HET BEHOUD VAN HET GEMEENTELIJK BASISONDERWIJS IN ONZE GEMEENTE
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HET BEHOUD VAN HET GEMEENTELIJK BASISONDERWIJS IN ONZE GEMEENTE.
Molly |
#101 Re: Beekbeemden moet gerenoveerd worden2014-02-09 20:49#9: - Beekbeemden moet gerenoveerd worden Laat dat "genoeg geld" nu net het probleem zijn van het huidig gemeentebestuur. De mega projecten die we met zijn allen nu nog 30 jaar mogen afdokken (en waar ze nu nog volop mee bezig zijn, oa bib, de verdieping...) zijn wel genomen door het vorige bestuur. Buiten het gebrek aan geld is Beekbeemden het niet waard om te renoveren, omdat het grote probleem de ondergrond is. Bij de aanleg in die tijd werd er bewust gekozen voor een goedkope oplossing, want een degelijke paalfundatie zou evenveel hebben gekost als de school zelf. Omdat je de eerste 10 jaar niets merkt van een slechte fundatie, stopten ze alleen maar geld in die dingen die de bevolking wel ziet. Dus zoals steeds korte termijn politiek waardoor nu deze gevolgen. Wie waren toen deze beleidsmakers en waarom hoor je deze mensen niet? Het is door die fouten uit het verleden dat je nu een foute discusie voert tegen de verkeerde mensen. Dit alles was nu niet aan de orde mochten zij toen hun werk goed hebben gedaan. En alles is zeker te renoveren, maar gezien de ouderdom van de school (die aan renovatie toe is) en de grote problemen in de ondergrond is een renovatie wel de duurste oplossing die je maar kan bedenken. Waar zou je trouwens naar toe gaan tijdens de renovatie? Een overheveling naar het gemeenschapsonderwijs zou een goede oplossing zijn. Hiermee zou dan meteen de ongelijkheid worden afgeschaft die er nu heerst tussen het gemeenteonderwijs en de andere scholen. Beekbeemden heeft wel degelijk steeds meer middelen gekregen in vergelijking met de doorsnee school, en zo is er al jaren een ongelijkheid tussen de kinderen. Laat alle kinderen in Heusden-Zolder evenveel gemeenschapsgeld kosten. In bv. de Kortstraat te Heusden staat een geweldige school "De Luchtballon" waar ze plaats en gebouwen zat hebben. Maar zoals bijna niet op dit forum te lezen, is dit in de volksmond een "zwarte school", en dat is niet naar de zin van de Beekbeemden aanhangers. De Luchtballon zou geen "zwarte school" meer zijn als ze samensmelten tot één. Dit zou dan tevens een realistisch beeld geven van onze samenleving in Heusden-Zolder ipv een "all-inn" eilandpolitiek bij Beekbeemden. Beekbeemden is niet de enige die noden hebben in deze samenleving. Kijk maar is naar de miserabele huisvesting van bv. een aantal jeugdverenigingen. Durf is wat verder te kijken dan het dorpsplein... Er zijn nog zoveel uitdagingen. Het huidig bestuur moet de koe met de horens vatten en besturen met de middelen die ze hebben, en hun prioriteiten stellen, daarom werden zij verkozen, en liefst zonder opnieuw een belastingverhoging, die hebben we de laatste 10 jaar al genoeg gehad.
|
Gast |
#102 Re: Re: Re:2014-02-09 20:52hoor ik hier een vleugje racisme??? |
Gast |
#103 Re: Moerasgebied ??2014-02-09 20:55#94: Vuurstaek Sonja - Moerasgebied ?? De naschoolse kinderopvang werd gebouwd door het OCMW en niet door de gemeente |
Elsen Peter |
#104 30 jaar2014-02-09 22:34Als oud-student van Beekbeemden vind ik het ongelooflijk dat de school zou afgebroken worden en overgaan naar het gemeenschapsonderwijs. De lagere school lag vroeger t.o.v. de kerk. Vermits de oude school talrijke barsten had wegens mijnverzakkingen werd een nieuwe school gebouwd. Ik herinner mij de opening: we waren, als kind, erg trots op onze nieuwe school. De nieuwe school van Beekbeemden is nu 30 jaar oud. Zelfs de naam doet ons eraan herinneren dat de school in een beemd is gebouwd dichtbij een beek. Het is ongelooflijk dat een school na 30 jaar al afgebroken zou moeten worden omdat de muren vol water zouden zitten. Is afbreken wel de juiste optie, waarom niet waterdicht maken ? Alle gemeentelijke infrastructuur in Zolder-Centrum moet blijkbaar verdwijnen. Als kind gingen we naar het zwembad, naar de sporthal, we gingen naar de film in het cultureel centrum en we kenden het museumpje van buiten. Later volgde ik een opleidig in het CVO. Alles zou dit bestuur willen afbreken, en dus ook onze school. Het is een schande voor Heusden-Zolder om politiekers te hebben die achter zo'n afbraakbeleid staan. De "soap" van de afgelopen tijd heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat men zelfs een krappe meerderheid wil behouden om langs de ene kant de afbraak-visie te kunnen volhouden en langs de andere kant waanzinnig veel geld uit te geven aan prestige-projecten (denk aan CVO op mijnterrein, een vélodroom aan circuit Terlaemen, een sporthal klasse 1, cultureel centrum op het mijnterrein,...). Als er 1 raadslid van de meerderheid is die deze waanzin niet meer kan aanzien, is Heusden-Zolder terug onbestuurbaar. Met een geschiedenis van overlopers in de gemeenteraad en het totaal gebrek aan draagvlak bij de bevolking voor de afbreukpolitiek, lijkt dit scenario realistisch. Ik begrijp dat een gemeentebestuur spaarzaam moet omgaan met zijn middelen, maar geld voor kleinschalige investeringen in bv. kinderopvang moeten toch kunnen ? Geld investeren in renovatie in iniatieven die jaren deel hebben uitgemaakt van de lokale gemeenschap, moeten toch kunnen ? Maar neen. Dit bestuur lijkt geen ruimte te laten voor de mening van zijn eigen bevolking. Hopelijk komen de huidige politici wel tot bepaalde inzichten of verandert de kiezer volgende keer de kaarten (met nieuwe mensen die wél een positieve visie hebben op bv. Zolder-Centrum). Ik vrees dat de schade (die dit bestuur tegen de volgende verkiezingen zal aangebracht hebben) heel groot zal zijn. Dit vind ik verrassend omdat bepaalde partijen, zoals NHZ en SPA heel wat zaken gaan afbreken die men zelf heeft opgebouwd. Dit vind ik verrassend omdat beide partijen wel een aantal bekwame politici hebben. Maar goed: kan je het SPA en de linkerhoek van NHZ verwijten dat men liever één grote lagere school van het staatsnet heeft om de concurrentie aan te gaan met Molenbeemden in plaats van gemeentelijk onderwijs (en handig gebruik maakt van de infrastructurele en financiële problemen) ? Niemand weet nog dat NIEUW en SPA 30 jaar geleden de beslissing hebben genomen om de school op een verkeerde plaats te bouwen, nu zijn het dezelfde partijen (aangevuld met overlopers) die beslissen om af te breken. Men vergeet blijkaar dat men wel een bepaalde visie mag verdedigen, maar als het niet gedeeld wordt door de lokale bevolking de prijs wel eens hoog kan oplopen. Een afbraak van je eigen lagere school, van je sporthal, zwembad, van cultureel centrum, museum,... Zou een kiezer zo'n beslissingen "vergeten" als hij in een stemhokje staat ? De leerlingen van Beekbeemden komen uit de verschillende deelgemeenten van Heusden-Zolder. We hebben vrijheid van onderwijs. Als Beekbeemden sluit, zullen de leerlingen heus niet allemaal naar het gemeenschapsonderwijs gaan, de leerkrachten zullen wel moeten overgaan naar het gemeenschapsnet. Je moet geen helderziende zijn om te voorspellen wat er gaat gebeuren met het personeel of met de leerlingen. Hoe zal men dit oplossen ? Veel sterkte allemaal. |
Gast |
#105 Re: Re: Beekbeemden moet gerenoveerd worden2014-02-10 09:39#101: Molly - Re: Beekbeemden moet gerenoveerd worden Wij hebben voor onze kinderen geen zwarte of witte school gekozen. Wij hebben voor een school gekozen die reeds een realistisch beeld van Heusden-Zolder weergeeft! Een overheveling naar het gemeenschapsonderwijs is volgens ons geen oplossing. Grijs bij zwart voegen? Volgens ons gaat het zwart primeren! Het gaat dus m.a.w het probleem van de luchtballon niet verbeteren maar erger maken! Wat die extra middelen betreft..... Vergeet niet dat scholen zoals de luchtballon ook extra middelen ontvangen! Zullen we die ook maar afschaffen? Volgens ons best niet! Wij geven graag een extra centje aan het creëren van gelijkheid! Het afbreken van projecten waar gelijkheid reeds aanwezig is,DAT, kunnen wij echter niet goedkeuren! Misschien moet je ook eens de brief lezen van onze school! Ik vind het alvast leuk dat ze willen evolueren naar een multifunctioneel gebouw en zo wil meehelpen aan de noden die onze gemeente nodig heeft!
|
Gast |
#1062014-02-10 12:15Het gaat toch om het welzijn van onze kinderen, die onze toekomst zijn. Waarom kan hier niets voor gedaan worden. Ik vind het bovendien erg belangrijk dat mijn petekindje leert omgaan met verschillende culturen. Er is al genoeg vreemdelingenhaat, dus dit is een heel belangrijk punt. Het gemeentebestuur werd verkozen omdat mensen er vertrouwen in hadden dat er gewaakt zou worden over het welzijn van iedereen en dat er positieve veranderingen zouden komen. Wanneer wordt dit waargemaakt???? |
Gast |
#107 Re: Re: Re: Beekbeemden moet gerenoveerd worden2014-02-10 12:19#105: - Re: Re: Beekbeemden moet gerenoveerd worden "Grijs bij zwart voegen? Volgens ons gaat het zwart primeren!". Statistiek is geen kleurboek. Het gemeenschapsonderwijs is prima onderwijs en zorgt niet voor concentratiescholen. Vlaamse ouders die hun kinderen naar witte scholen zoals Boekt sturen, dát zorgt voor zwarte scholen. |
LAAT DE SCHOOL OPEN !!! |
#108 Re: Megan2014-02-10 18:04HOU DE SCHOOL OPEN de kinderen moeten naar een anderen school waar ze nie willen en GEACHTE BURGEMEESTER: je moet logisch nadenken het is een goeie school en de school is in het groen WAT MAAKT HET UIT !!! je moet het gewoon vernieuwen zo moeilijk en DENK EENS LOGISCH NA !!!! LAAT DE SCHOOL OPEN !!!! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
denk na |
#109 LAAT DE SCHOOL OPEN !!!!2014-02-10 18:06 LAAT BEEKBEEMDEN MET RUST LAAT DE SCHOOL OPEN !!!!! ----------------------------------------------------------------------------- |
Gast |
#1102014-02-10 21:19dus maw het enige echte VRIJ onderwijs moet plaatsmaken voor ….. het "vrije" gecensureerde k… |
Gast |
#111 Commissie van 10/022014-02-11 07:24Wat ik gisteren gezien en gehoord heb tijdens de commissie van gisterenavond heeft me toch weer wat zaken doen laten bevestigen. De beslissing die het bestuur wil doordrukken om gemeentelijk onderwijs in Heusden-Zolder te doen laten verdwijnen is gebaseerd op drogredenen. Het gebouw is in een slechte staat maar om dan gemeentelijk onderwijs over te dragen aan gemeenschapsonderwijs is totaal onlogisch. Er blijkt totaal geen dossier te zijn, geen verslagen van overlegvergaderingen die het bestuur/schepen had met alle instanties (ouders, leerkrachten, onderwijsvakbonden, andere scholen, ...). De argumenten die men gisteren aanhaalde zijn door velen gewoon van de tafel geveegd. En blijkt nu ook nog eens dat het personeel niet zo maar kan overstappen naar een ander onderwijsnet met behoud van alle rechten....Ik vraag me af Mevrouw de schepen, waarom wilt u eigenlijk deze beslissing zo hard doordrukken terwijl er zo veel ouders, kinderen, leerkrachten, inwoners dit echt niet willen. Ik hoop niet dat er weer sprake is van enige belangenvermeniging in dit dossier ! Laat Beekbeemden en het gemeentelijk onderwijs bestaan en zoek een echte oplossing voor het probleem van het gebouw. Dit is de enige weg voor u om uit dit dossier op een positieve manier te geraken. Een velodroom is het prestigeproject voor het bestuur maar indien het verdwijnen van het gemeentelijk onderwijs hiervoor moet boeten dan zijn jullie van het bestuur het echt niet waard om als vertegenwoordigers van het volk te handelen. |
Gast |
#1122014-02-11 13:16Het is jammer dat het gemeentebestuur enkel en alleen beoogd heeft om van een vaste kost af te geraken. |
Gast |
#113 Re: Commissie van 10/022014-02-11 18:07Belangenvermenging??? Bedoelt u hiermee dat Mevrouw de Schepen toevallig kleuterleidster is in het Molenholleke, de concurrent van Beekbeemden? Hopelijk behandelt ze haar kleutertjes en hun ouders niet als oud vuil zoals ze doet met de leerlingen van Beekbeemden! |
Gast |
#114 Re: Re: Commissie van 10/022014-02-11 20:02#113: - Re: Commissie van 10/02 Heb momenteel 2 kinderen in Beekbeemden zitten, zijn perfect gelukkig, voelen zich goed op school. Als de school zou moeten sluiten, en we worden gedwongen (ja, gedwongen want veel andere keuze zullen we niet hebben) naar het Molenholleke te gaan, en mevr de schepen van Onderwijs wordt leerkracht van een van onze kinderen, dan zal ik er op zijn minst voor zorgen dat ze haar moeilijkste jaar als leerkracht ooit zal hebben! Niet dat ik haatdragend ben, maar de plaats waar ze gelukkig zijn, moet niet afgenomen worden! |
Gast |
#115 Re: Re: Commissie van 10/022014-02-11 20:13#113: - Re: Commissie van 10/02 Ik denk dat buiten de schepen van Onderwijs (Molenholleke) er misschien nog wel personen gebaat zijn bij een overheveling. Engin (Sp. A schepen) werkgroep gemeenschapsonderwijs en wie zegt dat vastgoed Swevers (Vld en voorzitter gemeenteraad) geen plannen heeft met de locatie Beekbeemden als de school gesloten is. |
Gast |
#116 Re:2014-02-11 21:14Beste Irfan, ik raad je aan om deze mail ook te mailen naar alle gemeenteraadsleden, de schepenen en de burgemeester... De mailadressen vind je op www.heusden-zolder.be |
Gast |
#117 Re: Nieuwe (aangepaste) meerderheid niet positief voor Beekbeemden2014-02-11 21:36#96: - Nieuwe (aangepaste) meerderheid niet positief voor Beekbeemden De N-VA schepenen volgen de standpunten van het N-VA bestuur en zullen tegen de sluiting stemmen conform ons eigen programma . |
Boos |
#1182014-02-11 21:53Ik sluit me volledig aan bij Irfan. Hoe durft men hier beweren dat Beekbeemden altijd meer ontvangen heeft dan andere scholen? Beekbeemden is geen elitaire school zoals de school van de schepen van onderwijs zich graag profileert. Ieder zijn eigen keuze, maar ik laat me niet dwingen tot een net door een of andere schepen. En voordat jullie hier uitspraken doen als dat een nieuwbouw volledig door de gemeenschap gedragen zou worden. Lees de brief. Er zijn subsidies ingediend door het vorige legislatuur. In de tussentijd zouden er werken worden uitgevoerd om de periode tot de nieuwbouw te overbruggen. Dit i.k.v. De veiligheid. Hiervoor zijn ook subsidies aangevraagd en goedgekeurd. Maar door de schepen van Onderwijs is plots alle werken stopgezet. Dus kom niet af met het verhaal dat onze school een voorkeursbehandeling krijgt. En maak maar geen publiciteit voor de school waar je zelf staat. Als de Luchtballon zo geweldig is, waarom is er geen enkel kind van geen enkele leerkracht ingeschreven in hun school? Wij geloven in onze school en zo ook onze leerkrachten. Jullie mensen van de Luchtballon draaien scenario's met NHZ om de Turkskes weg te werken in Zolder en jullie uren aan te vullen. Is de Luchtballon nog een school of eerder een dienst voor arbeidsbemiddeling? Wij kunnen er ook niet aan doen dat wij een geweldige school zijn! |
Gast |
#119 6 euro per inwoner per jaar voor een nieuwe school voor Beekbeemden2014-02-11 23:04 |
Gast |
#121 Re: 6 euro per inwoner per jaar voor een nieuwe school voor Beekbeemden2014-02-12 09:27#119: - 6 euro per inwoner per jaar voor een nieuwe school voor Beekbeemden Populisme, waar? Heusden-Zolder heeft nu al voor 25 miljoen euro lange termijnschulden (cijfers 2012). Daar nog eens 4 miljoen bijtellen? Ik stel voor dat we wat gemeente ambtenaren gaan ontslaan zodat onze heilige kroost toch maar niet 200 meter verder naar school moet gaan. |
Gast |
#122 Re: Re: 6 euro per inwoner per jaar voor een nieuwe school voor Beekbeemden2014-02-12 11:29#121: - Re: 6 euro per inwoner per jaar voor een nieuwe school voor Beekbeemden En dan toch maar een velodroom gaan bouwen als prestigeproject ? Een beetje eerlijkheid en oprechtheid zou iedereen moeten inzien dat dit prestigeproject Heusden-Zolder verder in de schulden zal brengen. En wat is de meerwaarde voor de inwoners van Heusden-Zolder ? De kroost 200 m verder brengen is geen enkel probleem en ik ben ervan overtuigd dat dit geen 4 mio zal kosten aan de gemeente. |
Gast |
#1232014-02-12 12:37Bedankt aan iedereen die ons steunt Beekbeemden blijft en zal blijven bestaan!!! |
Gast |
#125 megan2014-02-12 14:47DE SCHOOL BLIJFT OPEN JOEPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :):) :) :) :) :) CHOUETTE |
|
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen azc in dedemsvaart
1287 Gemaakt: 2025-03-06
GEEN 54 WINDMOLENS IN HET BERGHERBOS
952 Gemaakt: 2025-03-09
Geen AZC aan de Rheezerweg/Twenteweg in Hardenberg!
873 Gemaakt: 2025-03-06
Geen boerkini in Kortrijk
748 Gemaakt: 2025-03-04
Zeg Nee - Geen AZC in de gemeente Hardenberg – Tijd voor een eerlijke verdeling!
739 Gemaakt: 2025-03-07
Open Brief aan het Gentse College van burgemeester en schepenen
1118 Gemaakt: 2025-02-27
Duurzame toekomst Acaciastraat
336 Gemaakt: 2025-03-04
AZC Hoogenweg en omstreken NEE
284 Gemaakt: 2025-03-08
Bidden op school
231 Gemaakt: 2025-03-05
Red onze prachtige oude boom in Vreewijk!
222 Gemaakt: 2025-03-10
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
387 Gemaakt: 2025-02-21
Ploensjbad moet blijven
205 Gemaakt: 2025-03-10
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1133 Gemaakt: 2024-07-07
Respecteer de euthanasiewet
8163 Gemaakt: 2024-11-02
Zeg NEE tegen AZC Dedemsvaart
98 Gemaakt: 2025-03-06
Kraamzorg moet blijven voortbestaan
664 Gemaakt: 2025-02-25
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
15183 Gemaakt: 2025-01-19
Stop herstructurering Ronda Gosaplein!! Eerst een totaal verkeersplan voor heel Goes!
259 Gemaakt: 2025-02-23
Bezwaarschrift i.v.m. goedkeuring voorlopige vaststelling rooilijnplan dd. Zitting van maandag 17 februari 2025 op de gemeenteraad te Hulshout
72 Gemaakt: 2025-03-05
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1152 Gemaakt: 2025-02-04