Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Gast

/ #386

2013-08-25 18:04

Zelf Mama van een dochtertje met autisme pdd-nos.
Ik heb jaren lang gevochten om er achter te komen wat mijn dochtertje mankeerde,ze heeft nu pgb en hulp via Mondriaan.
Zonder hun zou ik nooit geweten hebben hoe ok het beste met mijn kind kan omgaan en hoe ik haar rustig kan krijgen in sommige situaties.
Ik ben blij met het fijt dat ik zelf de zorg kan bepalen van mijn dochter zo kan ik op de juiste momenten de juiste zorg inkopen zonder eerst een aanvraag in te dienen bij de gemeenten en dan ook nog 8 weken zou moeten wachten op een beslissing wat dan veel te laat is die hulp is meteen nodig niet over 8 weken. Dan is het misschien wel veel erger geworden en zitten ouders letterlijk met de handen in het haar!!! Dat gebeurd nu al bij het leerlingenvervoer precies het zelfde de ambtenaar vroeg aan mij wat autisme was pfffff....... Daar kan ik echt boos om worden!!!

Hoe kan je binnen 5 dagen al die problematiek (laten we eerlijk zijn er zijn zoveel soorten autisme en andere soorten diagnoses,enz)wat betreft kind en jeugdige beheersen.

Als ouders is het al een hele lange weg om alles te begrijpen psychologe en leeraren leren jaren om te weten waar ze op moeten letten en hoe te handelen en welke diagnose erbij hoort.

Dit is voor de zotteRutte heeft geen kindjes dat merk je meteen als je sommige onderwerpen die on De kamer worden besproken hoord.  En dan te bedenken dat Samson zelf een gehandicapt kindje heeft!! O ja sorry kinderen die geestelijk niet oké zijn daar zie je niks aan pfffff Sorry Word hier heel boos van!!!