Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.
Gast |
#12772014-01-10 07:33ik zou zeggen, dat een fatsoenlijk denkende en opbouwende overheid essentieel is voor ons land! |
Irwin |
#1278 Legale criminaliteit2014-01-10 07:38De verplichte ziektekostenverzekering pakt je twee keer. De eerste keer met een torenhoge premie die zo hoog is omdat er nu eenmaal veel geld gaat zitten in o dure reclame (bijna de helft van je premie), o lobbyen (lees: achterkamertjeswerk om te dure en nodeloze medicijnen te pushen), o ziekenhuizen die weigeren samen te werken (en dus allemaal investeren in dezelfde dure apparatuur die maar beperkt gebruikt mag worden) en o nodeloos dure medicijnen (het geld om apothekers om te kopen moet nu eenmaal ergens vandaan komen). Foute declaraties en de kosten van fraude laten we even buiten dit rijtje. Dat de verzekering steeds verder wordt uitgekleed, laten we ook even buiten beschouwing. De miljardenwinsten van verzekeraars die niet gaan naar premieverlaging maar naar dividendverhoging, daar praten we even helemaal niet over. Vervolgens wordt je verplicht de kosten waartegen jij je had verzekerd, voor een deel zelf te betalen. Alleen de kosten boven de verplichte “eigen bijdrage” worden gedekt – mits! Heb je een chronische aandoening? Jammer maar helaas: je jaarinkomen gaat omlaag met het bedrag van je eigen bijdrage… terwijl je kosten meestal toch al hoger zijn vanwege je aandoening… Kun je de verzekeringspremie niet betalen (wat in deze tijd veel voorkomt omdat je ook elders gepakt wordt), krijg je een boete ter hoogte van… minimaal de premie die je niet kon betalen. Let wel: dat is dus een boete, de premie moet je alsnog betalen. De incassokosten idem, die komen hier nog overheen (het is denk ik bij iedereen bekend: kun je een schuld niet betalen, dan krijg je een boete die kan oplopen tot 5x of meer van de basisschuld. De schuldeiser gaat uit van: als je 50 euro niet kunt betalen, zal 500 euro vast wel lukken. De overheid vindt dit okay en staat dit toe). |
Gast |
#12792014-01-10 07:40astublieft schaf het af ben afgekeurd door 4beroertes ik kan dat allemaal niet betslen met mn uitkering |
Gast |
#12802014-01-10 07:41Terug naar de eerste jaren, bij geen gebruik van zorg een bedrag terug ipv eigen risico |
Gast |
#12812014-01-10 07:48ben het er volkomen mee eens eigen bijdragen moet verdwijnen ben in de eerste 2 maanden al door mijn 360 euro heen .ik vind da dit kabinet eens naar Nederland moet kijken en niet zoveel naar het buitenland . het veschil tussen rijk en arm word steeds erger we hebben voedsel banken kleren worden weg geven gisteren op het journaal een vrouw die op haar flatje baby en kinder kleren deed ruilen waar moet dat heen ? de afgrond in |
Gast |
#12822014-01-10 07:52ik hoop dat ze er gauw wat aan gaan doen want wij betalen per maans met de extra eigenbijdragen bijna 300 euro dit is toch te gek voor worden 1750 totaal per jaar,je houd haast niks meer voor je zelf over badankt Rutte je zet heel de wereld op zijn kop zelf hoef hij niet op een dubbeltje te kijken wij wel |
DnDr |
#1283 zelf sparen2014-01-10 07:52Wij hebben de tandarts verzekering reeds afgezegd. Premie was €180,00 per jaar. MAXIMALE vergoeding €250,00 per jaar. Dat blijkt pas als je echt wat aan je tanden en kiezen hebt!! Dan denk je verzekerd te zijn en krijg je in ene van je verzekeraar een rekening van €360,00 omdat je niet voldoende verzekerd bent. Laat ik gewoon eerlijk zijn --> ik begrijp NIETS van alle voorwaarden van wat wel en niet verzekerd is. Ik leg nu iedere maand een klein bedrag apart. Er is nu een potje van bijna €1000.00 en dat is voor als ik naar de tandarts moet. ZET dit niet op een bank want dan denken ze in Den Haag dat je spaart. Dit is niet betaalde premie. |
Gast |
#12852014-01-10 08:04Ben het er helemaal mee eens. Moet zelf rondkomen van het minimun inkomen en kan zelf amper mn tandarts kosten betalen of dokter kosten! Ben zo klaar ermee dat alles afgepakt wordt van de arme mensen! |
Gast |
#12872014-01-10 08:08Er zijn mensen die met angst en beven het nieuwe jaar beginnen Daar ben ik er een van om die € 360 op te brengen Hopelijk kunnen we iets teweeg brengen door samen te spannen |
Gast |
#12882014-01-10 08:17Het is hoognodig dat het stijgen van het eigen risico stopt! Genoeg is genoeg. En terugbetalen wat men aan eigen risico op het eind van het jaar niet gebruikt heeft. |
Gast |
#12892014-01-10 08:20Het is nu wel genoeg geweest, met die steeds stijgende eigen risico premie, en er moet op het eind van het jaar terug betaald worden wat men niet opgebruikt heeft aan eigen risico. Het is al duur genoeg! |
Gast |
#12902014-01-10 08:20Nederland zorg eerst eens voor je . Eigen mensen en dan pas voor de rest van de wereld. |
Gast |
#12912014-01-10 08:21Toen het eigen risico werd ingevoerd, werd het leuk gebracht. Toen kregen degenen geld terug als zij niets gebruikten. Al snel werd dat afgeschaft en werd het eigen risico steeds hoger. Nu tot een abnormaal hoog bedrag! Waar is het eind??? Hier moet iets aan worden gedaan, want vooral de mensen met een laag inkomen zijn hier de dupe van! Ik hoop, dat er velen met mij, deze petitie zullen tekenen! |
Gast |
#12922014-01-10 08:23ander voorbeeld: student met allergien en voedselovergevoeligheden, prikkelbare darm, supergevoelige huid, longen, slijmvliezen van keel, neus. basispakket met uitgebreide aanvullende verzekering betaalt dus een fors bedrag aan premie, daarnaast komt het eigen risico, de eigen bijdrage voor o.a medicijnen of de zgn. zelfzorgmiddelen, de kosten voor de eigen bijdrage omdat Menzis 80% uitbetaalt voor kosten aan /therapeuten , die niet door hen gecontracteerd zijn, kosten die betaalt zijn boven het max. bedrag dat besteedt is aan 'alternatieve zorg'. Daarnaast volgt ze een dieet wat enkele keren zo duur is wat een 'gemiddeld' mens consumeert. Bij een andere ziektekostenverzekeraar (ONVZ) wordt ze niet voor het aanvullende pakket geaccepteerd....... Gelukkig gaat het met de studie goed en is de verwachting dat ze binnen een jaar afstudeert! Als student krijgt ze wel zorgtoeslag waar ongeveer de basispremie mee gecompenseert is. |
Gast |
#12932014-01-10 08:35De mensen worden gepluimd het is schandalig. |
Gast |
#12942014-01-10 08:38Zelf ben ik 73 jaar en heb ook moeite met het eigen risico en denk 2x na voor ik naar de dokter ga laat staan al die gezinnen met kleine kinderen. Dit gaat ten kosten van de algehele gezondheid. Doe er iets aan!!!!!!!! |
Gast |
#12962014-01-10 08:46mensen die geen zorg gebruiken een bedrag teruggeven aan het einde van het jaar zal niet helpen,minima's zullen de zorg dan nog steeds mijden We moeten terug naar het oude systeem waarbij er geen sprake was van eigen risico en ook geen bedrag terug aan het einde van het jaar....de premie verhoging lijkt mij wel afdoende.... |
Gast |
#12972014-01-10 08:47fijn dat er mensen zijn die deze actie op zetten ,dank hiervoor !! |
Gast |
#12982014-01-10 08:48Ja het wordt eens tijd dat het terug gedraaid wordt,,,het gaat echt te ver allemaal,,,hebben ze dat niet door daar in DEN Haag,,,dat ze ons aan de voedselbank brengen met al die ellende,,,dus niet, ze verdienen genoeg,,,en wij moeten inleveren met alles,,,de ouderen en gezinnen met kinderen,,,dus afschaffen alles |
Gast |
#12992014-01-10 08:57Genoeg is Genoeg!! Opdraaien voor de Oosteuropeanen die hier wel onverzekerd worden geholpen, en daardoor kunnen wij hetnuet meer betalen!!! |
Gast |
#13002014-01-10 09:01Dit 'te duur' zijn en 'steeds duurder' worden is nota bene iets wat de regering zelf ook beoefend. Begin verleden jaar is uit het regeeraccoord afgeknald het rigoreuze van de herziening van de hypotheekrenteaftrek alsmede het inkomensafhankelijk worden van de zorgverzekeringpremie. De hypotheekrenteaftrek wordt wel aangepast; over 2014 mag er nog 55% van opgevoerd worden, over 2015 is dat nog maar 38%. De zorgverzekeringspremie had ook naar inkomen op kunnen lopen (minimum naar dubbelmodaal) van 50 naar 250 euro per persoon per maand in plaats van het voorgestelde 0 tot 480 euro. Bedenk dan ook even dat onderdeel 3 van het regeeraccoord 2013 nog overeind staat: (minimaal) 4 jaar lang EXTRA INKOMENSAFHANKELIJKE huurverhoging. Allemaal het resultaat van rekenen en wetjes en regeltjes aanpassen om met de linkerhand te geven aan de Nederlandse burger beneden modaal inkomen (want daar hebben we er verreweg de meesten van) en met de rechterhand dubbel terug te halen. In Zweden en Noorwegen is de belastingdruk hoger dan hier in Nederland, maar daar is gratis: onderwijs, ziekenzorg, bejaardenzorg. Dingen waarvoor we hier betalen en daarnaast ook een flinke belastingdruk hebben. |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
768 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
249 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5503 Gemaakt: 2024-11-15
Respecteer de euthanasiewet
7794 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
627 Gemaakt: 2024-12-11
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
128 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
121 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5426 Gemaakt: 2024-11-26
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65260 Gemaakt: 2023-01-17
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
561 Gemaakt: 2024-11-20
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
150 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1169 Gemaakt: 2024-11-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3482 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1759 Gemaakt: 2024-10-23