Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Blije Buurman

/ #1749 De Waarheid

2011-12-03 23:44

Beste lezers, hieronder wat passages uit wat forums van onze Moslimbroeders/zuster (shit foute uitspraak, wij zijn geen broeder/zuster van hun want zij die niet zich richten en laten leiden door Allah en de wetten volgen van het heilige en unieke boek de Koran, bla, bla, bla zijn de ongelovige bla, bla, bla)
Toen het bericht kwam 'kom kennis maken met uw nieuwe buren en ik hoorde dat het hier om een moskee, gebedshuis, multifunctioneel centrum, leerschool voor de Moslimjeugd om de wetten van de Koran erin te stampen, etc, etc,betrof draaide mijn maag om. Waarom, ook al hier, het houdt ook nooit op. Ik heb het al eerder gezegd en mijn standpunt hierin zal alleen maar krachtiger worden. Bij mij is het begonnen met een Moskee en ik zit nu in een soort van wanhopige situatie die ik niet wil. Dat mijn kleinkinderen zich voor 100% moeten aanpassen en leven volgens de cultuur van de Moslims.
Ik heb talloze Moslimsites bezocht, immers als ik niet te horen krijg wie mijn nieuwe buren worden, wie zij zijn, welke stroming zij volgen dan zoek ik het zelf wel op. Daarbij is mij opgevallen dat de zelfs meest gematigde site, welke ook een topic heeft voor niet Moslims, leidt tot het één en hetzelfde boek. Het topic voor niet Moslims verdoezelt alle negativiteit die bij een niet Moslim opgeroepen zou kunnen worden over Moslims. Je zou ze bijna gaan geloven en nog steunen ook. Ook op de forums voor de Moslims zelf is alles heel netjes. Keer op keer kom je echter de wetsregels uit de Koran tegen. Uiteraard alleen het goede. Ik kan jullie verzekeren dat als je echt alles inhoudelijk van de Koran zou willen weten je ongeveer tot je dood bezig bent en dan moet je ongeveer naar mijn idee 180 jaar oud worden. Als je wat verder gaat spitten via Google en Belgische Moslimsites dan kom je vaak dezelfde boodschap tegen. Moslims MOETEN zich overal ter wereld vestigen en hier hun cultuur voortzetten waarin de wetten van de Koran uitgevoerd dienen te worden. Daar een niet Moslimland zich niet aan alle wetten houdt die de Koran voorschrijft en in sommige niet Moslimlanden zelfs Koranwetten verboden zijn moet men zo snel mogelijk, maar binnen de grenzen van de wet van het niet Moslimland, een eigen huis bouwen (de Moskee). Is eenmaal het eigen huis gebouwd dan worden binnen de muren hiervan de Koran geleerd aan de broeders en zusters. Daarnaast is het de taak (en als doel gesteld) om er zorg voor te dragen dat het Moslimgeloof alles overheersend moet worden boven alle andere geloven. Alleen op deze manier kunnen ze hun cultuur openlijk belijden en zullen ongelovigen in de minderheid komen en hoeven de Moslims zich niet meer aan de onrealistische wetten van het niet Moslimland te houden. Dit doen zij door zoveel mogelijk te netwerken. Een Moslim die het voor elkaar krijgt om zich bij een politieke partij aan te sluiten (dit mag hij of zij alleen maar als dit in voordeel uitpakt voor de Moslimgemeenschap)en het dan ook nog eens voor elkaar krijgt om iets te bereiken voor zijn broeders en zusters, die staat al in het paradijs van Allah. En als deze persoon ter plekke dood zou vallen (wat niet is gebeurt trouwens) wordt deze verheven tot martelaar, de hoogste status.

De heer Mohamed Shhyra heeft dit voor elkaar gekregen, eigenlijk heulen met de vijand want volgens de Koran mag het niet behalve...als het een voordeel oplevert voor de gemeenschap en dit ook tot realiteit ten uitvoer wordt gebracht. Het is slim gespeeld en met heel veel geduld. Wij kennen het spreekwoord 'met stroop vang je vliegen' Mohamed heeft de hele gemeenteraad en bestuur gevangen. Mohamed is binnen zijn Moslimnetwerk niet de enigste geweest die zich hiermee heeft bezig gehouden. Er zal verantwoording afgelegd moeten worden aan andere hogere en lagere broeders. En wat zeiden deze lagere broeders ook alweer toen hen werd gevraagd stop ermee, met de Moskee? Sorry, dit kunnen we niet verkopen naar onze achterban. We gaan door. Logisch want anders verliezen zij hun status en zijn ze tot de hel verdoemd.
Geld voor de Moskee hebben ze wellicht wel maar dat is echt niet alleen afkomstig uit Nederland. We hoeven ook niet verbaasd te zijn als Emmens hier een centje aan over houdt. Onze eigen bouwfilosoof die alleen maar kickt om Zoetermeer als Muticulti/Leisurestad op de kaart te zetten. Als hij er niets aan over houdt gaat het ook niet door. Kijk maar naar het plotseling afblazen van HH. Maar ik dwaal af. Hieronder een stukje waarheid afkomstig van forums. En niet eens het schokkendste. Ik heb dit expres er niet opgezet daar ik anders alleen maar het meest negatieve eruit zou pikken. Maar ik kan jullie verzekeren. Niet één Westers individu zou hetgeen wat ik heb gelezen willen leven naar de wetten die de Koran voorschrijft. En dan hieronder 'De Waarheid


Categorieën van de wetten
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Alle lof aan Allah, moge de zegeningen en de vrede van Allah over onze Profeet Mohammed (salla Allahoe ‘alayhi wa salam), zijn familie, zijn metgezellen en degenen die zijn leiding volgen, zijn.
De Koran omvat drie categorieën van voorschriften:
De eerste: De voorschriften met betrekking tot het geloof (Ahkâmoen i‘tiqâdiyya): Zij bepalen waarin de moslim moet geloven, in: Allah, Zijn engelen, Zijn Boeken, Zijn profeten, de Laatste Dag en in de voorbeschikking van het goede en het kwade.

De tweede: De voorschriften die behoren tot de moraal (Ahkâmoen choeloeqiyya): Zij definiëren de deugden en de ondeugden, het goede en het kwade.

De derde: De voorschriften met betrekking tot de praktijk van de religie (Ahkâmoen ‘amaliyya): zij bepalen de uitspraken en daden van de volwassen en verantwoordelijke persoon (sociale relaties, contracten, cultus, enz.). Deze categorie van voorschriften vormt het Recht (fiqh) afkomstig vanuit de Koran. De wetenschap van oesoel al-fiqh heeft als doel de uitwerking van de basis van deze fiqh.
En Allah is de Alwetende.

Vraag:

Is het voor moslims die in een niet-islamitisch land leven, toegestaan om deel te nemen aan politieke verkiezingen?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Profeet, diens familie en metgezellen.

Deze kwestie is begin november 2007 behandeld door de Permanente Commissie voor het geven van Fatwa’s. De bevindingen van de Commissie waren als volgt:

1. De moslimdeelname aan niet-islamitische verkiezingen in niet-islamitische landen is een kwestie die gezien moet worden in het licht van de Islamitische politieke regelgeving. Eén van de stelregels die hiervoor geldt, is dat de voor- en de nadelen hiervan altijd met elkaar afgewogen moeten worden. Fatwa’s omtrent dit onderwerp verschillen dan ook afhankelijk van tijd, plaats en omstandigheden.

2. Het is toegestaan voor de moslims, die volwaardige burgers zijn in een niet-islamitisch land, om onder meer deel te nemen aan de aldaar gehouden verkiezingen. Het is namelijk waarschijnlijker dat hun deelname voordeel biedt, zoals:
- het presenteren van het ware beeld van de Islam
- het opkomen voor Islamitische waarden
- het steunen van religieuze en andere minderheden
- het versterken van hun positie in kringen die er toe doen en
- het samenwerken met gematigde en rechtvaardige mensen ter verwezenlijking van de waarheid en gerechtigheid.

Dit laatste dient wel te gebeuren, uitgaande van de volgende randvoorwaarden:

a) De moslimdeelnemer doet dit met de intentie om de belangen van de moslims te behartigen en hen te behoeden voor hetgeen slecht en verdorven is.

b) De moslimkandidaat weet dat het waarschijnlijker is dat zijn deelname een positieve bijdrage zal leveren voor de moslims in dat land. Hierbij valt te denken aan het versterken van hun positie, het overbrengen van hun wensen aan de gezaghebbers en het verdedigen van hun wereldse en religieuze belangen.

c) De kandidatuur van deze moslim leidt er niet toe dat hij zijn religieuze verplichtingen verwaarloost.

En Allah is de Bron van succes en vrede en zegeningen zij met Zijn Profeet en diens familie.

Permanente Commissie voor het geven van Fatwa
De nationaliteit van het volk van de moslims is het geloof en zijn vaderland is het land van de islam en Degene die beveelt is Allah en het wetboek van het land is de Koran.