Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.
Gast |
#47762014-07-15 21:44het is bij mij zo erg dat ik mijn medicatie die de artsen mij voorschrijven niet meer kan halen omdat ik mijn eigenbijdrage niet kan betalen |
jose van den born |
#4777 Re:2014-07-15 22:11als je chronisch ziek ben, heb je als het goed is van de week een brief ontvangen van het CAK, deze ondertekenen en opsturen, hun sturen dit door aan de gemeente, krijg je namelijk compensatie van de gemeente.
|
Gast |
#4778 Re: misschien komt U wel in aanmerking voor bijzondere bijstand van de gemeente.2014-07-15 22:15 |
Henkie |
#4779 Belgie en jammer dat het niet kan2014-07-15 22:18In de reacties lees ik heel vaak dat de premie in Belgie laag is dat klopt. In de EEG is alles geregeld zodat ik bijvoorbeeld mijn auto in belgie kan verzekeren en de hypotheek van mijn huis (heb ik niet maar als voorbeeld) in Frankrijk kan afsluiten. Maar weten jullie wat nu zo jammer is ? ik kan mij niet in Belgie tegen ziektenkosten verzekeren als ik in NL woon. Kon dit wel dan riep ik iedereen op om zich in Belgie te verzekeren dan gingen die verzekeraars hier op de fles. |
Gast |
#4780 iedereen die laag inkomen heeft van 110% van de bijstandsniveau kan bijzondere bijstand aanvragen.2014-07-15 22:25 |
Gast |
#47812014-07-15 22:27Ja het gaat echt te ver met de eigen bijdrage. Er zijn genoeg ander plekken in de gezondheids zorg waar gespaard kan worden. Waarom moeten medicijnen zo duur zijn. Een goede onafhankelijke onderzoek wat het echt kost om een medicijn te maken zou een uitkomst zijn. |
jose van den born |
#4782 Re: iedereen die laag inkomen heeft van 110% van de bijstandsniveau kan bijzondere bijstand aanvrage2014-07-15 22:28Chronisch zieken ontvangen bijvoorbeeld, 350 euro. rekening van Cak voor huishoudelijk hulp word vergoed, bril tot bepaald bedrag Chroom niet en vraag bijzondere bijstand aan, daar zijn deze potjes voor. |
Gast |
#47832014-07-15 22:28Ik als student en mijn vriend als wajonger. Allebei binnen een maand door onze eigen risico heen. Hij door zijn afwijking aan zijn been, ik door mijn chronische ziekte endometriose. Veel geld hebben we niet. We zitten al onder de armoedegrens en dan moeten we ook nog eens dik €700,- neertikken voor eigen risico terwijl we iedere maand ruim €300,- kwijt zijn aan onze premie. In januari/februari mogen we dus al bijna €1400,- neerleggen voor onze zorg. En dat terwijl je onder de armoede grens leeft. |
Gast |
#47842014-07-15 22:28Vroeger betaalde je 45 euro per maand en klaar! Waar gaat het heen met Nederland... |
Gast |
#47852014-07-15 22:32Het klopt, er is fraude in de zorg, oplossen graag. Als je kijktt naar de oorzaak dat het te duur is, is dat mensen niet worden geholpen maar pillen voorgeschreven krijgen.80 % van de kosten van de gezondheidszorg is een onverwerkt verleden, daar komen zoveel lichamelijke klachten van. Nu is er werk aan de winkel, fraude eruit en Meer mensen op het goede pad krijgen, kosten kunnnen dan met 75% omlaag .Wie heeft het lef om dat te veranderen??????? |
Gast |
#4786 Re: Alleen het eigen risico? Niet alleen eigen risico afschaffen maar totale gezondheidsverzekering2014-07-16 00:40 |
Zoplin |
#4787 Afschaffen zorgverzekeringen2014-07-16 00:44Natuurlijk moet het eigen risico worden afgeschaft, maar wat dacht u van de zorgverzekeringen zelf afschaffen. In België betaal je iets van €15 per kwartaal en de zorg is echt VEEL BETER dan in Nederland. Er is hier geen prikkel meer om als arts je best te doen, verzekeraars bepalen wat een arts wel en niet mag doen, hiermee krijg je dat artsen protocollen volgen en niet meer naar de patiënt kijkt en probeert deze te genezen. Het worden burocraten!!! Echt mensen schaf de verzekeraars af en voer weer het ziekenfonds in. |
Gast |
#47882014-07-16 01:04Ga ik verder niet op in...mensen weten wel waar ik op doel door alleen al deze petitie te tekenen!! |
Gast |
#47892014-07-16 03:05Het isTe gek voor woorden er zijn mensen, die keihard moeten werken bv. & O.a mn vriend. Maar de ouderen en mensen die t niet breed hebben zijn de dupe B.v.d en ik wou even laten weten dat dit een hele goede petitie en Actie is. Ik hoop dat de meerderheid van Nederland deze petitie ook Tekend.Vandaar dat wij deze Actie ook samen steunen maar wij zijn nog onder de 40 jaar dus onder de doel groep jongere mensen vallen.met een gezinshuis houden. Daar wordt weinig aan gedacht vind ik persoonlijk. En dan de zwakkere mensen onder ons nog geneens Meegerekend. Sommige hebben t zo financieël zo moeilijk dat ze niet eens een p.c of tablet of telefoon met facebook en Internet hebben om überhaupt deze actie / petitie te tekenen. Vandaar dat ik dit nog even erbij toevoeg.de rijkere worden rijker en de armen worden armer.Dat er in Nederland überhaupt mensen naar de voedsel bank moeten is al erg genoeg en in friesland word weinig naar dit soort dingen gekeken omdat we onder klein en meschien onder dorpen vallen.(boelshit) en er zijn ook mensen die werken en een dubbel in komen hebben maar Door bepaalde regels en belasting en inhoudingen als nog onder bijstand's nivo moeten leven donder schuld of w.s.n.p of dergelijke situatie. Maar kom op stop de verplicht eigen risico. Om nog meer en nog hoger te gaan betalen wij moeten de crisis ook overleven. De normale burgers heeft volgens mij weinig in te brengen over dit soort dingen.waarom dacht je dat de helft van de Nederlandse bevolking ook geen stem meer uitbrengt voor de politieke voor keur. Omdat dat ook geen verschil maakt. Kortom er zijn heus wel een aantal mensen die anders verdienen. maar dit is juist bedoeld voor jong en oud. Dit gaat over de verplichte eigen hoge risico die ze nog hoger willen maken. Zijn jullie gek geworden !!!!.(de politiek en de mensen die hier over beslissen zouden eens een week onder bijstand's nivo moeten gaan leven juist om dit even te evaren zonder al een oordeel te hebben. En de keuzes maar voor de gewone burger te beslissen. Dat willen we liever zelf maar vertrouwen in dr haast niet. Omdat je wel of niet stemde. Op de juiste partij gaat he stem naar de grotere partijJa en dat zijn dr nogal wat mensen die niet meer stemmen i.v.m dat het toch niet uit maakt.Ik hoop dat er meerdere Nederlanders en ingeburgerde ook gaan tekenen. Ik vind dit ook een goede actie / petitie die moet worden gesteund.Maar of t helpt weet ik niet het kabinet en de overheid beslist en is de baas.zo gaat het toch met alles. Dus nooit tekenen dan weet je zowieszo dat er niks gebeurt. Dan maar een klein beetje hoop houden dus kom op stop en teken deze Actie / petitie. Het telt voor jonge en oud arm of rijk wit geel of bruin. Want we zijn mensen en we zijn gelijk. P.S:"krijgen we ook te horen wat er na deze petitie / actie, wordt gedaan. Zou t wel graag willen wete weten,Vandaar. In friesland zijn de voedsel pakketten voor de mensen in de bijstand en of mensen met schulden en in een b.v w.s.n.p of andere dergelijke situatie zitten Door bv een overleden echtgenoot/partner. Ouders die gaan scheiden of door diefstal Let wel op iedereen kan in een dergelijke situatie kunnen komen. En de meesten waarvan we nog geneens weten dat ze Hulp nodig v hebben van instanties van b.v voedsel banken of g.kb schuld regeling. Of dergelijke meerder omstandigheden en of redenen. Die niet teken of komen vanwege schaamte wat ik me trouwens goed voor kan stellen. Ik heb veel situaties meegemaakt.maar in het noorden friesland lopen ze erg achter met o.a van alle dingen tot informatie en Hulp en zorg en waar we wel of niet recht op hebben. Maar een vrije mening moeten we ook al mee op passen. Dus ik hoop dat dit niet als vijandig iets word beschouwd. Maar dit is gewoon een mening van jong en oud.ik vind dat we op moeten komen voor elkaar dus of je minderjarig of juist oud bent, moeten de mensen die willen en kunnen voor de zwakkere op komen. Hoe dat is verschillend. Want we weten bijvoorbaat niet wat wel of niet lukt.maar niks doen helpt zowieszo niet toch ??? De groeten uit : "Friesland/Nederland . |
Gast |
#47922014-07-16 05:40Ik vraag iedere slimme Nederlander om geen premie meer te betalen. Mensen wordt eens wakker. |
Gast |
#47932014-07-16 06:13de helft van nederland kan amper de vaste lasten betalen.is het dan niet taak van onze zorgstaat om dan is te zorgen voor zijn mensen en in gaat grijpen door het eigen risico af te schaffen,en niet al het geld naar het buitenland gooit |
Gast |
#47942014-07-16 06:20Terug naar ziekenfons voor de lagen inkomen en terug naar de particuliere verzekerden |
Gast |
#47962014-07-16 06:33het is echt van de zotte dat wij zoveel bij moeten betalen ik heb maar een uitkering maar ik durf niet naar het ziekenhuis vanwege me heup omdat dan de kosten uit de pan lopen ik zou zo graag er aan geholpen worden op een normale manier |
Gast |
#47972014-07-16 06:41Onze gezondheidszorg is onmenselijk onbetaalbaar geworden, niet alleen voor de minima! Iedereen, ongeacht inkomen, heeft recht op volledige zorg. Dit mag en kan niet inkomensafhankelijk worden. |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
207 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7785 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
112 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09