Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Gast

/ #2324

2015-07-20 21:15

Kennelijk gaat het hier om de aanhouding van een (vuurwapen)gevaarlijke verdachte. Anders wordt er geen arrestatieteam ingezet. Leden van het arrestatieteam zijn uitermate goed getrainde politiemensen die blijk hebben gegeven te voldoen aan buitengewoon strenge selectie eisen. Ik kan mij niet voorstellen dat deze AT'er zomaar
zijn pistool heeft getrokken en daarmee op de verdachte heeft
geschoten. Hiervoor zijn deze agenten te gedisciplineerd. De situatie zal er echt wel naar geweest zijn dat gebruik van het dienstpistool noodzakelijk was. Waarom de rechter oordeelt dat dit niet rechtmatig was is voor mij onbegrijpelijk. Ik ben bang dat hier sprake is van een rechterlijke dwaling die zo snel mogelijk moet worden teruggedraaid.
Dit soort uitspraken leidt er alleen maar toe dat agenten gaan aarzelen om op te treden als dit van hen wordt verwacht. Ik wens de betrokken
Agent en zijn collega's veel sterkte en hoop dat het recht zal zegevieren.
Het is uiteraard wel te betreuren dat in dit geval de verkeerde persoon werd geraakt. Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling van de betrokken agent geweest zijn. Bij gebruik van vuurwapens is altijd het gevaar aanwezig dat onschuldigen worden getroffen.