Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord.
Gast |
#2032014-05-15 05:38Einde aan de struisvogelpolitiek, Lyme stopt niet aan de grens. Keivaste bewijzen moeten in buurlanden gehaald worden waar de ziekte erkend wordt, en dan worden deze hier nog genegeerd!!! Schandalig en kortzichtig |
Gast |
#2052014-05-15 06:13Het is moeilijk om te leven met fibromyalgie. Daar kan ik van meespreken. De pijn, de vermoeidheid en het niet begrepen worden... Onderzoek :ja maar geen testen op dieren. |
jakko |
#2062014-05-15 06:31Erg dat patiënten de speelbal zijn van dokters en ziekenhuizen. |
Gast |
#2082014-05-15 07:48bedankt voor initiatief! wanneer gaan ze inBelgie leren dat hier ook veel mensen zijn met veel problemen! onze dochter is licht mentaal gehandicapt en heeft ook lichamelijke problemen tgv verkeerde medicatie. maar hopelijk gaan ze toch eens inzien dat lyme en alle aanverwanten heel veel nood heeft aan verder onderzoek en financiele hulp voor getroffen patienten en familie! |
Gast |
#2092014-05-15 08:57Bedankt voor het initiatief over de partijgrenzen heen! |
Gast |
#2102014-05-15 11:30Met dank aan prof De Meirleir, voor zijn inzet. Dankzij hem kon ik na 8 maanden bedrust, terug deeltijds gaan werken. Geef hem meer middelen. |
Flora |
#2112014-05-15 16:50Lichamelijk onverklaarde klachten... petitie voor "Lyme en onverklaarde klachten" Die onverklaarde klachten gaan over ME/CVS, fibromyalgie etc.... dat klopt niet. Echt niet... ME/CVS zijn duidelijk aandoeningen met medische afwijkingen, het is een immuunziekte met afwijkingen op het neurologisch, endocriene en spijsverteringsstelsel. "Onverklaard" is een synoniem voor "psychosomatische" aandoening, wat ons dan brengt tot de visie waar de patiëntenverenigingen al zo lang tegen vechten, ME is niet psychosomatisch! Wij willen aantonen ME/CVS biomedische aandoeningen zijn... vele buitenlandse studies hebben dit al aangetoond. Daarom is het voor vele ME/CVS-patiënten nogal pijnlijk om ME/CVS, fibromyalgie als onverklaarde klachten te zien staan in deze petitie. De definitie van lichamelijk onverklaarde klachten, kan u hier vinden : http://www.wikifysio.nl/index.php/OLK,_onverklaarde_lichamelijke_klachten Op deze website vindt u een lijst van medische afwijkingen bij ME/CVS zodat het aangetoond kan worden dat ME/CVS, fibromyalgie niet als psychosomatische aandoeningen (onverklaarde aandoeningen) kan geplaatst worden: http://www.annemieuyttersprot.be/home/wetenschappelijke-artikels/medische-afwijkingen-bij-me-cvs-1 Hopende dat hiermee rekening gehouden kan worden en eventueel de petitie nog aangepast kan worden, verblijf ik, vriendelijke groeten |
Gast |
#2122014-05-15 16:55Ik ben vader van een lyme patient. Mijn dochter ziet al 3 jaar verschrikkelijk van deze ziekte. Met als gevolg: ontslag uit haar job, steun, ziekenkas, werkloze steun enz.enz. Behandelingen en analyses zijn er in Nederland en Duitsland wel te vinden, maar aan welke prijs. In België is ze aangewezen op prof/pionier De Meirleir die op zijn beurt analyses en onderzoeken in het buitenland moet bestellen aan waanzinnige prijzen. Het Riziv schermt haar gebrek aan verantwoordelijkszin af met de enig therapie die volgens hun helpt: gedragstherapie.....is dat nog serieus te noemen.Terwijl het gaat om een bacteriële infectieziekte met verstrekkende gevolgen op lichaam en geest. Mijn dochter zou dolgraag weer haar plaats kunnen innemen in het arbeidsproces. Als dat geen win/win zou zijn dan weet ik het niet meer. Doe hier iets aan, of zijn al die patiënten, karottentrekkers.... |
Gast |
#2132014-05-15 17:13Heb zelf CVS. Ben er inmiddels achter gekomen dat je overal tegen een muur op loopt, omdat het door de regeringen niet serieus genomen en geaccepteerd wordt. Val zelf in een enorm gat hierdoor en glij steeds verder naar beneden. Enige acceptatie zou betekenen dat er weer mogelijkheden komen en je met beperkingen weer fatsoenlijk kunt functioneren in de maatschappij.Nu zijn deze mogelijkheden er niet en sta je niet alleen met de rug tegen de muur, maar loop je ook nog eens tegen een muur aan. Dat moet echt veranderen. |
Gast |
#2142014-05-15 17:44er wordt nog veel te weinig gedaan om deze dingen er door te krijgen,maar ja,je krijgt ook van geen kanten steun.Voor de mensen die met een van deze ziekten moeten kampen vind ik het heel erg.Dus mensen doe er wat aan. |
Gast |
#2152014-05-15 18:19De regering had veel eerder hier iets aan moeten doen. Nu de Kamer nog |
GETROFFEN MAAR NOG NIET GEVELD |
#217 *****YOU MUST BE THE CHANGE YOU WISH TO SEE IN THIS WORLD. Gandhi*****2014-05-15 19:04Nederland is wakker aan het worden... Vele generaties heeft het geduurd en voor velen kwam de hulp te laat... Hopelijk volgt België want het is niet 5 voor 12 maar helaas 1 voor twaalf. ZATERDAG 17 MEI VERENIGEN ALLE LANDEN ZICH OM DIT ONRECHT UIT TE SCHREEUWEN. In BELGIE wordt VERZAMELD OM 14 U AAN HET CENTRAAL STATION |
Gast |
#2182014-05-15 20:21Beste, In de eeerste lijn van de tekst staat een klein foutje 'FIBROmyalgie' wordt met 'i' geschreven. Zonder fouten komt het toch beter over. Ik heb meerdere mailadressen. Ik veronderstel dat ik met elk mailadres mag ondertekenen ? Succes en beste groeten, Martine |
Rudy |
#2212014-05-16 13:15Ze steken gerust geld in kwakzalverij (geschud water), maar zelfs maar de terugbetaling vd broodnodige echte medicijnen voor Lyme patiënten wordt tegengehouden. |
Rudy |
#222 Re: *****YOU MUST BE THE CHANGE YOU WISH TO SEE IN THIS WORLD. Gandhi*****2014-05-16 13:18Jammer genoeg is het niet 1 vóór 12, maar al gerust enkele uren (jaren) na.... |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
945 Gemaakt: 2025-02-13
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
14980 Gemaakt: 2025-01-19
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
567 Gemaakt: 2025-02-04
Petitie tegen overplaatsing van docenten naar andere scholen.
821 Gemaakt: 2025-02-06
Tegen het rookverbod op terassen
1068 Gemaakt: 2025-02-02
Pils Is Veel Te Duur
8589 Gemaakt: 2025-01-22
Maak de Leyweg (tussen Erasmusweg en Noordweg) 30km-zone!
281 Gemaakt: 2025-02-03
Sportschoolhouders hebben geen vertrouwen meer in de Nederlandse Vechtsportbond
172 Gemaakt: 2025-02-12
Oproep gemeete raad Hilversum stop uitbreiding betaald parkeer
148 Gemaakt: 2025-02-07
laat “Bankzitters - In De Olie” uitkomen!
136 Gemaakt: 2025-02-12
Yous night shop
144 Gemaakt: 2025-02-04
Nieuwe Klassenplattegrond
57 Gemaakt: 2025-02-12
Geef de geit van NeiBertilla nieuwe vriendjes
55 Gemaakt: 2025-02-11
Radje terug in someren
35 Gemaakt: 2025-02-13
PETITIE TEGEN HET WINDTURBINEPROJECT MELSELE E34 VAN 200M HOOG IN EERSTE LIJN VAN DE WONINGEN
392 Gemaakt: 2025-01-29
Zeg NEE tegen het Brummense AZC
158 Gemaakt: 2025-02-01
NEE tegen megakazerne onder NAP Zeewolde Oosterwold
976 Gemaakt: 2025-01-11
DDP comeback
24 Gemaakt: 2025-02-10
Herinrichting Albert Schweitzersingel - Amersfoort
64 Gemaakt: 2025-02-06
Uitleg vertrek schoolleiders
18 Gemaakt: 2025-02-11