Overleg ipv eenzijdige beslissing over kinderopvang graag!

Eric

#26 kinderopvang in Heusden-Zolder

2013-10-21 11:48

Overleg is wel het minste dat men kon doen. In overleg worden altijd betere oplossingen geboren voor alle partijen. Dat zou iedere politicus toch moeten weten. Als men niet in overleg durft te gaan, dan is dat een teken dat er iets mis is bij de weigerende partij.

Gast

2013-10-22 06:24

Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat het zover zou komen... Ja, er waren al wel geruchten dat er besparingen op komst waren. Maar met enkele politici van Viversel in de gemeenteraad, die toch (dacht ik) een warm hart voor de school hebben, maakte ik me eigenlijk weinig zorgen. Ik hoopte eigenlijk op meer steun van hun kant. Ach ja, politiek...

Gast

2013-10-22 14:59

Waarom moeten wij weg als er waarschijnlijk niet eens genoeg plaats is ik staak

Gast

2013-10-23 05:17

een spreiding van de kinderopvang is dikwijls belangrijk voor kinderen zowel als voor de ouders.

Gast

2013-10-24 05:48

op kinderen mag NOOIT bespaard worden
solidair

#31 Re: Re:

2013-10-24 17:58

#5: warm hart voor kids - Re:

Dat de kinderopvang georganiseerd door het OCMW geld van de gemeenschap kost is voor iedereen duidelijk.  Surf even naar de website van het OCMW en je zal zien dat een hele waaier van diensten worden aangeboden. Prachtig ... !  Hier betalen we inderdaad belasting voor.

We leven in een samenleving die een ruime sociale dienstverlening aanbiedt aan iedereen !  Ik zou willen weten of u al uw kosten zelf wil betalen en géén belasting betalen : onderwijs, kinderopvang, tandartsen en dokters, wegen en verkeer.   De gemeentelijke belasting draagt op haar beurt zorg voor de lokale noden.

In het grote geheel van belastingen is dit peanuts !    Trouwens ... nooit van solidariteit gehoord !

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-24 18:21

Gast

2013-10-24 22:20

weeral geld boven kinderen
Kim

#34 Re: Re:

2013-10-28 07:26

Al eens nagedacht welke mensen van voor en naschoolse kinderopvang gebruik maken?
WERKENDE mensen, die maandelijks een aanzienlijk deel van hun salaris afdragen aan vanalles en nog wat. Het deeltje dat naar kinderopvang gaat is dan nog zeer goed besteed, laat ons maar zwijgen over waar overheidsinstanties nog geld aan moeten besteden. Denk maar aan de gezondheidszorg van de agent die in Meulenberg in coma geslagen is...   
Wie denk je dat bijpast aan al het vandalisme ed in onze gemeente? AL de inwoners van Heusden-Zolder, daar word ik nu niet goed van.

Ouders die hun brood willen verdienen door hard te werken, en daardoor genoodzaakt zijn gebruik te maken van kinderopvang moeten hier ten allen tijde toegang toe hebben!

Kinderopvang in Eversel en Viversel moet open blijven!!!

huismoeder met begrip voor werkende ouders

#35 De val moet open blijven

2013-11-04 21:05

De discussie kan aangegaan worden over wat De Val al dan niet kost. Feit is dat de kinderen er zijn en dat er opvang voor hen moet zijn. Het heeft geen zin te zeggen dat het te duur is en de kinderen dan in de kou laten staan. Als de kinderen naar een andere opvang moeten, dan moet daar ook transport voor zijn. Ook dat kost geld. Ik vind dat de koppen eerst eens bij elkaar moeten gestoken worden. Want voor elk probleem is een oplossing. En misschien niet de gemakkelijkste het eerst.
Foei foei foei

#36 de val moet open blijven

2013-11-04 21:18

Opvang moet georganiseerd worden in functie van het aantal leerlingen in de nabij gelegen school of scholen. Wanneer kinderen uit omringende dorpen naar Viversel komen omdat die school de kwaliteit biedt die het kind nodig heeft, dan moet er ook opvang zijn voor die kinderen.
Als ze kunnen zeveren over het racisme van zwarte Piet en Sinterklaas, dat ze dan eens kijken waar ze hier mee bezig zijn. Eerst sluiten ze alle 'allochtonen' uit en nu mogen zelfs de autochtonen hun plan trekken. Proper!
ocharme onze kinderen

#37 ocharme de Val

2013-11-04 21:37

ik hoop op een mirakel. Overal wordt bezuinigd en blijkbaar het eerst op de kinderen. In Beringen zijn alle kleine bibliotheken gesloten alsook de spelotheek. Onze kinderen, maar ook de ouderen kunnen dus niet meer met de fiets snel naar de bib in hun buurt. De spelotheek die gewone maar zeker ook minder gegoede gezinnen de mogelijkheid gaf om educatief speelgoed aan hun kinderen aan te bieden, moest dicht. Alweer besparing op onze kinderen. Maar op vlak van toerisme wordt niet bespaard! Nee, zet er nog maar een schoon nieuw onthaalcentrum neer. O ja en een prachtig zwembad. En de schoolkinderen die moeten dan maar niet meer gaan zwemmen met de school. Want voor het gewone instructiebad is geen geld meer. En opvang, ja dat hoeft dan ook niet meer. De gemeenten zullen er toch rekening mee moeten houden dat er kinderen ZIJN en dat er steeds meer bijkomen. Eerst moet je je kind al bij een onthaalmoeder inschrijven, nog voor je echt zwanger bent. Dan mag je dadelijk na de geboorte beginnen vechten om je kind in een school in te schrijven. Als dat dan allemaal gelukt is dan mag je beginnen vechten voor de opvang. Als ik er zo over nadenk, mensen koop geen kinderen meer!

Gast

2013-11-07 15:58

Veel succes!

Gast

2013-11-07 21:40

Mensen verplichten om te gaan werken (zoniet na 2 jaar geen stempelgeld meer!!!) en daartegenover de kinderopvang afschaffen: men moet maar durven!!!!

Gast

#40 Re: ik ook :) ;) grts WL

2013-11-07 21:42

Gast

2013-11-07 23:20

Wat kunnen ze er toch een potje van maken - 't is overal hetzelfde !

Gast

2013-11-08 07:02

Ook een beetje steun van de ouderraad uit Vlezenbeek!

Gast

2013-11-08 07:39

kinderopvang is echt nodig laat deze houden

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-08 07:39

Gast

#45 gebrek aan voeling met de bevolking

2013-11-08 11:11

Dit is de 2de petitie die ik moet ondertekenen
Binnen het half jaar in klein dorpje viversel.

Goed bezig ! Allessinds hopelijk heeft dit WEL
effect.
Kris

#46 Re: Re:

2013-11-18 13:21

Het zal wel veel geld kosten voor de gemeente, maar ik denk nu net niet dat ze moeten besparen op de kinderopvang...  De kinderen zijn immers onze toekomst (of je er nu zelf hebt of niet)... wie gaat voor ons zorgen als we oud zijn...

Er is ook nog zoiets zoals solidariteit en ik vind daarom je uithaal niet echt gepast!

Ik denk dat de gemeente en ook het OCMW op vele andere manieren zou kunnen besparen!!!

bezorgd iemand

#47 IRe: Re: Re:

2013-11-26 18:07

#31: solidair - Re: Re:

Inderdaad we moeten solidair zijn. Maar ouders die hun kinderen naar een kinderdagverblijf of naar onthaalouders brengen betalen ... meer en dubbel (dragen ook nog bij in de tekorten van de opvang van onder andere Viversel). Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Van mij mag de opvang in viversel open blijven maar dan moeten de ouders van de kinderen die daar zitten ook maar de kosten dragen. Hun dagprijs zal dan aanzienlijk omhoog gaan. Moeten zij deze bedragen even nakijken zouden ze begrijpen waarom Viversel dicht moet.

onthaalouder

#48 Re: Re: Re:

2013-11-26 18:09

#8: - Re: Re:

Als dat zo is zal je zeker en vast wel iemand vinden die goed, waarschijnlijk met een warmer hart, voor jullie kinderen zal zorgen.

ik

#49 Re:

2013-11-26 18:16

#24: -

En wiens fout is dat!? Die van de vorige legistratuur. En deze mogen nu de plooien gaat platstrijken.

Fijn dat CD&V donderdag de problematiek terug naar boven brengt op de gemeenteraad. Maar zijn het niet zij die de te dure gebouwen hebben neergezet!?