Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Eagle

/ #342 Enorme impact van aanval pitbull

2015-03-23 15:25

Als chihuahua, tekkel, spaniel oid mens of hond bijt heeft dat nauwelijks gevolgen. Maar een pitbull die bijt richt veel meer schade aan. Niet alleen lichamelijk en materieel, maar ook psychische schade. Daar gaan vele pro-pitbulls geheel aan voorbij. Daarnaast kun je andere honden met goed gerichte trap doen stoppen. Pitbull stop je niet eens met een rotschop, hoe hard die ook is. Enige wat helpt is wurgen.

Als mijn galgo konijn ziet, gaat het zonder fout er achteraan. Kun je schreeuwen wat je wilt, het helpt niet. Dat zit diep ingefokt. Dat is ook hun oorsprong: jagen. Oorsprong van pitbull is vechten met beren, stieren en andere honden. Daarbij is afwezigheid van bijtrem het vereiste. Bijtrem die juist bij honden onderling noodzakelijk is. Pitbull die bijtrem heeft is totaal ongeschikt voor vechten met beren, stieren en honden. Dat zit ingefokt. Wat ook ingefokt is: hun loyaliteit aan hun baas. Dat moet wel, anders kun je geen pitbull houden. Deze combinatie is een gevaarlijke combinatie. Vele mensen die gevecht met pitbull hebben meegemaakt, zal dat nooit vergeten. Het heeft door juist deze eigenschappen enorme impact. Waar is jullie empatie met deze mensen? Wees eens eerlijk. Echt eerlijk. Kijk nuchter naar feiten en probeer daarbij je emotionele band met deze ras uit te schakelen. Ooit heb ik ook pitbull gewild. Nu niet meer en wel door met nuchtere verstand naar deze feiten te kijken. In 2007 zijn er ruim 500 vechthonden in beslag genomen. Ruim 400 zijn afgemaakt. Dat vind ik schokkend! RUIM VIJFHONDERD!! Ze komen niet allemaal in het nieuws.

Als mijn galgo konijn te pakken krijgt, is dat alleen voor konijn vervelend. Ik ben daarbij niemand tot last (op boswachter na). Ik richt niemand schade aan behalve konijn.