wij gaan vóór windmolens in Mol!

Gast

/ #34 Windmolens in Mol

2014-02-14 18:51

Beste NIMBY
(Not In My BackYard).
Om enige kans te maken verder te leven op deze planeet hebben we verdere nucleaire energie maar ook nucleaire spits technologie nodig , ook om uw nageslacht van een steeds verbeterende toekomst te voorzien. Ik ben dan ook voorstander van elke vorm van Verbetering van energetisch rendement.
Nucleaire energie is daar één stap van maar ook windmolens en molentjes , zonnepanelen en warmteboilers , warmtepompen , optimaliseren van verbruik , slimme toestellen enz. kunnen zeker een positieve bijdrage leveren aan de verdere vooruitgang van onze wereldsamenleving . Ik heb ook een groen gevoel maar ben ook realist , wij moeten verder kijken en dit is zeker buiten deze planeet want de tijd van het menselijk ras op planeet Aarde is beperkt.
Vandaag heb ik liever dat deze spitstechnologie IBY (in our BackYard ) ontwikkelt word dan elders in de wereld waar allicht minder ecologische en morele responsabiliteit heerst.
Het zal altijd een balans blijven die in een Westerse wereld als de onze in Mol , Geel en de rest van de omringende wereld goed in evenwicht wordt gehouden rekening houdend met de risico's Dit is deel van onze democratisch bestel waar iedereen zijn mening kan ventileren en dus bijdraagt aan een steeds verbeterende samenleving.
Dus ja vooruit met energetische verbeteringen máár ook met de kritiek om zeker de juiste richting uit te gaan.