STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.

Gast

2013-11-19 18:03

Het wordt eigenlijk tijd voor een grote landelijke vereniging van normaal denkende mensen. We hebben al vele jaren last van een relatief klein groepje fanaten. En onze overheid luistert eigenlijk alleen naar actiegroepen. De democratie komt aan zijn eindstadium.

Gast

2013-11-19 18:04

Polderland is ook natuur, zeker als er nog op beperkte schaal meer toegang en mogelijkheden voor recreanten gemaakt wordt.
Er is al zoveel van dit soort natte natuur in de omgeving dat dit wel erg overdreven wordt. Zelf ben ik een vogelaar en ga er graag op uit, maar zie ook hoe dit soort natte natuur voor maar een beperkt aantal mensen aantrekkelijk is.
Oude cultuurlandschappen vernietigen.... Foei!
Heb direct deze site opgezocht toen ik op de TV na het nieuws ervan kennis nam en was geschokt.

Gast

Het onder water zetten van polders ten gunste van
milieubeheer en als compensatie van de maasvlakte is een hersenspinsel van achter de tekentafel door personen die zeer kortzichtig zijn.
Door het land onder water te zetten ontstaat er stilstaand water.Het wordt een broedplaats van muggen.Met het warmer worden van het klimaat in nederland komen hier insekten (bv. tijgermug) die een gevaar zijn voor de volksgezonheid.
Voor het onteigenen van land is ook geen algemeen
belang in het spel, alleen eigenbelang van de
milieuorganisatie.

Gast

Als ze bij het provincie huis van vruchtbare landbouwgrond een baggerdepot wilt maken, wat ook nog zo'n 150 miljoen moet gaan kosten. Zijn ze wat mij betreft knettergek en stem ik graag tegen.

Gast

2013-11-19 18:05

Incompetente bestuurders zorgt er voor dat ons mooie Nederland steeds verder in een "moeras" zakt

Gast

2013-11-19 18:06

Goede actie om dit cultuurhistorisch landschap levend te houden. Succes.

Gast

Sinds 11 jaar ben ik tevreden Brabander, daarvoor 40 jaar met veel plezier in de omgeving van Rhoon gewoond. Het is een prachtig gebied met cultuurhistorische en recreatieve waarde.
Het Provinciebestuur en de Natuurvrienden zijn van God verlaten!

Gast

teveel reclame dingen

Gast

2013-11-19 18:07

al ons eten in laten vliegen.. over een paar jaar is er geen landbouwgrond meer over.sinds wanneer zet water c02 om??

Gast

2013-11-19 18:09

Mooie uitzending op één vandaag!

Gast

2013-11-19 18:09

Geld verspilling in crisistijd hoe verzinnen ze het. Met alle respect mensen die dit verzinnen moeten gewoon WEG!!! (quote Theo Maassen)

Gast

2013-11-19 18:11

't Is grof schandaal dat een zo prachtig gebied voor zo verschrikkelijk veel geld vernietigd moet worden.Dit gebied trekt, is huidige staat al vele soorten vogels en mensen aan. En de lobby van de natuurfreaks mag geen gelijk krijgen!!
Ook de huidige zo noodzakelijke voedselproduktie van dit gebied staat dus op het spel. WAANZIN!!
BESTEED ONS EN MIJN BELASTINGGELD AAN NUTTIGE ZAKEN.
Ik ben nu echt boos!. ( na Hedwige ook al )

Gast

2013-11-19 18:13

Het wordt eens tijd dat het verstand zegeviert. Het is een schandaal dat goede landbouwgrond waar mensen lang geleden voor gezwoegd hebben om er wat van te maken, vernietigd wordt. Stop de milieu maffia.

Gast

2013-11-19 18:13

Het landschap is nu eigenlijk al een mooi natuurgebied, waarom zou je dit onder water willenzetten... omdat er misschien een aantal mensen zijn die naar vogels willen kijken??!! En dit domme plan kost nog eens miljoenen! Gaat toch nergens over! Ik hoop dat deze 'op kantoo' bedachte plannen niet door gaan! Mvg, Iris b.

Gast

2013-11-19 18:15

Ik ben pricipieel tegen mooi ploderland waar mensen bovendien vaak hun bedrijven hebben om te zetten in zgn natuurgebied.Dar gezeur over compensatie en beleving voor het publiek, wat een week gedoe. Er is meer dan genoeg natuur om van te genieten

Gast

2013-11-19 18:16

IK VIND HET VERSCHRIKKELIJK DAT EEN PAAR MILIEUFANATEN ZO VEEL VOOR ELKAAR KRIJGEN TEGN DE ZIN VAN ZOVEEL ANDERSDENKENDEN HIERDOOR KOMEN WEER EEN AANTAL BOEREN ZONDER LAND EN DUS ZONDER WERK TE ZIITTEN.DE PROVINCIE MOET ZIJN VERSTAND EEN KEER KRIJGEN. WE HEBBEN AL GENOEG NATTE VOETEN,DENK AAN WAT VERLOREN GAAT AAN MOOI BOERENLAND,HET IS EEN SVHANDE ALS DIT PROJECT DOOR GAAT,BOVENDIEN KTIJG IK STEEDS MEER HEKEL AAN DIE MILIEUFANATEN,DIWE ACHTER HUN EIGEN HOBBY AAANLOPEN,ZONDER OVER DE GEVOLGEN NA TE DENKEN,DIE HET HEEFT VOOR EEN AANTSL MENSEN,DIE HUN TOEKOMST IN ROOK ZIEN OP GAAN.

AMPhot

2013-11-19 18:18

Het wordt tijd dat deze 'natte droom' van de milieu-bureaucraten wordt beëindigd. Deze lieden wensen over de rug van hardwerkende mensen voor God te spelen door natuur te willen creëren (en hoe belachelijk klinkt dat: natuur creëren). De stelling dat men op deze manier voor de burgers een natuurbeleving wil realiseren is al even onzinnig. De natuurbeleving hoeft niet gerealiseerd te worden, want die is in de huidige situatie in gelijke mate aanwezig. Ook het uitgangspunt (dat het hier zou gaan om gestelde 'compensatie' voor een stuk ingepolderde zee) is volslagen verkeerd. De natuurbeleving van de burgers bij het ingepolderde stuk zee was 0 (nul). Er heeft vóór de inpoldering daar nog nooit iemand gewandeld, gefietst of anderszins van de natuur genoten, dus dat hoeft niet gecompenseerd te worden. De vissen die er zwommen zijn ten tijde van de inpoldering een stukje verderop gaan zwemmen.
Men gebruikt dus de inpoldering als smoes om zichzelf onder natuur- en milieuvoorwendsels te verrijken. Dit is goedkoop en laag bij de grond. Een overheid die daar intrapt en daaraan meedoet, is het niet waard om zichzelf overheid te noemen.
Klaas

2013-11-19 18:20

Dit is weer een door mensen bedacht die geen weet meer hebben van wat er in de werkelijke wereld gebeurd. weer een idee van enkele mensen die op kosten van de belastingbetaler hun dromen waar willen maken zonder dat ze zelf ooit op deze plekken komen .Het is alleen om hun eigen ego te doen en niet voor direct betrokkenen en andere omwonende die hier dagelijks wonen en recreëren . Stop deze onzin op kosten van de hele gemeenschap en doe belangrijkere dingen van dit geld . Wat ook na de aanleg kost het jaarlijks een vermogen om het te onderhouden . Dit terwijl er nu nog geld verdiend wordt voor de Nederlandse economie . Oproep aan alle inwoners van Nederland teken deze petitie . Dit moet tevens een proteststem zijn tegen al dit soort onzinnige plannen die door enkele gefrustreerde ambtenaren achter hun bureaus worden bedacht.

Gast

2013-11-19 18:20

Het moet toch niet kunnen dat we ergens land creeren en het ergens anders weer terug willen pakken, wat schieten we er mee op. En dan ook nog een deze economisch zware tijden. Het zijn altijd andere mensen die moeten bloeden voor beslissingen van bestuurders. Laat deze mensen waar ze zijn en blijf van die polder af.

Gast

2013-11-19 18:21

HOE MEER RUCHTBAARHEID HOE BETER

Gast

2013-11-19 18:22

HOE MEER RUCHTBAARHEID HOE BETER

Gast

2013-11-19 18:25

Belachelijk! Stop deze onzin.

Gast

Het is vre-se-lijk als deze polder onder water gezet gaat worden. Ik GENIET van deze polder als ik hier ga fietsen. Het is prachtig wat daar bloeit en groeit en vliegt en neerstrijkt en rondloopt. Voor wie goed kijkt is hier een enorme diversiteit door het werk van de mens en de natuur met de seizoenen. Water inlaten??? We hebben al zat water rondom. Het zijn juist de polders die de landschappelijke diversiteit geven.Maar als de polders verdwijnen zoals die nu zijn ingericht....wordt het er alleen maar saaier op!!

Gast

Ik krijg het steeds meer het gevoel dat natuur en milieu steeds meer plannen lanceren die niet gestoeld zijn in realiteit maar op verblind idealisme. Ik heb met stijgende verbazing gekeken en geluisterd naar de voorstanders bij 1 vandaag.
maar ja misschien zit er bij mij een steekje los omdat zulk gebazel mij ergert.

Gast

2013-11-19 18:27

Ik hoop dat mijn handtekening jullie helpt het doel te bereiken.