Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

/ #1600 Ondergeschikt belang?

2011-11-21 12:43

Ik vraag me dan toch af: wat is dat ondergeschikt belang en hoe ver gaat dat ondergeschikt belang?
Indien er in de schilderswijk, transvaal, palenstein enz. een nieuwe moskee komt, zullen de belangen van de aldaar wonenden moslims zwaar wegen. Redelijk en logisch.Andersom zou dat ook het geval moeten zijn. Waarom zijn onze belangen zo ondergeschikt aan een doelgroep die hier niet leeft. Hoe ver gaat het als verkeersdruk, parkeerdruk, veiligheid, integratie, woongenot, overlast en al dat soort zaken ondergeschikt zijn aan een geloof.
Horen lokaties niet afgestemd te zijn op de doelgroep? Op de doelgroep van bezoekers uit Oosterheem en Palenstein? Volgens de gemeente maximaal (?) 300 bezoekers is ca 150 per wijk. In beide wijken een kleinschalig leegstaand (huur!!)of te bouwen pandje. Geen gedoe met vervoer, allemaal lekker lopen.
Hoe ver gaat men met ondergeschikt belang? Zou er ook een moskee kunnen komen in Wassenaar, bij de boulevard van Scheveningen of Kijkduin? In het Stadshart (ook lekker centraal voor ov)? Nee, denk ik zo maar, want daar woont de doelgroep niet, daar is geen draagkracht!!!! Daar houdt men wel rekening met waardedaling, verloedering van de buurt, veiligheid en woongenot.