STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.

Gast

#976 Re:

2013-11-19 18:29

#954: -

je zou van het proviciehuis een mooi natuurgebied kunnen maken.

Gast

2013-11-19 18:29

Er is geen enkel respect meer voor onze landbouwgronden.Het lijkt er sterk op dat heel nederland wordt overspoeld door een stel dwazen
ook wel groenen genoemd die alles onder water willen zetten.Dat deze gekte door kan blijven gaan
ondanks de crisis.

Gast

2013-11-19 18:30

wel omslachtig met de zwarte pieten was lijken genoeg maak het dan makkelijk was al bang dat jullie mijn bank nummer wouwen dus maak het makkelijk

Gast

2013-11-19 18:31

De Maasvlakte is nieuw land. Dat hoef je niet te compenseren met vervangend water. 3/2 deel van het aardoppervlak is al water!!

Gast

2013-11-19 18:32

Het is te gek voor woorden dat er zo veel geld wordt verspild om een prachtig oud landschap te veranderen, omdat enkelen vinden dat er reigers en eenden zouden moeten komen en mensen maar moeten wijken. Wij zijn het helemaal eens met de landschapsarchitect.
Eerst de Hedwige-polder nu Buytenland? En daarna..??
Wij beginnen zo langzamerhand een flinke hekel te krijgen aan de dwingelandij van die milieu-organisaties en begrijpen niet dat de provincie Zuid-Holland hier haar fiat aan gegeven heeft. Er zitten toch ook nog verstandige mensen in de Provinciale Staten van Zuid-Holland???
Fam. Vermijs
makkelijk

#981 Re:

2013-11-19 18:32

#977: -

maak het dan makkelijker links heeft dit zo voor elkaar

veel te gecompliseerd

Gast

2013-11-19 18:34

Ik vind dit een goede actie. Goede landbouwgrond moeten we niet opgeven ten behoeve van een ongewisse natuurbestemming

Gast

2013-11-19 18:34

ik vind het schandalig dat de overheid zo met
onze boeren ons land ons geld omspringt

Gast

2013-11-19 18:37

Ik steun van ganse harte de landbouwers/boeren/ondernemers in Rhoon met hun actie. In het verleden heel veel bij Adjan Vos geweest om inkopen te doen. Mooie omgeving waar de wandelaar nu al heel veel aan heeft. De verandering van deze polder kent enkel maar verliezers.

Gast

2013-11-19 18:38

Ik heb net met stijgende verbijstering naar het item op 1vandaag gekeken. 600 hectare goede bouwgrond, huizen etc opgegeven op voor één of ander natuurproject, belachelijk en dat in deze tijd. Er is honger in de wereld en wij zetten gewoon goede grond om in een moeras! Ik hoop dat het werkt en de politiek ook eens luistert naar gewone mensen i.p.v de fanaten van het milieu!
Joke

#986 Hedwigepolder

2013-11-19 18:38

Ik ben nog geen tegenstander van Europa, maar als ze nog lang met deze onzin doorgaan duurt het niet lang meer.
Het lijkt me logischer dat, als Nederland de Westerschelde uitdiept tbv de Belgen, dat dan de Belgen voor natuurcompensatie
dienen te zorgen!

Gast

2013-11-19 18:40

Weten de voorstanders wel wat natuur is .Wij genieten van wat de polders nu bieden,van de diversiteit die er nu is. Je moet er natuurlijk wel naar kijken, anders ziet je niets. Ook niet als je hem onder water zet. Succes

Gast

2013-11-19 18:40

Wij snappen echt niet waarom de regering, al is het de lokale regering, kostbare landbouwgrond / agra rische grond weg wil gooien...???
En wij wonen in Noord - Brabant!!!

Marpau@upcmail.nl

Gast

2013-11-19 18:44

Begrijp me goed, ik ben donateur van verschillende natuurorganisaties maar het gaat me echt te ver om ondernemers hun inkomen af te pakken om zonder reden meer natuur te creëren. De boeren doen een handreiking door het polderlandschap mooier/toegankelijker te maken door bijv. fiets/ruiterpaden, bloeiende akkerranden enz. voor een fractie van het bedrag wat nu (in deze crisistijd!) wordt vrijgemaakt voor het ontpolderen maar daar wordt helaas niet naar geluisterd. Het zijn wederom een aantal bestuurders die weer eens een stempeltje willen drukken op hun bestuurstermijn. Jammer.... Succes aan de strijders!!!

Gast

2013-11-19 18:45

Heel goed initiatief deze petitie.
De overheid is onder druk van natuurfreaks haar verstand verloren.
Eeuwen hebben de Hollanders gevochten en hun leven gegeven in de strijd tegen het water en nu laten ze de zaak weer onderlopen. De Hedwigpolder was het begin en het einde is nog niet in zicht. Polders moeten blijven!
Het is trouwens in deze tijd van recessie natuurlijk op zich al gestoord om 150 miljoen te verspillen aan zo'n achtelijk project.

Gast

2013-11-19 18:45

Waarom is men in Poortugaal/Rhoon en Barendrecht gaan wonen?Dichtbij alle faciliteiten van de stad met mogelijkheid in de directe omgeving te wandelen,fietsen met wijde blik op de prachtig in stand gehouden landerijen en aan de Oude Maas te verpozen.Afblijven,juist ten behoeve van de recreatie alsmede het belang van overige betrokkenen.

Gast

2013-11-19 18:47

Stop met dit krankzinnig idee!!!weten jullie hoe mooi dit gebied NU is??
Hoe fijn het is om daar doorheen te fietsen, wandelen of wat dan ook? Moet je maar eens gaan kijken en vooral in de zomer Hoevell mensen daarvan genieten!
Weten jullie hoe fijn het is om de koeien en ander vee daar te zien rondlopen in de wei?
Weten jullie ook hoe weinig er nog van zulke gebieden zijn?
Weten jullie niet hoeveel rust dat geeft als je daar doorheen fietst in deze toch al stressvolle tijd?
Pure geldverkwisting is dit. Jullie moeten eens luisteren naar de mensen die daar wonen en er verschrikkelijk tegen zijn. Luister eens een keer inplaats van de boel de vergallen met dit onzinnig plan.
Natte natuur, ja en dan? Moet ik daar van gaan genieten? Daar hebben we al meer dan genoeg van.
Denk goed na voordat jullie dit gaan doorzetten want het kan nooit meer teruggedraaid worden!!!!
Blijf met je poten van ons polder landschap af!!!

Gast

2013-11-19 18:50

Vind het een prima idee dat wij door deze petitie te tekenen onze
afkeuring kenbaar kunnen maken en wens een ieder die hieraan
meewerkt heel veel succes!
liefhebber van polders

2013-11-19 18:54

Korenvelden, bieten, aardappelen enz. enz. zijn prachtig en afwisselend en hoeven van mij niet vervangen te worden door "natuur". Niet in Rhoon en ook niet in andere polders die op de nominatie staan omgevormd te worden. Afblijven a.u.b. Succes met uw actie!

Gast

2013-11-19 18:54

Prima initiatief. We moeten geld verdienen en geen inkomstenbronnen vernietigen of verkwanselen.
Agrarisch natuurbeheer is veel beter. Dit heeft meer waarde dan onder water zetten.

Gast

2013-11-19 18:56

betalen dacht het niet

Gast

2013-11-19 19:00

Ik weet heel goed wat het betekend,want ik ben zelf in een buitengebied opgegroeid. Het moet blijven.

Gast

2013-11-19 19:00

Hopelijk helpt deze actie de polder voor de boeren te behouden. Gedeeld op fb met uitleg aan vrienden, eea naar aanleiding van de uitzending bij 1Vandaag. Ook milieubewegingen moeten hun boerenverstand gebruiken om natuur betaalbaar te houden. Niet alles hoeft vernat te worden. Er wordt bijv. al extra waterberging aangelegd bij Vlist, Krimpenerwaard (óók Zuid-Holland) stimuleert boeren om zelf natuurbeheer te gaan toepassen, er is vast wel een goede balans te vinden, zie uw plannen!! Zet 'm op!

Gast

2013-11-19 19:05

Er zijn goede alternatieven zoals fietspaden tussen de weilanden. Koeien in het weiland ook erg belangrijk. Langs de fietspaden randen met wilde bloemen prachtig! Biologisch boeren stimuleren dan komen er ook meer vogels... Het kan heel mooi worden zonder dat dit gebied onder water komt. Er zijn genoeg natte gebieden. Veel succes met deze actie!
mirage

2013-11-19 19:08

In Nederland zet je géén land onderwater, niet in Zeeuws-Vlaanderen, niet in Zuid-Holland, nergens. Hierover valt niet te discussiëren. Nederlanders winnen land op de zee!!!