Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

/ #567 Re:

2011-10-12 23:42

#559: - Mede-zoetermeerders jullie overdrijven echt. Ik snap dat de meeste het niet leuk vinden maar al die racisme, haat en discriminatie? Vanwaar? Hebben de moslims in zoetermeer jullie ooit wat aangedaan? Jullie mogen blij zijn dat het geen Den Haag is, omdat daar namelijk in elke hoek een moskee is. In Zoetermeer hebben ze een kleine moskee en willen ze een andere wat grotere zonder minareten of geluidsoverlast. En dan al die reacties? Volgens mij hebben jullie een totale verkeerde beeld van de moslims en dat is mede te danken aan de media. En mischien is het juist daarom beter dat die moskee er komt zodat jullie ze beter leren kennen.

Als de moslimgemeenschap zich nou zelf eens wat begripvoller zou opstellen? Waarom blijft het elke keer zo stil, als er iets extreems gebeurt? Waarom is er geen voldoende sterke reactie als Theo van Gogh wordt vermoord? Waarom geen afkeuring als er wordt "gefeest" na de aanval op de Twin Towers?

Ik heb zelf vrienden en bekenden in de moslimgemeenschap, maar ik snap niet waarom de "Nederlandse moslims" zich niet wat meer solidair naar hun Nederlandse landgenoten opstellen. Leven en laten leven toch? Dat geldt volgens mij voor gelovigen van elke religie en ook voor mensen die het zonder Schepper menen te moeten doen.

Echt waar,  als de moslims gelijkwaardig behandeld willen worden, dan ontkomen zij er niet niet aan zelf ook de maatschappij waarin ze gekozen hebben te leven, en de "buren" die zij hebben gekozen op een respectvolle manier te behandelen. Dus geen "varkens", "honden", "fatwa's" en meer van die begrippen die in Europa in de 21e eeuw geen recht van bestaan meer hebben.

Zo lang dit nog wel gebeurt, begrijp ik een deel van de reacties op dit forum goed. Dan zeg ook ik, geen moskee in een wijk waar nauwelijks moslims wonen.