Poezenboot

Mieke Schuddinck

/ #41 Wij verzetten ons tegen de beslissing van het FOD : wij laten onze dieren niet verhongeren!!!!!!!!!!

2014-02-15 09:20

Lieve dierenvrienden, dank voor jullie steun. Natuurlijk is er hier ééntje die zich via facebook uitgaf als dierenvriend (ze is dat niet) en die heel wat leugens heeft verkondigd over onze werking voor de Griekse hondjes. Ook hier kan ze het niet laten. Al onze hondjes zijn piekfijn in orde. Ze zijn tegen alle mogelijke ziektes gevaccineerd. We liegen niet omtrent de leeftijd van de door onze overgebrachte Griekse hondjes. Het FOD meldde ons dat ze tegen de invoer van buitenlandse honden zijn, dus nu willen ze de poezenboot de grond inboren met leugens omtrent de 34 puppy's die ik overbracht. Alle Europese paspoorten zijn in orde, de vaccinaties ook tegen Rabiës zijn 25 dagen voor vertrek gegeven. Onze Griekse dierenarts heeft alles correct gedaan en wil dit ook komen getuigen. En ja, er was 1 foutje....op het tracesdocument ontbrak een stempel van de Griekse overheid (een soort FOD maar dan in Griekenland). Het probleem is dat het daar niet bestaat. En wat is het tracesdokument? Niets meer om aan de douane te laten zien dat wij doorreizen met 34 hondjes. De douane in Griekenland,Italië, Zwitserland, Frankrijk , Luxemburg en België. 10 jaar lang breng ik Griekse gedumpte hondjes over en nog nooit heb ik tijdens de terugreis problemen gehad. Maar het FOD wil onze actie voor de Griekse hondjes kelderen. Trouwens ook de mensen die Spaande en Roemeense hondjes overbrengen zullen de volgende slachtoffers zijn. Ons principe is : Dierenliefde stopt niet aan de grens van België. Ook mensen uit het Buitenland die bedreigd worden met de dood wegens oorlogsgeweld (politieke vluchtelingen) worden in België geholpen en krijgen onderdak. We zullen blijven vechten voor zowel de dieren in België als in Griekenland. Het FOD zou beter de "zwartkwekers", de broodfokkers (waar dikwijls tot 5000 hondjes per jaar geproduceerd worden) en de illegale transport met hondjes uit de OOstbloklanden kontroleren. Maar dat doen ze niet!!!!