Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Krakeling

/ #747 Re: Re: Re:

2016-02-08 18:09

#604: ZumKotzen - Re: Re:  

Ik vind Afshin Ellian wel een aanwinst voor Nederland hoor.

Los daarvan, vind ik dat het hele vluchtelingenverdrag op Europese schaal moet worden opgezegd. Er zijn inmiddels meer dan 7 miljard wereldbewoners (in de jaren 1980, toen het opvangen van vluchtelingen op gang kwam, waren dat er minder dan 5 miljard), en op veel plaatsen op de wereld is het een zooitje waardoor mensen er weg willen. Met andere woorden: er zal *nooit* een eind komen aan de vluchtelingenstroom, tenzij we die zelf een halt toeroepen, niet op lokaal niveau maar als continent. Misschien met hier en daar een uitzondering voor een specifieke, voorname leider van een poltieke en/of onderdrukte groepering.

Daar zullen veel plaatsen op de wereld niet beter van worden, maar het zal hier wel leefbaarder blijven: kleinschaliger, en cultureel zoals we dat gewend zijn. Ik zie niet in waarom we ons moreel zouden moeten laten chanteren om onze eigen voordelige positie en/of onze cultuur op te offeren. 

Het zou een win-win situatie zijn als er, in plaats van een vluchtelingenstroom naar Europa, een stroom van vrijwillige hulpverleners vanuit Europa naar Syrië, Eritrea etc. op gang zou komen. Die mensen daar geholpen, en wij verlost van het moralistische gezeik. Meteen ook meer ruimte voor woningzoekenden, minder files etc.