Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Quoted post

Het Nederland van nu

#4332 Re: Re: Re: Zeiken en Klagen

2014-03-17 21:50

#4331: - Re: Re: Zeiken en Klagen

Ik heb geen recht op weduwe pensioen, omdat ik na 1950 ben geboren.

Als ik bijstand zou aanvragen, wordt dat verstrekt in de vorm van een lening.

Mijn hypotheek gaat dan over naar de gemeente, ze willen dat geld wel terug zien.

En ben verplicht iedere baan aan te nemen. Is dit beneden het minium wordt het door de gemeente aangevuld, wat ik dan weer terug moet betalen.

Ik ben 62 jaar en het valt niet mee betaald werk te vinden.

Het huis verkopen valt op dit moment ook niet mee.

Toch zal ik ergens van moeten leven.

Ik heb een regeling met de bank moeten maken, zodat ik maandelijks een bedrag uit de woning kan halen.

Wel een risico, ik moet veel rente betalen, dit geldt totdat ik recht heb op AOW, en pensioen.

Dan moet ik alles terug betalen, of verkopen.Hopen dat de huizenmarkt dan weer is aangetrokken.

Deze regeling door het kabinet bestaat al een aantal jaren.

Mede met mij komen hierdoor veel mensen zwaar in de problemen.

De hoge zorgkosten meegenomen is dit bijna niet meer  te doen

Reacties

Cinneke

#4334 Re: Re: Re: Re: Zeiken en Klagen

2014-03-18 01:10:53

#4332: Het Nederland van nu - Re: Re: Re: Zeiken en Klagen

Klinkt echt als een moeilijke situatie, ik wens u veel geluk met alles..... Sterkte

Franca

#4361 Re: Re: Re: Re: Zeiken en Klagen

2014-05-01 11:03:55

Ja dat klopt. De regering heeft destijds een streep getrokken en iedereen die na 01-01-1950 is geboren krijgt geen weduwenpensioen meer. Nu werd mijn schoonzus op haar 63e weduwe en haar buurvrouw 3 mnd geleden op haar 60e.

Beide dames krijgen totaal geen enkele uitkering! Jammer dan, na 1950 geboren! Gaat u maar solliciteren.Las ik laatst niet in de krant dat allochtonen terug mogen keren naar hun land op kosten van de nederlandse staat en de uitkering wordt ze levenslang nagestuurd!

Ikzelf ben een weduw vrouw van bijna 62 jaar en werk fulltime ( 40 uur per week). Vind het steeds meer een opgave die lange dagen en wat doet de regering? Ik mag nog extra 9 maanden werken na mijn 65e jaar. Hoe los ik dit op?

Xulutlu

#4362 Re: Re: Re: Re: Zeiken en Klagen

2014-05-01 12:41:58

Dat is denk ik wat balkendende bedoelde met ´eigen verantwoordelijkheid nemen´. De politici en topambtenaren zijn verantwoordelijk voor hun eigen inkomen. Dat doen ze door allerlei blaaskaken uit de financiele wereld onze belastingcenten toe te schuiven (hun verantwoordelijkheid). Vervolgens krijgen zij weer een gunstige graaierspositie als ze uit de politiek stappen.

En u mag uw huis opeten of als u die niet heeft het liefst zo snel mogelijk dood neervallen. Dit alles wordt dan weer vergoeilijkt door te zeggen± dat zijn regels uit europa en we hebben het hier toch zo goed in vergelijking met andere landen. misschiwen wordt het een tijd dat we met zijn allen daadwerkelijk onze verantwoording nemen en er voor zorgen dat we niet meer bestuurd worden door dieven in mooi pakken en pedofielen die het hoofd zijn van het Openbaar Ministerie.

Dat vind ik trouwens ook zo gek. Niemand wil een pedofiel in de straat maar een pedofiel als hoofd van het OM is prima. Priesters en geestelijken hebben zich in het verleden vergrepen aan de weerlooste mensen in de samenleving, weeskinderen. En de politiek probeert dit te verdoezelen. we moeten er vanaf van die rotzakken.