Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Tja

/ #1581 Column Wiland Zoetermeernieuws.nl

2011-11-19 22:22

Een reactie op het Column Financiering moskeeën
Ik had dit huichelachtige gemeentebestuur al niet zo hoog zitten. Maar na het lezen van de column van Wiland op www.zoetermeernieuws.nl Financiering moskeeën en achtergronden in duistere nevelen gehuld. (een uitgebreide op www.wilandroscher.nl) snap ik er helemaal niets meer van waar dit bestuur mee bezig is. Alleen met hun eigen hachje, hun stemmen en vooral hun portemonnee. Wat een flutbestuur, om van te walgen gewoon. Een ieder in Zoetermeer die op een partij stemt die maar enigszins de Moslimgemeenschap een kruimel wil geven (PvdA, Groenlinks, CDA, geven heel hun lijf) heeft oogkleppen op en tekent figuurlijk zijn eigen doodvonnis. Hoe dom kan je zijn. En hoe kwaad kan ik weer worden op Hari Sahin, onze omhoog gevallen getalenteerde mislukte carrièretrut van GL met haar opmerking dat bewoners van Seghweart de Moslimgemeenschap van Zoetermeer heeft beledigd met de opmerking dat zij bang zijn dat de buurt verpauperd door de komst van een Moskee.
Het wordt nog veel erger, hetgeen wat Wiland heeft uitgeplozen, en ikzelf altijd wel heb gedacht, ben ik zeer dankbaar, en ik denk namens veel bewoners van Zoetermeer, op die 7000 na dan.
En zoals Wiland zegt, het zou heel dom zijn als dit bestuur met de Moskee doorgaat. Ik zeg met name dit bestuur. Dit bestuur waarvan ik een ieder wil herinneren aan de schandalen Sterigenics, Co2 leiding, dj House, horeca Noord AA, luchtkwaliteit, mogelijke Stadsforum, geplande waterbuffers, bestemmingsplannen en ga zo maar door. En de heer Mohamed Chhayra? Wie is dat? Ik klein tipje van de sluier heb ik wel. In 2008 toegetreden als bestuurslid van het CDA Zoetermeer in de functie van contactpersoon migrantengemeenschap, tot 30-09-2010 2e voorzitter van de omstreden stichting Al-Ichlaas (Al-Ichlaas heeft zijn naam laten wijzigen in ICZ) , tot 30-09-2010 voorzitter van Unitas. En alle drie een hetzelfde hotmailadres. Volgens het CDA is het allemaal legaal. De AIVD lukt het niet om te infiltreren maar het CDA Zoetermeer haalt doodleuk met open armen en vol lof met toeters en bellen Mohamed Chhayra binnen hun gelederen. Kom lekker in ons partijtje meer Mohamed, stukje grond nodig voor een moskeetje? Geen probleem hoor, wij hebben een wethouder die Speel heet en doet zijn naam eer aan. Die kan spelen joh. Krijgt alles voor elkaar. Mensen, Mohamed als bestuurslid toegetreden in 2008 en daarnaast nog wat functies in blijkbaar één en dezelfde moslimstichting. En een beetje snugger is hij ook nog wel. Nergens in de stukken van de KvK komt naar voren dat het om een gebedshuis annex moskee gaat. Nee natuurlijk niet. Als dat vermeld staat zeg dan maar dag met je handje met de subsidies die je als stichting aan kan vragen. We gaan de activiteiten benoemen die de stichting behartigd zoals in het uittreksel van de KvK staat vermeld. Het algemeen belang dienen door het leveren van een bijdrage aan het welzijn van de gemeenschap Islamitisch centrum voor educatie, cultuur en welzijn Islamic center for education, and welfare. En daar komt die aap weer, het geloof wat geen geloof is maar een levenswijze die de Koran voorschrijft welke te vergelijken zijn met middeleeuwse denk- en leefwijze. Dit alles binnen de muren van dat gebouw wat er komt te staan en wat ooit naar buiten zal worden gebracht. Begin allemaal maar alvast de Koran te lezen, huiver en gruwel maar slaap lekker.
Ik hoop dat wij met zijn allen (of iemand) een paadje vind(t)en die ons leidt naar de weg waar aan het einde de afgrond zich bevind met het gemeentebestuur erin.