Behoud zwembad voor Glanerbrug

Gast

/ #59

2016-06-21 20:12

Dit initiatief komt ten goede van alle inwoners van Glanerbrug en daarbuiten.

Het zwembad staat al bijna veertig jaar ten dienste van de veiligheid voor de jeugd in het voorzien van zwemdiploma's, voor plezier, vermaak en voor het sportief werken aan ieders gezondheid van mensen van iedere leeftijdscategorie.
Of je nu (heel) oud, volwassen, kind of verstandelijk en/of een lichamelijke handicap heb. Dit zwembad is voor van alles voorzien, om een breed publiek te voorzien van zwemplezier.

Ik kan het persoonlijk slecht verkroppen dat voor een andere sport in Enschede zoveel geld is verkwist, dat de gewone burger (in dit geval pleit ik voor de Glanerbrugger) de verloren miljoenen met deze kaalslagen (denk ook aan de bibliotheek Glanerbrug en het dorpshuis!!) moet bekopen.
Het zwembad wordt (net als de ander genoemde voorzieningen) ook nog door veel particuliere instanties verhuurd. Deze clubs/bedrijven worden ook zeer (financieel) benadeeld en soms ook uit hun totale verband gerukt!!

Doe er S.V.P. alles aan om de continuïteit van zwemminnend Glanerbrugger en de rest van de buiten Glanerbrug gelegen bezoekers te behouden! Ook als dat betekent dat er een nieuw zwembad in de tussentijd moet worden gebouwd.

Niet iedereen is financieel daadkrachtig, laat staan in de mogelijkheid om veel kilometers te rijden voor zwemlessen van de kinderen. Een 'zwembus' vanuit de gemeente zal er ook wel niet in zitten. Hierdoor zullen veel ouders de broodnodige zwemlessen mijden en zal in de toekomst de zwemveiligheid van de Glanerbrugse jeugd weer in het geding gekomen. De kranten/nieuwsapps staan vol met onnodig noodlottige ongevallen.
Alsof het de grootaandeelhouder het allemaal niet uitmaakt. Echter die grootaandeelhouder moet wel ons gemeenschapsgeld verstandig verdelen.....

Hoewel ik positief ingesteld ben, is dit een erg liberaalsmakende discussie die voor ons dorp waarschijnlijk weer negatief zal uitvallen. Toch hoop ik op een zowel positieve als solidaire uitkomst voor het behoud van de zwemfaciliteiten voor de 17.000 tellende inwoners van Glanerbrug!!!!

Bedankt voor het lezen!