Geen Mega Windmolenpark te Horendonk
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen Mega Windmolenpark te Horendonk.
Gast |
#1262014-01-18 15:21Waar gaat de wereld naartoe als we die arme dieren zoiets zouden aandoen? Respect is ver te zoeken voor de dierenwereld! |
Gast |
#127 Nee nee nee hier komen ze niet hier komen ze niet!2014-01-18 15:42 |
Gast |
#1282014-01-18 23:03landschappelijk waardevol agrarisch gebied, dit is een begrip uit de ruimtelijke ordening. Als men op het gewestplan deze gebieden als dusdanig heeft ingetekend was dat met een bedoeling. Als de overheid in zo'n gebied een industrieel windmolenpark goedkeurt, gaat ze tegen haar eigen visie in. Eigenlijk zegt de overheid dan zelf: "dit is niet waardevol en het heeft dus landschappelijk niets te betekenen". Nu , elke mens die dit gebied kent, weet en ziet dat dit een zeer waardevol landschap is en dat de vlakbij gelegen natuurgebieden met hun flora en fauna beschadigd zullen worden. Het heeft ook een belangrijke toeristische waarde. Ik denk dan ook dat het verzet meer dan gerechtvaardigd is! |
Gast |
#129 Re:2014-01-19 09:32Je vergeet het feit dat die molens in stiltegebied worden neergepoot. Dit is tegen de 'goede ruimtelijke ordening'. In zo'n gebied met zeer weinig achtergrondgeluid valt tot op 800 meter afstand overlast van die molens te verwachten. Je zou zeggen: onaanvaardbaar! Let maar op wat de Vlaamse overheden zullen zeggen en beslissen! ' Goede ruimtelijke ordening' is spijtig genoeg een begrip dat ze wel in Nederland kennen maar niet in Vlaanderen! Spijtig genoeg zijn er ook politieke partijen (vooral NVA) die vooral en enkel meestappen in het verhaal van 'goed ondernemerschap'. Maar wat is dat 'goed ondernemerschap'??? Het verkloten van uw eigen leefomgeving? Het negeren van elementaire richtlijnen die er op gemaakt zijn mens en milieu te vrijwaren?? |
Kwebbel |
#130 Re: Re: Re:2014-01-19 18:14Blijkbaar is de Noorderkempen al in orde tegen 2020. Reeds ruim voldoende windmolens aanwezig. Dankzij de autostrade. Er zijn andere niet landschapsvervuilende alternatieven in de maak, die zeer geschikt zijn in natuurgebied. De eerste projecten gaan van start in 2014. Misschien kan dit een oplossing zijn voor "vriendelijke" groene energie. Laten we hopen dat deze "zakkenvullende " windmolenproblematiek snel voorbij waait in ons mooie landje.
|
Gast |
#131 Re: Re: Re: Re:2014-01-19 20:32ja, Kwebbel ...inderdaad is men volop bezig met ontwikkeling van nieuwe groene technologiën om stroom op te wekken die veel minder negatieve impact hebben op de leefomgeving. Daarom ook zal het neerpoten van deze industriële molens bij natuurgebied en op 400 meter van woonhuizen, een historische vergissing zijn! Helaas zijn een hoop politici ervan overtuigd dat ze goed bezig zijn met deze joekels in waardevol kempisch landschap neer te poten! Eén van de richtlijnen zegt dat dit soort molens langs lijninfrastructuur (autosnelweg, kanaal enz) moeten geplaatst worden. Ik zie op den Horendonk geen lijninfrastructuur. Om de landschapsstructuur zo min mogelijk aan te tasten moeten de molens op één lijn worden geplaatst. De geplande molens op de kaart te zien, staan helemaal niet op één lijn. Trek zelf uw conclusie! |
Gast |
#1332014-01-21 10:04Mijn broer woont in Nieuwmoer naast het cafe deboentbos,ook daar zijn mega windmolens geplaatst.Verschrikkelijk,want de mensen kunnen er niet van slapen vanwege geluidsoverlast.Vr.gr.M.v. Beek. |
Gast |
#134 Re:2014-01-21 12:07waar die molens heel dicht bij woningen staan, gezamenlijk een burgerlijke procedure tot schadevergoeding starten! Dit gaat niet onmiddellijk uw woonkwaliteit verbeteren maar mogelijks kan je met die schadevergoeding verkassen! Het zal naar de toekomst toe ook meer klaarheid geven in het bepalen wat onaanvaardbare hinder of overlast is! Ik vrees dat meneer Delcroix, 'uwe goede buurman' niet uit eigen beweging de waardevermindering van uw vastgoed zal komen vergoeden. |
Gast |
#1352014-01-21 21:23Plaats windmolens op open vlaktes of naast autosnelwegen. En laat mens en dier hun rust!!! |
Gast |
#1362014-01-22 11:34Schending van het natuurgebied Verstoord de rust van mens en dier. |
Gast |
#137 alternatieve locaties2014-01-22 21:26als ik zo in de omgeving kijk zijn er naar mijn bescheiden mening wel betere locaties. Ik kijk bvb naar de Bosduin. Daar kan men molens plaatsen met buffer van bijna 1000 meter naar bewoning. Het militair vliegveld moeten ze dan maar omvormen naar een petanque baan of naar het groot schietveld verleggen. Zijn daar trouwens veel vliegbewegingen? Als we zeggen windenergie is belangrijk, dan vind ik het offeren van een militair vliegveld meer acceptabel. Bovendien kan Jos De Jongh zijn eigen molens vanuit zijn kantoor zien draaien. Dat moet toch kikken zijn!!! |
Gast |
#1382014-01-24 14:03Windmolens,draaien op subsidie en leveren geen evenwichtige bijdrage aan de totale energievoorziening. Zolang de opgewekte stroom niet opgeslagen kan worden op momenten dat er geen behoefte aan is,zal het steeds meer verstorend gaan werken binnen het energiesysteem,zoals nu al in Duitsland en dat naast de horizonvervuiling en de grote overlast van lawaai en slagschaduw voor een groot natuurgebied. |
Paul van Antwerpen |
#139 Sommige mensen...2014-01-25 20:19Sommige mensen zullen altijd wel iets vinden om over te klagen. Hoeveel van jullie zijn ook tegen kolen stoken en tegen kernenergie ? En tegen vanalles en nog wat, zolang het maar tegen is ? Man man man toch. |
Gast |
#140 Re: Sommige mensen...2014-01-26 15:43#139: Paul van Antwerpen - Sommige mensen... Tja, je hebt blijkbaar zo van die mensen die altijd maar moeten klagen over mensen die met recht en reden voor iets opkomen. ;-) |
De waarheid |
#141 Over de Mening van Jan Philippo in Gazet van Antwerpen2014-01-26 18:51Schrijf een reactie...Philippo , de woorvoerder van MEGA WINDY, vindt dat er niets aan de hand is. De man is overduidelijk wereldvreemd en ontkent het zonlicht! Hij heeft een groot struisvogelgehalte en zou beter een struisvogel farm beginnen in plaats van een windmolenfarm. Helaas kunnen we alleen maar vaststellen dat De Philippo brothers, Jos Dejongh , Herman Delcroix en de andere kompanen van de MEGA WIND zaaiers geen oog hebben voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. |
Gast |
#142 Re: Over de Mening van Jan Philippo in Gazet van Antwerpen2014-01-26 19:24#141: De waarheid - Over de Mening van Jan Philippo in Gazet van Antwerpen Ja...inderdaad meneer De waarheid...meneer Jan Philippo schermt met een studie die uitwijst dat die molens geen hinder zullen veroorzaken; ik vraag mij echt af welke studie dit is...door wie die studie is uitgevoerd...wat die studie dan aan resultaten laat zien...hoe in die studie de impact op flora en fauna al heeft kunnen meten . Ik dacht dat er nog altijd een milieu-effectenrapportage (MER) vooraf gaat aan de definitieve inplanting....als meneer Jan Philippo geen serieuse studie kan voorleggen dan lult meneer Jan zomaar wat uit zijn nek...dus als ik het actiecomité was zou ik zeer benieuwd vragen dat meneer Jan die studie op tafel legt! kan hij dit niet, is dit een bijkomende aanwijzing dat deze mensen niet serieus bezig zijn! |
Gast |
#143 Re: Sommige mensen...2014-01-26 22:05#139: Paul van Antwerpen - Sommige mensen... Beste Paul, Het gaat hier niet om klagen, maar om terechte bezorgdheid dat de bewoners die er naast wonen, straks daadwerkelijk ziek gaan worden. Internationale studies, alsmede de studies van de Vlaamse gezondheidsraad, laten dit overduidelijk zien. Hoewel zij adviseren om de molens op 1500 meter van bebouwing te plaatsen, zoals dat bijv. al in Nederland, Duitsland en Denemarken het geval is, is de wet daar nog niet op aangepast. Dus mag men de molens nog op 250 meter plaatsen, ondanks dat men weet dat de bewoners ziek gaan worden door slaaponthouding en de slagschaduw (stroboscopisch effect in de woning). Nee, het is geen klagen. En ook geen ode tegen windenergie. Het gaat er om dat dit een zeer slechte plek is om te doen, en veel ellende zal veroorzaken. |
Moesten ze bij mij eens doen... |
#144 Re: Over de Mening van Jan Philippo in Gazet van Antwerpen2014-01-26 22:11#141: De waarheid - Over de Mening van Jan Philippo in Gazet van Antwerpen Als jullie weten wie de mannen zijn die de ellende veroorzaken. Waarom gaan jullie die mannen dan niet eens thuis opzoeken? Een kwestie van de pijn neerleggen waar de pijn thuis hoort... |
gast |
#1462014-01-27 22:52De heren Philippo wonen ,uiteraard, niet in een volgens hen geschikt gebied om windmolens te plaatsen. De ene in centrum Kalmthout ,de andere in een villawijk aldaar.Dus, Jantje, bakkes houden! |
Gast |
#1472014-01-29 20:14Altijd vaste klant geweest bij De Jongh. Geweest dus! En Philippo heeft ook zijn allerlaatste roos of decoratiestukje aan mij verkocht. Bij die ondernemers bestaat écht geen enkele schaamte meer. |
Gast |
#148 Re2014-02-08 16:42hier sluit ik me helemaal bij aan,diegene die dit zo graag willen wonen er zelf niet vlakbij of zoals sommige mensen zo wat eronder. en wat ze de dieren allemaal aan doen,daar wordt ook totaal niet naar gekeken. windmolens horen niet op het platteland vlakbij dorpen |
Gast |
#149 Re: Sommige mensen...2014-02-08 16:55#139: Paul van Antwerpen - Sommige mensen... Jij ,paul van Antwerpen,woont zeker niet in de buurt waar de windmolens komen te staan en dit is geen klagen maar gewoon opkomen voor onze natuur en leefomgeving |
Gast |
#1502014-02-10 07:07Ik ben woonachtig nabij het bosgebied van Horendonk en heb bij harde wind al overlast in de vorm van slaapproblemen van de windmolens gelegen aan de Nieuwmoersesteenweg. Op Horendonk geen windmolens!!!! |
|
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen azc in dedemsvaart
1295 Gemaakt: 2025-03-06
GEEN 54 WINDMOLENS IN HET BERGHERBOS
1003 Gemaakt: 2025-03-09
Geen AZC aan de Rheezerweg/Twenteweg in Hardenberg!
890 Gemaakt: 2025-03-06
Zeg Nee - Geen AZC in de gemeente Hardenberg – Tijd voor een eerlijke verdeling!
752 Gemaakt: 2025-03-07
Geen boerkini in Kortrijk
752 Gemaakt: 2025-03-04
Open Brief aan het Gentse College van burgemeester en schepenen
1130 Gemaakt: 2025-02-27
Duurzame toekomst Acaciastraat
337 Gemaakt: 2025-03-04
AZC Hoogenweg en omstreken NEE
285 Gemaakt: 2025-03-08
Red onze prachtige oude boom in Vreewijk!
238 Gemaakt: 2025-03-10
Bidden op school
231 Gemaakt: 2025-03-05
Ploensjbad moet blijven
211 Gemaakt: 2025-03-10
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
390 Gemaakt: 2025-02-21
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1149 Gemaakt: 2024-07-07
Respecteer de euthanasiewet
8190 Gemaakt: 2024-11-02
Zeg NEE tegen AZC Dedemsvaart
98 Gemaakt: 2025-03-06
Kraamzorg moet blijven voortbestaan
664 Gemaakt: 2025-02-25
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
15185 Gemaakt: 2025-01-19
Stop herstructurering Ronda Gosaplein!! Eerst een totaal verkeersplan voor heel Goes!
260 Gemaakt: 2025-02-23
Bezwaarschrift i.v.m. goedkeuring voorlopige vaststelling rooilijnplan dd. Zitting van maandag 17 februari 2025 op de gemeenteraad te Hulshout
73 Gemaakt: 2025-03-05
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1152 Gemaakt: 2025-02-04