Veilig fietspad N10

Anonymous

/ #43 werken fietspad

2013-12-26 14:53

Ik ga niet ontkennen dat de baan onveilig is en een veiliger fietspad noodzakelijk is. Maar ik heb mijn hele leven langs die baan moeten fietsen als kind naar school en mijn fietsongevallen gebeurde op het kruispunt aan jespers door brommers en fietsers die niet uit hun doppen kijken en het voetpad beter vinden dan het fietspad. Als zwakke weggebruiker weten wij ook hoe gevaarlijk de liersesteenweg is, extra uit je doppen kijken is dus zeker aangewezen, dat is mij er dan ook altijd ingewreven hoe erg ik daar moest opletten. Ik moest elke dag die drukke straat oversteken en er langsfietsen en ben zeker voorstander voor een degelijker fietspad. Vergeet echter niet dat je ook niet mag gaan reclameren over de eindeloos durende werken die dan zouden starten! En welke hinder dit voor iedereen gaat meebrengen. Een baan verhogen of ineens een degelijk breed fietspad er naast leggen gaat heel wat verkeershinder te weeg brengen. Ik ben zeker voor dat betere fietspad, maar vergeet niet dat wij ook niet gaan mogen klagen als we weer lange tijd moeten rondrijden met de wagen/fiets, dat we in andere straten plots meer verkeer gaan krijgen en dergelijke. Het is een enorm lange baan dus iets van lange duur lijkt mij ook. Bereid jullie daar dus ook maar op voor.