Doorlichtingsplan Gentse politie is karikaturaal - halt aan grote delen van het verbeterplan

jan met de pet
Gast

/ #51 hoe ik het zie

2010-11-10 14:42

Het is inderdaad zo dat de leiding en in het bijzonder de media-geile prof. DE RUYVER de schijn ophouden dat de hervorming gedragen wordt door het volledige korps. Niets is echter minder waar. In de praktijk blijkt iedereen die ik aanspreekt, en dat zijn er veel en over alle diensten heen, het NIET eens te zijn met de hervorming en in het bijzonder de manier waarop deze tot stand komt. Ondanks de vele werkgroepen houdt men totaal geen rekening met de verzuchtingen van de basis en middenkader. Steeds weer wordt je geconfronteerd met besproken zaken die van tafel worden geveegd om terug te gaan naar het initieel uitgeschreven plan. Schijndemocratie zoals hier reeds meerdere malen werd aangehaald. Ik ervaar bovendien op elke vergadering waar die internationaal gerenommeerde professor DE RUYVER, laat mij niet lachen, van de partij is, dat de leiding er voor spek en bonen bijzit. De prof is op zijn zachts gezegd arrogant bij vraagstelling die zijn visie doet wankelen en doet zich voor als een echte demagoog. De leiding laat hem doen, heeft er duidelijk schrik van want iemand met zoveel politieke macht is te duchten. Zie de reactie op HCP VAN BELLE die de nagel op de kop sloeg. Nogmaals, iedereen die ik in het korps ken heeft dezelfde mening als HCP VAN BELLE doch niemand durft er openlijk, hetzij enkelingen, voor uitkomen.
Een 10-tal jaren geleden hervormde de CLUYVER ons korps, ondanks dat de bevolking tevreden was en is over hun Politie want nu nog scheren we hoge toppen in de peilingen, dat steeds verder verziekte. Nu stelt die CLUYVER dat zijn eigen creatie een gedrocht is en maakt hij er terug een zootje van. En wij, laten hem maar gewoon doen....
Allen spontaan de zaal verlaten als DE RUYVER aanwezig is of allen blijven applaudisseren lijkt mij wel wat. Een beschaafde manier om ons ongenoegen te uiten.