Tunnel Broek in Waterland

Gast

/ #23 Re: Broeker

2014-06-10 11:35

#21: Broeker - Broeker 

 @Broeker: Naar mijn mening zou de bereikbaarheid van heel Waterland enorm verbeteren door een dergelijke tunnel. Dus wat mij betreft wordt juist een groot deel van de pot geld "aangaande bereikbaarheid Waterland" besteed aan die tunnel. Het liefst een vierbaanstunnel... direct goed aanpakken. Dat de bewoners van Broek een bijkomend voordeel hebben in de vorm van minder geluidsoverlast is mooi meegenomen.

 

Voor wat betreft de geluidsoverlast voor Monnickendam, Edam en Oosthuizen... geeft u zelf al aan: de weg loopt "langs" die plaatsen, niet erdoor. Bovendien ligt slechts een gering aantal huizen in Edam en Monnickendam dichtbij de weg en zal het qua geluids- en verkeersoverlast relatief meevallen ten opzichte van Broek. Al wordt daar "slechts" 50km/u gereden.

 

Het lijkt mij dat nagenoeg alle inwoners van zowel Oosthuizen e.o., Edam-Volendam, Monnickendam e.o. als Broek in Waterland gebaat zou zijn bij een tunnel onder Broek. In ieder geval veel meer gebaat bij een tunnel dan bij de verbreding/verbouwing van de N244... waar NOOIT file staat. Al zal dit na de verbreding van de A7 waarschijnlijk ook een drukkere verkeersader worden.

 

Uw andere suggestie is geen betere. Bij een eenbaanstunnel voor de bus blijft de flessenhals, weliswaar in iets mindere mate, simpelweg bestaan. Immers moet in Broek afgeremd worden naar 50km/u en werkt een rotonde ook vertragend... Een tunnel is simpelweg de meest doeltreffende oplossing.