Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.
Gast |
#12262014-01-09 22:06ja de eigen bijdrage moet eraf Als ik naar de landen om ons heen kijk waarom kunnen die wel met veel lagere bedragen toe o.a Belgie Turkije spanje terwijl er daar net zoveel goede zieken zorg is als hier , nu twijfel je al om naar de dokter te gaan want als je een medicijn krijgt ,ligt er gelijk weer een rekening voor eigen geld te betalen plus je maand rekening , dat houd in dat je de rest van de maand van de lucht moet leven! |
Gast |
#12272014-01-09 22:12Sorry, ben zelf in de armoedegrens en kan geen geld overmaken voor zichtbaarheid, ik hoop dus dat er mensen zijn die dit zien en wel iets over kunnen maken. |
Gast |
#12282014-01-09 22:12Lijkt wel of we naar het Amerikaans systeem overgaan. Nog meer op de Amerikaanse manier doen en ons Nederland gaat zijn ondergang tegemoet. Nederland is Nederland en hoeft niet aan de leiband van de Amerikanen te lopen. we moeten weer een eigen gezicht krijgen als jaren geleden en ook niet naar de pijpen van Brussel dansen. |
Gast |
#12292014-01-09 22:13goed initatief veel mensen gaan al weinig tot niet naar de dokter met soms dodelijke afloop!! dit is schandalig en kan absoluut niet in een zorgstaat als nederland |
Gast |
#12312014-01-09 22:16Er zijn best veel mensen die regelmatig naar de dokter moeten voor hun ziekte of andere dingen mensen met een laag inkomen betalen zich dan scheel aan het eigen risico ze kennen het niet meer betalen of ze moeten een betalingsregeling treffen ik ga zelf regelmatig naar de dokter en ziekenhuis door alle kosten blijf ik al telang wachten en ben ik later veel ste laat waar door het erger is geworden mensen durfden bijna niet meer heen daardoor ik zeg afschaffen die hap |
Gast |
#12322014-01-09 22:19Heel goed actie het gaat ook veel tever zo,maarja alle geld wordt besteed aan loon voor ambtenaren enz. |
Gast |
#12332014-01-09 22:20Wij zijn het ook echt zat,we moeten ook al voor medicijnen bij betalen dan ook nog je eigen risico het word wel een beetje teveel voor ons |
Gast |
#12352014-01-09 22:22ook ik denk er aan om bepaalde bezoeken aan artsen te laten,heb tenslotte ook maar AOw en klein pensioen, Succes |
Gast |
#12372014-01-09 22:31Het ergste is dat de zorgverzekeringen - ons - geld verliezen op de beurs. Ik woon in het buitenland en betaal per maand zo'n 700 euro voor 2 personen. Te weten...520 aan het CVZ en hier in Frankrijk aanvullend nog 190 euro. Dit is echt buiten alle proporties aangezien we een gemiddeld inkomen hebben. 2 jaar geleden mochten we niet eens in Nederland naar de dokter, dit heeft het europees gerechtshof recht getrokken. Misschien dat de petitie daar ook naar toe moet. De bedragen in Nederland zijn buiten alle proporties. In de UK is de NHS gratis. Iedereen die in Frankrijk werkt, heeft ook gratis een zorgverzekering - de baas betaalt hier - waarbij jezelf een aanvullende verzekering kunt nemen... is niet verplicht. Heel veel succes gewenst!! Met vriendelijke groet |
Dr. Who |
#1239 Maat houden2014-01-09 22:32Het is inmiddels zo'n ondoorzichtige bende dat ik het hele systeem niet meer vertrouw. De keten begint bij de farmaceut. Dat onderzoek kost inderdaad geld, maar is hier wel maat gehouden? De verzekeraars hebben natuurlijk een bepaalde reserve nodig om de zorgaanbieder te betalen, maar is hier wel maat gehouden met de premie? De zorgaanbieder heeft natuurlijk een vorm van management nodig, maar is hier wel maat gehouden? Tot die tijd, zou het een leuk gebaar zijn voor mensen onder modaal de risicopremie af te schaffen of te verkleinen. Dat lijkt me fair. Daarnaast lijkt die hele privatisering en marktwerking toch niet het walhalla dat ons altijd is voorgehouden. Het is er in ieder geval niet goedkoper op geworden. Ik kan me nog de tijd herinneren dat je helemaal niet nadacht over je zorgpremie, zo laag was ie. |
Gast |
#12402014-01-09 22:32Genoeg is genoeg, ik heb een Chronische aandoening moet elk jaar het maximale belalen |
Gast |
#12412014-01-09 22:33Ziek zijn of worden is overmacht. Daar past geen eigen risico bij. |
Gast |
#12422014-01-09 22:34is een goede petitie, de armoe wordt alleen maar groter, veel mensen kunnen het nu al niet betalen. Succes |
Gast |
#12432014-01-09 22:34Dit is een eigen bijdrage per persoon boven de achttien kan dus inderdaad aardig oplopen in een gezin. Ik vind dat gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk moet zijn de rekening wordt nu neergelegd bij diegenen die vaak zonder schuld afhankelijk zijn van zorg. |
Gast |
#12452014-01-09 22:39 Klopt eigen risico met Europese wet ????? Of Nederland zoals altijd met eigen regels bezig???? Bovendien Nederlanders braaf volk gaat( zo te zien) met alles akkoord !!!!!!! Alles word goed geregeld door overheid . Fuck de systeem. |
Gast |
#12472014-01-09 22:58Ik ben het helemaal mee eens en zat van alle bezuinigingen vooral op de zorg! Ze moeten zich doodschamen hoeveel mensen dit niet kunnen betalen, uit het Basispakket wordt ieder jaar minder vergoed, die oenen van ministers begrijpen niet dat als mensen niet naar een arts durven te gaan omdat ze geen geld ervoor hebben, dat gaat de maatschappij toch nog meer geld kosten om ze weer beter te maken. Deze regering laat Nederland failliet gaan, zo slim als de Duitsers zijn ze zeker niet! Van zo' n prachtig land als Nederland er blijft straks niets meer van over, het ziet er aan te komen dat zelfs Nederland kampt straks met armoe! Ik wou dat de hele regering weer zou vallen! Dit keer Geen Rutte meer met zijn kornuiten ( het partij voor de rijken) en dan de heer Samson die heeft ons de tuin omgeleid en in de maling genomen met zijn beloftes hij zou voor de arbeiders zou zijn! Ik begin steeds meer in Wilder te geloven, ik denk dat Nederland meteen een rijke land zou worden Ik hoop dat met deze petitie iets bereiken, succes mensen |
Gast |
#12482014-01-09 23:12Ik heb eeb herseninfarct gehad en gebruik hiervoor verschillende medicijnen en ben daardoor elk jaar mijn eigen risico kwijt. Ik kan dit onmogelijk meer betalen dus stop ik met de medicijnen en de bezoeken aan artsen. |
Gast |
#12492014-01-09 23:15Prima initiatief deze petitie. Den Haag doet net of mensen voor de lol naar een arts gaan en just for fun zijn aangewezen op medicijnen en voorzieningen. Altijd makkelijk om met een goed gevulde beurs dit soort onzalige dingen te bedenken. Hen raakt het immers niet, voor hen is het eigen risico peanuts. |
Gast |
#12502014-01-09 23:26Helemaal mee eens , ook ik bedenkt mij twee keer of ik naar de arts ga en veel van mijn kennissen ook. Dit houdt in dat een erge ziekte te laat wordt ontdekt, wat de gezondheidszorg veel meer kost of dat mensen onnodig moeten leiden vanwege geldgebrek. Ik hoop dan ook sterk dat deze petitie wordt opgemerkt |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
768 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
253 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5505 Gemaakt: 2024-11-15
Respecteer de euthanasiewet
7795 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
628 Gemaakt: 2024-12-11
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
136 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
122 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65261 Gemaakt: 2023-01-17
Laat chinastraat leven!
5426 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
561 Gemaakt: 2024-11-20
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
151 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3485 Gemaakt: 2024-04-23
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1170 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09