Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.

Gast

2014-01-09 22:06

ja de eigen bijdrage moet eraf Als ik naar de landen om ons heen kijk waarom kunnen die wel met veel lagere bedragen toe o.a Belgie Turkije spanje terwijl er daar net zoveel goede zieken zorg is als hier , nu twijfel je al om naar de dokter te gaan want als je een medicijn krijgt ,ligt er gelijk weer een rekening voor eigen geld te betalen plus je maand rekening , dat houd in dat je de rest van de maand van de lucht moet leven!

Gast

2014-01-09 22:12

Sorry, ben zelf in de armoedegrens en kan geen geld overmaken voor zichtbaarheid, ik hoop dus dat er mensen zijn die dit zien en wel iets over kunnen maken.

Gast

2014-01-09 22:12

Lijkt wel of we naar het Amerikaans systeem overgaan. Nog meer op de Amerikaanse manier doen en ons Nederland gaat zijn ondergang tegemoet.
Nederland is Nederland en hoeft niet aan de leiband van de Amerikanen te lopen. we moeten weer een eigen gezicht krijgen als jaren geleden en ook niet naar de pijpen van Brussel dansen.

Gast

2014-01-09 22:13

goed initatief veel mensen gaan al weinig tot niet naar de dokter met soms dodelijke afloop!! dit is schandalig en kan absoluut niet in een zorgstaat als nederland

Gast

2014-01-09 22:16

prima

Gast

2014-01-09 22:16

Er zijn best veel mensen die regelmatig naar de dokter moeten voor hun ziekte of andere dingen mensen met een laag inkomen betalen zich dan scheel aan het eigen risico ze kennen het niet meer betalen of ze moeten een betalingsregeling treffen ik ga zelf regelmatig naar de dokter en ziekenhuis door alle kosten blijf ik al telang wachten en ben ik later veel ste laat waar door het erger is geworden mensen durfden bijna niet meer heen daardoor ik zeg afschaffen die hap

Gast

2014-01-09 22:19

Heel goed actie het gaat ook veel tever zo,maarja alle geld wordt besteed aan loon voor ambtenaren enz.

Gast

2014-01-09 22:20

Wij zijn het ook echt zat,we moeten ook al voor medicijnen bij betalen dan ook nog je eigen risico het word wel een beetje teveel voor ons

Gast

2014-01-09 22:20

Nodig; dus prima!

Gast

2014-01-09 22:22

ook ik denk er aan om bepaalde bezoeken aan artsen
te laten,heb tenslotte ook maar AOw en klein pensioen,
Succes

Gast

2014-01-09 22:30

Nodig om samen een vuist te maken

Gast

2014-01-09 22:31

Het ergste is dat de zorgverzekeringen - ons - geld verliezen op de beurs. Ik woon in het buitenland en betaal per maand zo'n 700 euro voor 2 personen. Te weten...520 aan het CVZ en hier in Frankrijk aanvullend nog 190 euro. Dit is echt buiten alle proporties aangezien we een gemiddeld inkomen hebben. 2 jaar geleden mochten we niet eens in Nederland naar de dokter, dit heeft het europees gerechtshof recht getrokken. Misschien dat de petitie daar ook naar toe moet. De bedragen in Nederland zijn buiten alle proporties. In de UK is de NHS gratis. Iedereen die in Frankrijk werkt, heeft ook gratis een zorgverzekering - de baas betaalt hier - waarbij jezelf een aanvullende verzekering kunt nemen... is niet verplicht. Heel veel succes gewenst!! Met vriendelijke groet

Gast

2014-01-09 22:31

Omdat we genoeg aan de zorg betalen
Dr. Who

#1239 Maat houden

2014-01-09 22:32

Het is inmiddels zo'n ondoorzichtige bende dat ik het hele systeem niet meer vertrouw. De keten begint bij de farmaceut. Dat onderzoek kost inderdaad geld, maar is hier wel maat gehouden? De verzekeraars hebben natuurlijk een bepaalde reserve nodig om de zorgaanbieder te betalen, maar is hier wel maat gehouden met de premie? De zorgaanbieder heeft natuurlijk een vorm van management nodig, maar is hier wel maat gehouden? Tot die tijd, zou het een leuk gebaar zijn voor mensen onder modaal de risicopremie af te schaffen of te verkleinen. Dat lijkt me fair. Daarnaast lijkt die hele privatisering en marktwerking toch niet het walhalla dat ons altijd is voorgehouden. Het is er in ieder geval niet goedkoper op geworden. Ik kan me nog de tijd herinneren dat je helemaal niet nadacht over je zorgpremie, zo laag was ie.

Gast

2014-01-09 22:32

Genoeg is genoeg, ik heb een Chronische aandoening
moet elk jaar het maximale belalen

Gast

2014-01-09 22:33

Ziek zijn of worden is overmacht. Daar past geen eigen risico bij.

Gast

2014-01-09 22:34

is een goede petitie, de armoe wordt alleen maar groter, veel mensen kunnen het nu al niet betalen. Succes

Gast

2014-01-09 22:34

Dit is een eigen bijdrage per persoon boven de achttien kan dus inderdaad aardig oplopen in een gezin. Ik vind dat gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk moet zijn de rekening wordt nu neergelegd bij diegenen die vaak zonder schuld afhankelijk zijn van zorg.

Gast

2014-01-09 22:38

En zo is het maar net!

Gast

2014-01-09 22:39

Klopt eigen risico met Europese wet ????? Of Nederland zoals altijd met eigen regels bezig????
Bovendien Nederlanders braaf volk gaat( zo te zien) met alles akkoord !!!!!!! Alles word goed geregeld door overheid . Fuck de systeem.

Gast

2014-01-09 22:40

Gewoon doen.

Gast

2014-01-09 22:58

Ik ben het helemaal mee eens en zat van alle bezuinigingen vooral op de zorg! Ze moeten zich doodschamen hoeveel mensen dit niet kunnen betalen, uit het Basispakket wordt ieder jaar minder vergoed, die oenen van ministers begrijpen niet dat als mensen niet naar een arts durven te gaan omdat ze geen geld ervoor hebben, dat gaat de maatschappij toch nog meer geld kosten om ze weer beter te maken. Deze regering laat Nederland failliet gaan, zo slim als de Duitsers zijn ze zeker niet! Van zo' n prachtig land als Nederland er blijft straks niets meer van over, het ziet er aan te komen dat zelfs Nederland kampt straks met armoe! Ik wou dat de hele regering weer zou vallen! Dit keer Geen Rutte meer met zijn kornuiten ( het partij voor de rijken) en dan de heer Samson die heeft ons de tuin omgeleid en in de maling genomen met zijn beloftes hij zou voor de arbeiders zou zijn! Ik begin steeds meer in Wilder te geloven, ik denk dat Nederland meteen een rijke land zou worden

Ik hoop dat met deze petitie iets bereiken, succes mensen

Gast

2014-01-09 23:12

Ik heb eeb herseninfarct gehad en gebruik hiervoor verschillende medicijnen en ben daardoor elk jaar mijn eigen risico kwijt. Ik kan dit onmogelijk meer betalen dus stop ik met de medicijnen en de bezoeken aan artsen.

Gast

2014-01-09 23:15

Prima initiatief deze petitie. Den Haag doet net of mensen voor de lol naar een arts gaan en just for fun zijn aangewezen op medicijnen en voorzieningen. Altijd makkelijk om met een goed gevulde beurs dit soort onzalige dingen te bedenken. Hen raakt het immers niet, voor hen is het eigen risico peanuts.

Gast

2014-01-09 23:26

Helemaal mee eens , ook ik bedenkt mij twee keer of ik naar de arts ga en veel van mijn kennissen ook. Dit houdt in dat een erge ziekte te laat wordt ontdekt, wat de gezondheidszorg veel meer kost of dat mensen onnodig moeten leiden vanwege geldgebrek.
Ik hoop dan ook sterk dat deze petitie wordt opgemerkt