HET BEHOUD VAN HET GEMEENTELIJK BASISONDERWIJS IN ONZE GEMEENTE

Quoted post

Gast

#111 Commissie van 10/02

2014-02-11 07:24

Wat ik gisteren gezien en gehoord heb tijdens de commissie van gisterenavond heeft me toch weer wat zaken doen laten bevestigen. De beslissing die het bestuur wil doordrukken om gemeentelijk onderwijs in Heusden-Zolder te doen laten verdwijnen is gebaseerd op drogredenen. Het gebouw is in een slechte staat maar om dan gemeentelijk onderwijs over te dragen aan gemeenschapsonderwijs is totaal onlogisch. Er blijkt totaal geen dossier te zijn, geen verslagen van overlegvergaderingen die het bestuur/schepen had met alle instanties (ouders, leerkrachten, onderwijsvakbonden, andere scholen, ...). De argumenten die men gisteren aanhaalde zijn door velen gewoon van de tafel geveegd. En blijkt nu ook nog eens dat het personeel niet zo maar kan overstappen naar een ander onderwijsnet met behoud van alle rechten....Ik vraag me af Mevrouw de schepen, waarom wilt u eigenlijk deze beslissing zo hard doordrukken terwijl er zo veel ouders, kinderen, leerkrachten, inwoners dit echt niet willen. Ik hoop niet dat er weer sprake is van enige belangenvermeniging in dit dossier ! Laat Beekbeemden en het gemeentelijk onderwijs bestaan en zoek een echte oplossing voor het probleem van het gebouw. Dit is de enige weg voor u om uit dit dossier op een positieve manier te geraken. Een velodroom is het prestigeproject voor het bestuur maar indien het verdwijnen van het gemeentelijk onderwijs hiervoor moet boeten dan zijn jullie van het bestuur het echt niet waard om als vertegenwoordigers van het volk te handelen.

Reacties

Gast

#113 Re: Commissie van 10/02

2014-02-11 18:07:17

#111: - Commissie van 10/02

Belangenvermenging???

Bedoelt u hiermee dat Mevrouw de Schepen toevallig kleuterleidster is in het Molenholleke, de concurrent van Beekbeemden?

Hopelijk behandelt ze haar kleutertjes en hun ouders niet als oud vuil zoals ze doet met de leerlingen van Beekbeemden!