Nee tegen de plannen voor de Westelijke Ontsluiting in Amersfoort

gast

/ #318 Ik ben voor

2018-08-16 21:03

De Amersfoortse politiek is democratisch gekozen en kent een meerderheid die voor is. Daarnaast zijn de procedures doorlopen zelfs tot en met de Raad van Staten. Daarbij is vastgesteld dat de keuze voor de Westelijke Ontsluiting op een correcte en democratische weg is gebaseerd. Dan hoeft nog niet iedereen blij te zijn met de aanleg, maar een keer is het klaar en moeten we verder. De proceskosten en de kosten voor de vertraging hebben nu ook al enorme proporties aangenomen.

Daarnaast kent het project een duidelijke positieve groen-compensatie. Er worden net zoveel bomen geherplant als dat er worden gekapt en deze worden op een plek gezet, zodat er een groene verbinding ontstaat tussen het bosgebied en de Eem. Daarnaast is de nieuwe weg veel veiliger voor de scholieren en sportende kinderen die de DF-laan, het spoor en/of de BW-laan moeten oversteken.

De milieubelasting van de DF-laan eo gaat drastisch omlaag. Deze laan krijgt een geweldige verbeterd beeldkwaliteit. De wijk De Berg wordt een geheel en niet meer verdeeld. Een groot deel van de weg komt buiten de wijk op het oude defensieterrein te liggen.

Daarnaast gaat de verkeersdruk eraf bij andere ontsluitingswegen van dit deel van Amersfoort en Soest. Ik weet nog dat ik eindeloos in de files heb gestaan als ik vanuit bedrijventerrein Isselt naar het westen en/of zuiden van Nederland wilde reizen met de auto. Met allerlei gevaarlijke situaties ter plaatse van de spoorwegovergang en de stoplichten bij de BW-laan en DF-laan.