06-39246339.

Met strijdbare groet,

De Haagse Studentenvakbond

Gast

2013-06-17 14:56

Goed initiatief! I just want to point out to you guys to revise the text as there is a grammar error. 'Studiefinanciering niet toereikend is'. I think youre missing the word 'omdat'. Other than that I think its great and I wish you all the best and success with this petition. I am definitely going to pass it on!
den Besten

#18 Betalingsachterstand

2013-06-17 17:37

"Wanneer je een betalingsachterstand oploopt, heeft dit de volgende consequenties:

In het geval dat er een termijn om welke reden dan ook niet geïncasseerd kan worden, sturen we je een aanmaning per post en een herinnering per e-mail om binnen 20 (kalender)dagen alsnog de betreffende termijn te voldoen.
Indien de gemiste termijn binnen 20 kalenderdagen nog niet voldaan is, wordt de vordering van het volledige collegegeld (en dus niet alleen de gemiste termijn) uit handen gegeven aan de gerechtsdeurwaarder. De daaraan verbonden (buiten)gerechtelijke kosten alsmede de rente zullen in dat geval geheel voor jouw rekening komen.
Ook geven wij de dienst ICT opdracht om je HHs-account af te sluiten. Je zult je dan niet meer kunnen inschrijven voor tentamens of examens. Pas wanneer betaling van de totale openstaande vordering heeft plaatsgevonden, zal de dienst ICT je account deblokkeren.
Indien de vordering ook via de deurwaarder niet geïnd kan worden, word je uitgeschreven als student aan De Haagse Hogeschool. Je hebt dan geen recht meer op het volgen van onderwijs en het afleggen van tentamens. Dit heeft ook gevolgen voor je eventuele recht op studiefinanciering en je studenten OV-chipkaart."

Dat betekend dus dat als je één termijn mist, je een vordering krijgt voor het HELE collegegeld, binnen twintig dagen gaat dit al naar de deurwaarder en voldoe je dan niet die bijna tweeduizend euro ineens dan wordt je gelijk uitgeschreven. WAT IS DIT...
Haagse Studentenvakbond

#19 Actie

2013-06-18 09:45

In het verlengde van ons persbericht en deze petitie zal de Haagse Studentenvakbond morgen (woensdag 19-06 tussen 09.00 en 12.00) de studenten informeren voor de Haagse Hogeschool. Wij zullen flyers uitdelen met deze maatregel daarop en wij zullen vragen van studenten beantwoorden (voor zover we dat kunnen).

We hopen dat een aantal van jullie ons komen helpen met het uitdelen van de flyers!! Dat zou deze petitie en actie veel kracht bijzetten en ervoor zorgen dat we werkelijk iets kunnen bereiken!

Stuur een mail naar qushal@haagsestudentenvakbond.nl als je morgen tussen 09.00 en 12.00 kan helpen flyeren!

Petitie bij Den Haag FM: http://denhaagfm.nl/2013/06/17/haagse-studenten-moeten-sneller-collegegeld-betalen/

Gast

2013-06-19 07:09

Slechte zaak
boze student

2013-06-19 09:21

Incompetent zooitje daar op de HHS. Misschien handig om eens een zwartboek te maken met dit soort ongein. Ik ben helemaal klaar met die lui!

Gast

2013-06-19 09:26

is een best gave petitie.
als ik in 6 termijnen het kon betalen, zou ik dit petitie niet tekenen.

Helemaal absurt om te denken dat je twee keer niet betaald, dat je wordt uitgeschreven.
mafkezen

#23 mafkezen

2013-06-19 09:37

zo te zien wilt HHS alleen maar studenten verliezen....dit moet maar ook op de open dag goed kenbaar gemaakt worden aan de mogeljik nieuwe studenen.....!!!!
: jaar 2014-15..minder nieuwe studen op HHS o o o o hoe zou dat nou komen stelletje mafkezen

Gast

2013-06-19 14:10

School moet voor iedereen betaalbaar blijven hopenlijk realiseerd the HHS dat ook
HHS

#25 KAN NIET!

2013-06-19 18:04

Dit mag niet gebeuren! Studeren is al zo duur! Als ze het over 2-3 jaar invoeren oke, maar nu zo plotseling vind ik niet normaal. Studenten kunnen zich zo niet eens financieel hierop voorbereiden.