Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Gast

2015-01-31 08:45

Voor genoemde "vechthonden" muilkorf Plicht.
ALLE honden aanlijnen!! Eigenaars met hond een hondencursus volgen.

Gast

2015-01-31 08:49

De overheid heeft zorgplicht (veiligheid) voor burgers. Ze laat de mensen op dit gebied in de steek. Deze honden zijn jammergenoeg zo gefokt en door mensen verkeerd gebruikt! Het hoeft dan ook maar 1x te gebeuren en gaat het mis!!
Brenda

#328 Re: Re:

2015-02-19 18:52

#310: dog lover - Re:  

Zelf ook een kruising amerikaanse bulldog/bullterrier en ja die heeft twee keer een hond aangevallen ,beide keren is het gelukkig goed afgelopen en nadien besloten om mijn hond een muilkorf om te doen tijdens het uitlaten. eenmaal kwam er een duitse herder op hem afgerend en sprong boven op mijn hond, mijn jack russell zag dat en rende grommend en blaffend op de duitse herder af, deze droop met staart tussen de benen af. de eigenaresse van de duitse herder liep gewoon domweg door en riep haar hond ook niet terug toen die de straat overstak.

Daarna had ik mijn los voor mijn huis op een veldje en er blafte een hond van de buurman ,ik riep mijn hond bij mij ,hij draaide zich wel richting mij ,maar keel opeens de andere kant op en zag de hond van de buurman en liep erop af, ik liet mijn jr los en rende met een rotgang naar mijn hond die bovenop de hond van de buurman lag ,maar ik trok mijn hond ervan af en heb hem naar huis gebracht samen met mijn jackrussell. Ik was blij dat mijn hond gemuilkorfd was want ik moet er niet aan denken dat mijn hond de hond van de buurman had gebeten tot ernstig aan toe. Ik ben toen mijn hond in huis zat meteen weer naar buiten gegaan om de hond van de buurman te bekijken en mijn excuses aan te bieden. De buurman was gelukkig tot rede vatbaar en zei doe maar rustig kan gebeuren. Ik dacht zelf die begint te tieren en te schelden,maar dat is niet gebeurd.

Mijn kruising kan gek genoeg wel prima overweg met katten en konijn en mijn jack russell ,maar andere honden blaft hij tegen en wil hij naar toe.

Het zit dus inderdaad ook in de genen, maar er zijn ook zeker zogenoemde vechtrassen die wel goed met andere honden groot en klein kunnen opschieten. Ik wil hiermee zeggen dat niet alleen het tokkie asovolk dit soort honden aanschaft of mensen die als eerste hond zo'n hond aanschaffen. dat is namelijk verkeerd en daarom worden deze honden gedumpt of mishandeld of verwaarloosd, ook dat zijn redenen dat zo'n hond agressief gedrag kan vertonen. Er zit dus zeker ook een ander verhaal achter dan alleen de genen. Ik erger mij er ook groen en geel aan dat er mensen zijn die deze honden nemen als statussymbool van look at me with my dog! Bij dit soort figuren gaat het in de meeste gevallen gewoon verkeerd!

Gast

2015-02-25 20:08

Goede actie het zijn altijd van die tokkies en aso's die zulk soort honden hebben, mijn hond is ook al 4 x door dezelfde pitbull aangevallen, ik laat hem voortaan uit met een mes op zak, de politie doet toch niets dus moet je het zelf doen.
Pjotr

#330 Re:

2015-02-27 15:53

#329: -  

inderdaad, dat is ongeveer de enige mogelijkheid die deze lakse overheid je nog overlaat...je te bewapenen. Schaf een wapen aan, want je wordt compleet aan je lot overgelaten. Spuitbus, taser of erger. Dat is ook de staatslogica die achter het toelaten van dit soort dodelijke honden zit....in feite is zo'n hond een wapen, een doorgeladen pistool. Dat meestal niet afgaat maar áls het misgaat, is er geen houden aan. Dát is het verschil met een " gewone hond" en een vechthond. Je moet wel zwakzinnig zijn om zo' n hond te willen hebben en het is een overheid die de weg kwijt is die dit toestaat.

pjotr

#331 Re:

2015-02-27 16:22

#230: Peter -  

inderdaad, in Frankrijk wordt nog een beetje de hand gehouden aan bepaalde categorieën honden.

je hebt er drie categorieen en daar gelden bepaalde regels voor. In Frankrijk zijn ook beduidend minder incidenten, tussen hond- mens en hond- hond. Dat laatste vooral, want in het gezin vinden soms dodelijke incidenten plaats tussen hond en kind. Want binnen hoeven ze niet gemuilkorfd te zijn. De vraag is waarom je een potentieel dodelijke hond moet nemen als er zoveel andere keuzemogelijkheden zijn. Toch een beetje compensatiedrang?

Gast

#332 Re:

2015-02-27 20:49

#6: M. Vermeer -  

Helemaal mee eens!

Gast

2015-02-27 20:54

Zeker tekenen mensen!

Gast

2015-03-02 12:40

Heel recent is een Greyhound gestorven die door 3 loslopende Pitts/Staffs werd aangevallen. Dit mag toch NOOIT gebeuren! Bescherm de honden tegen hun baasjes!
Kies een pseudoniem

#335 Onderwerp

2015-03-02 12:55

Dit is niet de schuld van de honden maar de mensen die ze zo maken ,een hond word niet agressief geboren .

Gast

2015-03-02 16:22

t is waar, maar ik vrees dat dit niets uithaalt. Wie gaat er zijn "monster" bewust een muilkorf aandoen? Wie gaat zeggen dat zijn hond zo een "monster" is?
Annabelle

#337 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2015-03-02 16:43

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!! 

Wat een generalisering weer... Wij zijn eigenaars van een Amerikaanse stafford. Onze hond loopt altijd aangelijnd en we ruimen alle drollen op. Wat mij opvalt is het volgende: mensen met kleine hondjes voeden juist vaak totaal niet hun hond op. Een kleine hond schuif je toch makkelijk in de hoek als hij wat doet wat jij niet wilt. Mensen met grote hondenrassen en met name de powerbreed rassen, besteden vaak veel meer aandacht aan gehoorzaamheid van de hond. Juist om een dergelijke hond onder controle te houden. Vervolgens kom ik met mijn aangelijnde staff een loslopende teckel, poedel, spaniël, Boemer of wat dan ook tegen en heb ik het gedaan... Bij voorbaat al commentaar terwijl ik mijn hond onder controle houd... 

Wat ik vind van deze mensen... Onbekwaam voor een hond. Maar goed dat dit type mens geen powerbreed heeft. Dan zou het inderdaad wel misgaan.

Gast

2015-03-02 17:19

Ik vind inderdaad de hondenrassen waaruit cijfers is gebleken dat deze veelvuldige bijtincidenten vooroorzaken niet in Nederland gefokt mogen worden, en als ze al reeds in Nederland zijn voorzien zijn van een muilkorf.

Gast

#339 Re:

2015-03-02 19:23

#338: -  

Goh,

dus als we de cijfers mogen vertrouwen dan worden de volgende honden verbannen :

- Labradors
- Rottweilers
- husky's

- Chiwawa's
goh.. ik zie hier geen Pitubulls en/of staffords bij staan ?

nee dat klopt, de reden dat dit klopt is omdat 99% van de bijt incidenten nooit bekend word gemaakt door onze hype geile media vrienden.

"
In opdracht van het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV) is de ernst, omvang en toedracht van hondenbeten in kaart gebracht. Doel van het onderzoek is inzicht krijgen in:

*

De kenmerken van honden die veel bijtincidenten veroorzaken en waarvoor slachtoffers in ziekenhuizen worden opgenomen, respectievelijk moeten worden behandeld op de Spoedeisende Hulpafdeling (SEH) van een ziekenhuis.
*

De mate waarin (ras)honden en/of honden, die geheel of gedeeltelijk zijn opgeleid voor bewakingsdoeleinden, bijtincidenten veroorzaken.
*

De belangrijkste toedrachten, oorzaken en aanleidingen van bijtincidenten.
*

Mogelijkheden om bijtincidenten te voorkomen.

Er is een vragenlijst-onderzoek uitgegeven onder slachtoffers van hondenbeten die zijn behandeld op een SEH-afdeling van een ziekenhuis. Van 164 slachtoffers werd een bruikbare ingevulde vragenlijst ontvangen. De respons was ruim 50%.
De responsgroep is wat betreft leeftijd en geslacht representatief voor alle slachtoffers van hondenbeten die zich op de SEH-afdeling hebben laten behandelen.

ONGEVAL- CIJFERS
In de periode 1984-1996 zijn twaalf personen, waaronder vier kinderen, overleden aan de gevolgen van hondenbeten.
Jaarlijks moeten gemiddeld 240 slachtoffers in het ziekenhuis worden opgenomen. Dit aantal is gedurende deze jaren vrij constant gebleven. Relatief veel slachtoffers zijn jonger dan tien jaar.
In de periode 1984-1994 is dit percentage gestegen van 34% naar 43%.
Jaarlijks worden 12000 slachtoffers van hondenbeten behandeld op de SEH-afdeling van een ziekenhuis.
Het aantal slachtoffers is in de periode 1987-1991 met 35% gedaald. In de periode 1992-1996 trad in deze aantallen nog een lichte, niet noemenswaardige, daling op.
Het aandeel slachtoffers in de leeftijd van 0 tot 9 jaar dat op de SEH-afdeling van een ziekenhuis behandeld wordt is kleiner dan het aantal slachtoffers dat daadwerelijk in het ziekenhuis opgenomen moest worden.
Kinderen worden relatief vaak in het hoofd gebeten, terwijl oudere slachtoffers meestal in armen of benen worden gebeten. Dit geldt zowel voor slachtoffers die behandeld zijn op de SEH-afdeling als voor slachtoffers waarvoor een opname in het ziekenhuis noodzakelijk was.
Mannen zijn iets vaker het slachtoffer van een hondenbeet als vrouwen.
Voor deze gegevens is gebruik gemaakt van de Doodsoorzakenstatistiek van het CBS, de Landelijke Medische Registratie (LMR) van SIG Zorginformatie en het Letsel Informatie Systeem (LIS) van Consument en Veiligheid.

RAS VAN DE HOND
Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten door rashonden.
Als rekening wordt gehouden met de rashondenpopulatie in Nederland dan blijken vooral Rottweilers, Mechelse Herders en Bull Terriërs vaak te bijten.
De Tervuense Herders bijten ook wat vaker, al komt de precieze hoogte van het relatief risico minder eenduidig uit de gegevens naar voren.

OVERIGE KENMERKEN
Van de slachtoffers was 31% eigenaar van de hond of een gezinslid van de eigenaar. Bij 45% was de eigenaar een bekende van het slachtoffer en bij 24 % was de eigenaar voor het slachtoffer een vreemde.
Slechts 15% van de bij beten betrokken honden had een functie voor waak- en verdedigingsdoeleinden.
40% Heeft één of meerdere cursussen gevolgd.
Het aandeel honden dat al eerder iemand gebeten had, is toegenomen van 35% in 1989 tot 50% in 1997.
Van de bij beten betrokken honden is 70% een reu.

OMSTANDIGHEDEN
Van de bijtincidenten die op straat, trottoir of in het bos/park plaatsvonden, was 69% van de honden NIET aangelijnd. Van de slachtoffers was 48% vlak voor het bijtincident bezig met de hond.
Uiteraard is er een groot verschil tussen de activiteit van eigenaren en niet-eigenaren.
Slachtoffers die door de eigen hond zijn gebeten waren meestal bezig met de hond (80%), terwijl slachtoffers die door andermans hond zijn gebeten meestal geen contact hadden met de hond of met de eigenaar van de hond.
Slechts 1/3 van de respondenten zegt dat de hond kort voor het incident signalen gaf die erop wezen dat de hond zou kunnen gaan bijten.

Gast

2015-03-02 19:36

Nadat onze hond is aangevallen door een Stafford heeft onze hond een trauma opgelopen.... Wij zijn een half jaar bezig geweest om haar weer een beetje stabiel te krijgen. Eigenlijk mogen we nog blij zijn dat ze weg heeft kunnen komen en dat de Stafford haar niet kon bijhouden... Ze werd (terwijl ik haar vast had) bij de keel gegrepen.
uljyred

#341 Re: Re: Re:

2015-03-13 21:49

#76: - Re: Re:  

BELACHELIJK ! Opvoeding. Laten we daar mensen eerst mee beginnen. Ik hoorde eerder al het soort 'cane corsos' voorbij komen. Ik zelf heb een cane corso. Het is een liefdevol beestje en doet geen vlieg kwaad. Een muilkorf bij alle honden moet verplicht worden? Die beesten hebben geen leven meer ! Is dat wat wij mensen willen ! Totaal belachelijk geen woorden voor ! Als we eerst is bij de mens zelf gaan kijken, en niet gelijk het lrven van de hond zuur maken. Het is immers de mens zn schuld ! 

Eagle

#342 Enorme impact van aanval pitbull

2015-03-23 15:25

Als chihuahua, tekkel, spaniel oid mens of hond bijt heeft dat nauwelijks gevolgen. Maar een pitbull die bijt richt veel meer schade aan. Niet alleen lichamelijk en materieel, maar ook psychische schade. Daar gaan vele pro-pitbulls geheel aan voorbij. Daarnaast kun je andere honden met goed gerichte trap doen stoppen. Pitbull stop je niet eens met een rotschop, hoe hard die ook is. Enige wat helpt is wurgen.

Als mijn galgo konijn ziet, gaat het zonder fout er achteraan. Kun je schreeuwen wat je wilt, het helpt niet. Dat zit diep ingefokt. Dat is ook hun oorsprong: jagen. Oorsprong van pitbull is vechten met beren, stieren en andere honden. Daarbij is afwezigheid van bijtrem het vereiste. Bijtrem die juist bij honden onderling noodzakelijk is. Pitbull die bijtrem heeft is totaal ongeschikt voor vechten met beren, stieren en honden. Dat zit ingefokt. Wat ook ingefokt is: hun loyaliteit aan hun baas. Dat moet wel, anders kun je geen pitbull houden. Deze combinatie is een gevaarlijke combinatie. Vele mensen die gevecht met pitbull hebben meegemaakt, zal dat nooit vergeten. Het heeft door juist deze eigenschappen enorme impact. Waar is jullie empatie met deze mensen? Wees eens eerlijk. Echt eerlijk. Kijk nuchter naar feiten en probeer daarbij je emotionele band met deze ras uit te schakelen. Ooit heb ik ook pitbull gewild. Nu niet meer en wel door met nuchtere verstand naar deze feiten te kijken. In 2007 zijn er ruim 500 vechthonden in beslag genomen. Ruim 400 zijn afgemaakt. Dat vind ik schokkend! RUIM VIJFHONDERD!! Ze komen niet allemaal in het nieuws.

Als mijn galgo konijn te pakken krijgt, is dat alleen voor konijn vervelend. Ik ben daarbij niemand tot last (op boswachter na). Ik richt niemand schade aan behalve konijn.

amerikaanse bulldog liefhebber

#343 Re: Re:

2015-04-18 11:02

#126: - Re:  

en de teckel dan? met zogenaamde "kaakslot", 

en de labrador + golden retriever die op nummer 1 staan

van bijters? mijn amerikaanse bulldog is al aangevallen

door 1 van bovenstaande honden net als dat die is aangevallen

door een dalmatier en 3x raden? hij deed 0,0 terug, 

verklaar dat maar eens? met jullie petitie

Gast

2015-04-27 19:53

zo snel mogelijk ingrijpen .Deze honden kunnen voor mens en dier gevaarlijk zijn .De asiels zitten overvol met deze honden en niemand wilt ze hebben ..
weg ermee!

#345 bijthonden

2015-04-27 19:54

Zo snel mogelijk ingrijpen .Weg met deze gevaalijke bijthonden .

Wie helpt mee?

#346 Weg met de gevaarlijke bijthonden!Wie helpt mee/

2015-04-28 07:45

Mijn hondje is afgelopen donderdag 23-04-2015 rond 18.00 uur doodgebeten door een loslopende Stafford .Deze bijthond heeft meerdere honden uit de buurt gebeten .Wij hebben toen met oa handtekeningen een klacht ingediend bij de Politie .De Dierenpolitie is geweest en had duidelijke afspraken met de eigenaar gemaakt .AAN DE LIJN! Overigens was de hond toen nog een pup .

Aangezien deze gevaarlijke bijthond een penisverlenger is van Meneer en hij de Macho wil uithangen lapt hij het nodige aan zijn laars .We zijn 2 jaar verder .Meneer had de hond los en mijn aangelijnd hondje werd gekraakt in de bek van de Stafford .

Ik ben er doodziek van en het verdriet is enorm .De mensen moeten van de politie alles betalen maar daar heb ik mijn diertje niet mee terug .

Ik heb gisteren Hart v Nederland ingeschakeld SBS 6

Deze wil medewerking verlenen zodat men wakker moet qworden bij Hogerhand .Dat gaat zo niet

Weet U /JULLIE misschien een instantie of groep mensen die eraan mee willen werken dat hier iets aan gedaan moet worden?

Graag zoveel mogelijk reacties met goede tips !

Gast

2015-04-28 11:06

Omdat het mijn eigen hond ook is overkomen.
Het betrof welliswaar niet de genoemde rassen, maar mensen beseffen helaas niet wat ze aan de lijn hebben lopen, laat staan los.
Mijn hond had op wat kneuzingen na gelukkig geen fysiek letsel, maar wel een trauma,helaas.

Gast

2015-04-29 17:23

Zelf slachtoffer van een aanval door Stafford . Door politie is hier niets aangedaan . Ik ben blijvend lichamelijk beperkt en heb PTSS.

Gast

2015-04-29 19:01

Onze hond is aangevallen door een Stafford. Hij heeft het gelukkig overleeft. Wij zij er kapot van. Daarom ondertekenen wij graag deze petitie, hier moet wat aan gedaan worden

Gast

#350 Re:

2015-05-05 19:06

#8: -  

belachelijk echt belachelijke reactie zeg de pitbull of amstaff zijn de meest betrouwbare honden die er maar zijn ik kan zo boos worden op mensen die zo reageren tuurlijk mits goed opgevoed maar geld dat niet voor elke hond had een amstaff die is helaas maar 5 geworden maar een super hond nooit geen vlieg kwaad gedaan super lief voor me kids moest dr helaas laten inslapen vanwege epilepsie.. nu heb ik weer een pup 7 maanden en weer super, super met de kids( 9 en 3 ) super met andere honden geweldig ik zou never en nooit geen ander ras willen en dat ze na 3 jaar ineens anti sociaal worden is ook bullshit sorry maar ken je het ras echt of alleen de verhalen eromheen net als bij de mensen dit is gewoon discriminatie waarom bijten deze honden omdat vaak die kleine onopgevoede rot hondjes altijd zo te keer gaan als je langs ze loopt en ja dan kan er een tussen zitten die er gevoeliger voor is daar zou wat aangedaan moeten worden die onopgevoede kleine rot mormels . Dus nogmaals ken je het ras of zijn alleen de verhalen word van dit soort vooroordelen erg boos en verdrietig wat dat verdienen ze niet als je weet waar je over praat

Met vriendelijke groet pitbull lover