Geen Mega Windmolenpark te Horendonk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen Mega Windmolenpark te Horendonk.

Gast

#101 Re:

2014-01-07 16:05

#100: -

Als ze enkel op subsidie, dus belastinggeld, rendabel zijn zouden bedrijven die ze runnen beter wat meer respect tonen voor de weinige groene, recreatieve, rustige ruimte die hardwerkende belastingbetalers nog rest. Hop naar haven- of industriegebied met die joekels. Daar horen ze thuis.

Gast

2014-01-07 20:09

de windmolens mogen er echt niet komen dit is niet alleen een prachtig gebied dit is ook nog eens een vestigingsplaats van Dierenasiel canina..!! Het beste asiel dat er is !! Er worden nooit gezonde beestjes ingeslapen deze personen houden zelf ook honden bij die te oud zijn ofzo om te herplaatsen.. wat zoude deze prachtige mensen moeten doen zonder al deze grons en ruimte voor deze beestjes .. wat zoude deze beestjes moete doen zonder deze ruimte op een kans naar een beter leven ...??? Ik weet het niet en wil ook niet aan deze slechte zwarte gedachte denken ... !!

Gast

2014-01-08 16:18

Megawindy plant dat industrieel windmolenpark op luttele meters van de Nederlandse grens. In Nederland zet men hen voor evidente redenen op minimaal 1500 m van huizen. Ervaring en onderzoek heeft uitgewezen dat ze anders veel te veel overlast bezorgen voor mens en dier. Als ze op Belgisch grondgebied staan moet men ook voor Nederlandse huizen geen rekening houden met die Nederlandse normen. Men hanteert de barbaarse Belgische norm van 250 meter. Verbaast het iemand in België dat windmolenparken daar hoe langer hoe meer weerstand oproepen? Waarom zijn politici en windmolenparkuitbaters zo dom gericht op kortetermijnwinst? Beseffen ze niet dat ze heel de windenergiesector zo een slechte naam bezorgen? Bovendien is dit heel slecht nabuurschap. Megawindy houdt nul komma nul rekening met Nederlandse ruimtelijke ordening. Stiltegebied en natuurgebied net over de grens krijgt geen grammetje respect...

Gast

2014-01-08 16:31

Industriële windmolenparken plaatst men normaal gezien in industriegebied of langs autostrades omdat het verschil tussen het op die plek 'normale' achtergrondgeluid en het geluid van die molens dan te klein is om veel overlast te bezorgen. O.a. daarom zijn de molens in Nieuwmoer ook zo storend. Daar kan men moeilijk spreken van een industriegebied maar wel van een kmo-zone die vooral 's avonds en in het weekend heel stil is. Kan je je de impact van die molens voorstellen in dit stiltegebied? Laat dit niet een precedent worden voor de rest van Vlaanderen. Het is hoog tijd dat er ernstige normen worden opgesteld. Willen ernstige politici hier hun verantwoordelijkheid nemen?

Gast

#105 Re:

2014-01-09 20:51

#104: -

Inderdaad, in industriegebied. Het probleem is dat de ondernemers van Megawindy denken dat heel Vlaanderen industriegebied is!  De vrees is terecht dat ze voor hun plan nog politieke steun zullen krijgen ook!

gast

2014-01-09 23:50

gast 105 heeft gelijk.De enorme verwevenheid tussen de Essense en Kalmthoutse CD&V enerzijds en de familie Delcroix en de firma De Jongh, die in deze gemeenten zowat alle openbare uitbestedingen krijgt toegewezen,anderzijds is een groot gevaar voor de democratie.Het is dus voor de gewone burger letterlijk vechten tegen windmolens.

Gast

#107 Re:

2014-01-10 08:02

#106: gast -  

gast 106...is hier sprake van corruptie??   Het lijkt mij wel zinnig om dat soort dingen te onderzoeken. Als daar inderdaad aanwijzingen zijn dat deze ondernemers overheidsopdrachten in de wacht slepen door manipulaties van lokale mandatarissen dan zijn dat zeer ernstige feiten!  Het zou mogelijks ook de zelfverzekerdheid van Megawindy in deze kunnen verklaren! 

Gast

2014-01-10 09:21

Ik wil hier graag een oproep doen naar politici die het beleid in België rond windmolenparken op een ernstige manier willen aanpassen. Het huidige beleid is al een regelrechte schande voor de democratie. 250 m van huizen bezorgt onmenselijke overlast. Bovendien doen de uitbaters van industriële windmolenparken zoals Mega Windy er alles aan om in hun poging tot windmaximalisatie deze regels nog wat extra in hun voordeel om te buigen. Naar de bevolking toe zijn ze niet om meer dan één leugen verlegen. Ze proberen locaties te forceren waar niemand met enig gezond verstand het aannemelijk vindt dat daar windmolenparken komen. EN volgens mij gebruiken ze verouderde (goedkopere) technologie die meer overlast biedt omdat dat beter in hun financieel plaatje past. Het is hoog tijd dat politici doen waarvoor ze verkozen zijn. En dat is de bevolking beschermen tegen dit soort scrupuleloze ondernemers.

Gast

2014-01-11 16:48

het zou een ramp zijn voor de dieren in het asiel "Canina" en voor de medewerkers en vrijwilligers die zoveel voor die dieren overhebben. Er is plaats genoeg voor die windmolens: waarom juist daar ? de dieren staan al zo onder stress !!

Gast

#110 Re:

2014-01-11 16:52

#102: -

u hebt vollomen gelijk en ik denk er juist hetzelfde over. Ik mag er niet aan denken dat die "zwarte" dagen zouden aanbreken!!!

don quichot

#111 hoe durven ze

2014-01-13 13:10

tegen belangrijke richtlijnen van de overheid in, een aanvraag indienen om reuze industriële windmolens te plaatsen in landschappelijk waardevol agrarisch gebied, gelegen tussen drie mooie natuurgebieden, het getuigt van een onwaarschijnlijke schaamteloosheid en een totaal gemis aan enige vorm van ethiek. Zijn dit nu echt de Vlaamse ondernemers van vandaag? Wie zijn deze mensen? Wat bezielt hen? Halen ze hun inspiratie misschien uit China?

Gast

#112 Re: hoe durven ze

2014-01-15 09:23

#111: don quichot - hoe durven ze 

ja don quichot,  inspiratie bij de Chinezen opdoen. Das niet slecht!!!  Hi HI  Daar hebben ze ook iets meer economische groei dan hier! 

een wereld zonder landschap is onleefbaar

2014-01-15 15:46

Een open landschap waarin extreem hoge windmolens staan, stel het je eens voor. Van kilometers afstand zie je de 4 van Nieuwmoer staan, verdwalen doen we nooit meer. 's Nachts is het nog gekker met de rode knipperlichten die niet eens gelijk gestemd zijn. Ik weet voor altijd waar mijn huis woont. Gelukkig heb ik nog wat mooie foto's van vóór de MegaWindy hype. Iets voor studio 100? Kunnen die het uitleggen aan onze (klein)kinderen.
grensgeval

2014-01-15 17:18

Eigenlijk erg weinig reacties nog. Zouden de meeste mensen nog van niets weten, zoals ook het molenpark aan de Rijkmaker werd stilgehouden tot het een feit was? Achterbaks is een woord dat in mij opkomt.
groene jongen

2014-01-15 17:56

ja ik ben ook voor groene en duurzame energievoorziening maar wat ik op jullie site lees lijkt mij een hallucinant verhaal. Vlak op de grens van natuurgebieden deze industriële joekels van 150 meter neerplanten! jeetje..je wordt er stil van...en in stiltegebied wordt je er helemaal stil van! Het is om te rillen dat ze dit landschap gaan verkloten! Mega crazy zou ik zo zeggen!

Gast

2014-01-15 21:25

Alles is al gezegd in het artikel... ik vind die Windmolens vreselijk om te zien en vooral in een Natuurgebied !!! Weg ermee !!!
gast

2014-01-15 23:01

Initiatiefnemer/geldwolf Herman Delcroix werd ooit veroordeeld in de zaak rond de moord op veterinair keurder Van Noppen. Het is maar dat u weet met wie we hier te maken hebben. Maar dé man die moet gestopt worden is Leo Delcroix, de met pek en veren afgevoerde ex-minister, gekend van het milieubox-schandaal en van zijn volledig in het zwart gebouwde villa in Zuid-Frankrijk.
Hij is hét icoon van het gesjoemel en het machtsmisbruik van de oude CVP. Ondanks dat hij door de vernieuwde CD&V openlijk aan de kant werd geschoven, blijft zijn duister netwerk achter de schermen een gevaar voor de democratie.
de vooruitdenker

2014-01-15 23:13

Zouden de collaborateurs, diegene die louter voor wat geld een stuk grond ter beschikking stellen aan de Mega-Windy bende ingecalculeerd hebben dat zij uiteindelijk de grote verliezers zullenzijn?
gezien de grote afkeer van de lokale gemeenschap tegen dit "project", zullen zij sociaal geisoleerd raken.
Als ze dan noodgedwongen moeten verhuizen, is , net door hun eigen geldhonger,de waarde van hun eigendom enorm gedaald. Hoe dom kan je zijn? Is dit het beroemde boerenverstand?

Gast

2014-01-16 11:51

Vraag me af of Ecopower op de hoogte is van deze schandalige praktijken. Zij stellen zich vrij ecologische en sociaal op. Misschien moeten we maar eens beginnen met hén massaal aan te schrijven om te protesteren tegen dit industrieel windmolenpark. Als zij idd. samenwerken met Mega Windy stellen ze zich hier zeer hypocriet op. En mag dus ook publiekelijk aan de kaak gesteld worden. Dan is hun sociaal en groen imago niet meer dan 'white wash'...

Gast

2014-01-16 12:57

De petitie zegt al genoeg !!!

Gast

#121 Re:

2014-01-16 13:21

#118: de vooruitdenker -

In dit geval kunnen de landbouwers zelfs niet beweren dat ze op voorhand niet geweten hebben welk onheil ze door hun geldlust veroorzaken. De hulpkreten uit Nieuwmoer klinken al langer dan enkele maanden terug... Domme domme geldlust...

Gast

#122 Re: Re:

2014-01-16 20:18

#121: - Re:

Hey vooruitdenker,  bedenk: dit is waarschijnlijk een voortraject voor diegenen die waarschijnlijk de zaak gaan moeten doordrukken?!   Boeren proberen te overleven! Daar kan men nog enig begrip voor opbrengen. Maar in deze zoveelste tragedie voor de natuur en leefomgeving zijn de hoofdschuldigen gekend:  Jos De Jongh en Herman Delcroix. De initiatiefnemers van dit krankzinnig plan. Noem ze bij naam. Het zijn strategen die naar alle waarschijnlijk al bezig zijn met een volgende constructie. Als ze te veel wind van voor krijgen zou het me niet verbazen dat de omwoners die deze strijd voeren, binnenkort tegenover een internationaal bedrijf staan die deze windmolens uiteindelijk zal plaatsen. Zij wassen hun handen zogezegd in onschuld terwijl ze wel het geld opstrijken,  Vergis u niet,  er kan door dit soort heren nog wat uit de mouw worden getoverd.   en ten laatste zeg ik nog dit:  Arm Vlaanderen!

de vooruitdenker

2014-01-16 22:44

Het is sowieso de bedoeling van idd Jos De Jongh en de familie Delcroix (die altijd al het hele grensgebied als hun eigendom hebben beschouwd, remember de steeds gewapende oude!)om na het innen van de met uw en mijn belastingen betaalde subsidies de boel te verkopen aan een nog meer kapitaalkrachtige groep. Lokale initiatiefnemers? vergeet het.

Gast

2014-01-17 11:48

Herman Delcroix gaf als kerstgeschenk aan de inwoners van Kalmthout stressballetjes met windmolens erop... Hoe arrogant en diep cynisch kan een 'mens' zijn...

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-01-17 23:05