Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.
Gast |
#43522014-04-04 02:00De Zorg is veel te duur gemaakt met al die mooie Regering regels. In snel tempo komen er veel te Zieke mensen bij tot de dood erop volgt. De Regering is hier schuldig aan en dat is Moord met voorkennis! Armoede eveneens, voedselbanken in Nederland is helemaal niet nodig, de Regering lacht je uit.. Zorg verzekeraars die miljarden winst behalen op jou gezonde en ongezonde leven, hoe is dat toch mogelijk dat elke Nederlander dit toelaat? Mensen het huis uitzetten en met dank aan de Regering dat dit nu nog sneller kan. Banen die verdwijnen omdat het met de Economie slecht gaat, ja de Regering is hier schuldig aan. Zorghuizen moeten dicht voor de oudjes, tis dat Rutte z'n moeder het schandalig breed heeft en het niet hoeft door te staan. Om ziek van te worden hoe de Regering aan het rotzooien is met ons als Nederlander. Gadver... |
Gast |
#4353 Re: kiezen2014-04-04 22:08Wat gaan we kiezen in mei!!!. Weg met de EU, weg met Brussel, weg met kabinet Rutte, en Samson. We hebben al eerder tegen een verenigd Europa gestemd in de tijd van Balkellende. Toch is het doorgegaan. We zijn verenigd Europa, tegen een wel heel hoge prijs. Ik voel me zwaar belaserd. Rutte en Samson kunnen zich hier niet meer uitkletsen. De EU is een groot fiasco geworden, evenals de veel te dure euro. Het heeft Nederland alleen maar de klote geholpen. Ik heb nooit op deze partijen gestemd. Degene die dit wel heeft gedaan denk hier nog eens goed overna. Behalve de rijken dan, die zijn alleen maar rijker geworden. Ik wil gewoon Nederland terug, van voor de EU, van voor de euro, toen ging het nog goed. Nederland is te klein, om zich te meten aan groot machten, Nederland moet Nederland blijven. Geen EU, zich ook niet willen meten aan America. America is een natie, waar het verschil tussen arm en rijk enorm groot is.. We zijn een klein land, waar ik ooit trots op was. Door de EU worden we net als America, veel landen tesamen, met als gevolg totaal onoverzichtelijk. Een klein land kan enorm groeien, door zelfstandigheid, niet door toedoen van vele bemoeizuchtige andere landen. Nederland kan zichzelf heel bedruipen, zonder de EU. Als er maar over na wordt gedacht.
|
De boemerang |
#4354 Re: Re: kiezen2014-04-05 17:00"We hebben al eerder tegen een verenigd Europa gestemd in de tijd van Balkellende." Nee hoor. Een meerderheid van de Nederlanders heeft toen "nee" gezegd tegen het voorstel voor een Europese Grondwet. Dat is toch echt wel iets anders dan u zegt. "Ik voel me zwaar belaserd." Wellicht volgende keer dan maar geen laserbehandeling meer? "De EU is een groot fiasco geworden, evenals de veel te dure euro. Het heeft Nederland alleen maar de klote geholpen. Ik heb nooit op deze partijen gestemd. Degene die dit wel heeft gedaan denk hier nog eens goed overna. Behalve de rijken dan, die zijn alleen maar rijker geworden." U heeft toch, hopelijk, begrepen dat deze petitie helemaal niets met de EU of de euro te maken heeft? "Nederland is te klein, om zich te meten aan groot machten, Nederland moet Nederland blijven. Geen EU, zich ook niet willen meten aan America. America is een natie, waar het verschil tussen arm en rijk enorm groot is." Nee hoor, America is een dorpje in Limburg. "Ik wil gewoon Nederland terug, van voor de EU, van voor de euro, toen ging het nog goed." Waarom niet terug naar de Gouden Eeuw, toen ging het nog veel beter? "Een klein land kan enorm groeien, door zelfstandigheid, niet door toedoen van vele bemoeizuchtige andere landen. Nederland kan zichzelf heel bedruipen, zonder de EU. Als er maar over na wordt gedacht." U begrijpt toch hopelijk dat lidmaatschap aan de EU ook betekent dat Nederland zijn bemoeizucht uitleeft op andere EU-lidstaten? En dat groei alleen maar kan door interactie met andere landen? En dat Nederland zich absoluut niet zelf kan bedruipen? We zijn hoe dan ook afhankelijk van import en export en beide handelsbewegingen zijn alleen mogelijk met handelspartners. Op de huidige wereldmarkt zal een nietig mugje als Nederland niet worden opgemerkt. Misschien toch niet zo'n goed idee om het van elk realisme gespeende PVV-programma overal te willen opdringen? |
Gast |
#43562014-04-17 05:51Ik zit in de schuld hulp. Mn eigen risico moet ik een regeling voor treffen, dat moet ik van mijn leefgeld betalen. 30 pw om boodschappen te doen! 2 jaar niet bij de tandarts geweest, want kan t niet lijden, ben alleen maae r aannhet afbetalen voor dat klote eigen risico. |
Gast |
#43572014-04-24 18:27Goeie actie nu hopen dat het helpt denk dat Nederland wel klaar is met al die rekeningen! |
Gast |
#43582014-04-25 12:40Dit systeem draait alleen om geld, de burger wordt leeg getrokken.Zonder ons enig overzicht te tonen van wat er met het geld wordt gedaan. |
Gast |
#43592014-04-29 15:54Ik moet medicijnen gebruiken,en mijn vrouw ook .wij hebben niet gevraagd om ziek te worden .en wij krijgen ook geen zorgtoeslag.dus wij betalen 60 euro per maand extra aan de zorg . |
Franca |
#4361 Re: Re: Re: Re: Zeiken en Klagen2014-05-01 11:03#4332: Het Nederland van nu - Re: Re: Re: Zeiken en Klagen Ja dat klopt. De regering heeft destijds een streep getrokken en iedereen die na 01-01-1950 is geboren krijgt geen weduwenpensioen meer. Nu werd mijn schoonzus op haar 63e weduwe en haar buurvrouw 3 mnd geleden op haar 60e. Beide dames krijgen totaal geen enkele uitkering! Jammer dan, na 1950 geboren! Gaat u maar solliciteren.Las ik laatst niet in de krant dat allochtonen terug mogen keren naar hun land op kosten van de nederlandse staat en de uitkering wordt ze levenslang nagestuurd!
Ikzelf ben een weduw vrouw van bijna 62 jaar en werk fulltime ( 40 uur per week). Vind het steeds meer een opgave die lange dagen en wat doet de regering? Ik mag nog extra 9 maanden werken na mijn 65e jaar. Hoe los ik dit op?
|
Xulutlu |
#4362 Re: Re: Re: Re: Zeiken en Klagen2014-05-01 12:41#4332: Het Nederland van nu - Re: Re: Re: Zeiken en Klagen Dat is denk ik wat balkendende bedoelde met ´eigen verantwoordelijkheid nemen´. De politici en topambtenaren zijn verantwoordelijk voor hun eigen inkomen. Dat doen ze door allerlei blaaskaken uit de financiele wereld onze belastingcenten toe te schuiven (hun verantwoordelijkheid). Vervolgens krijgen zij weer een gunstige graaierspositie als ze uit de politiek stappen. En u mag uw huis opeten of als u die niet heeft het liefst zo snel mogelijk dood neervallen. Dit alles wordt dan weer vergoeilijkt door te zeggen± dat zijn regels uit europa en we hebben het hier toch zo goed in vergelijking met andere landen. misschiwen wordt het een tijd dat we met zijn allen daadwerkelijk onze verantwoording nemen en er voor zorgen dat we niet meer bestuurd worden door dieven in mooi pakken en pedofielen die het hoofd zijn van het Openbaar Ministerie. Dat vind ik trouwens ook zo gek. Niemand wil een pedofiel in de straat maar een pedofiel als hoofd van het OM is prima. Priesters en geestelijken hebben zich in het verleden vergrepen aan de weerlooste mensen in de samenleving, weeskinderen. En de politiek probeert dit te verdoezelen. we moeten er vanaf van die rotzakken.
|
Gast |
#43632014-05-02 08:55idd de premies zijn hoog genoeg en om dan nog een eigen risico te hebben is ongekend. Een allrisk verzekering van je auto en je eigen WA verzekering is goedkoper en dan ben je voor miljoenen gedekt. |
Gast |
#43642014-05-02 11:53Alleen het eigen risico is al kolder. Alleen een premie p mnd zou moeten volstaan, mensen straffen omdat er niet genoeg inkomen binnenkomt is gewoon belachelijk, dit risico zou door iedereen gedragen moeten worden en niet alleen de zieken. |
Gast |
#43652014-05-02 13:46Kreeg gisteren weer een leuke rekening van de Menzis van 177,75 voor een bezoekje aan het ziekenhuis, ik weet niet waar ik dat weer van moet betalen. |
Gast |
#43662014-05-03 13:51genoeg is genoeg: niet ziek maar wel betalen, niet verzekerden ziek, wel geholpen maar NIET betalen!! |
Gast |
#43672014-05-03 18:15Dat hele eigen risico is een schande, mensen hebben al een probleem omdat ze ziek zijn en dat maakt het er niet beter op. Legio mensen kunnen het ook niet meer betalen en krijgen dan boete op boete en ook nog eens moeite om zich te verzekeren. Denk je eens in dat je een gezinnetje hebt met 4 studerende kinderen, kleine rekensom met alleen een basisverzekering geeft dan 6 x € 90,00 x 12 = € 6.480,00 + 6 x eigen risico van € 380,00 = € 8.760,00 minimaal per jaar. Tja als je dan een inkomen hebt van om en nabij het minimum loon .... |
Gast |
#43682014-05-13 09:22Het is natuurlijk weer zo'n melkkoetje van deze VVD regering die de komende jaren wel drastisch stijgen, vrees ik! |
Gast |
#43692014-05-22 12:53De verplichte eigen bijdrage is nodeloos geld rondpompen. Het systeem kost meer dan dat het oplevert. Alleen al de administratie! Verder ben ik van mening dat alles wat niet ziekte gerelateerd of op genezing gericht is, UIT de zorgverzekeringswet moet. Dat is dus o.a.: Kraamhulp, zwangerschapsbegeleiding, IVF. Ook alle hulpmiddelen en cosmetische operaties die NIET gericht zijn op behoud of verbetering van kwaliteit van leven zouden uit de zvw geschrapt moeten worden. |
Gast |
#43702014-05-23 06:22Laatst spec schoenen nodig ,eigen risico 360 euro en eigen bijdrage 141euro is 500 euro die ik van mijn AOW moet betalen ,schandalig |
master Beertje |
#4371 Fraude2014-05-25 06:38Beste mensen.... Zorgaanbieders declaren TE VEEL.. zorgkosten verzekeraars betalen alles Klakkeloos uit wat er gedeclareerd wordt... wijs je er iemand op, doet niemand niets ... tien duizenden euro's "verdwijnen" op deze wijze. en geen haan die er naar kraaid.. (... kijk uw zorgkosten eens na ??? ziet u ook "dingen "die niet juist zijn? Wij zijn het slachtoffer geworden van onze eigen zorg.. ze lichten elkaar op, ten koste van patienten. SCHANDE |
Gast |
#43722014-05-26 21:09ik vindt het zelfs een schande dat als je je zorgpremie niet kan betalen dat je er ook nog eens een boete krijgt die iedere maand 150% is buitengewoon belachelijk en ze kunnen je niet eens helpen in de zorg wat een onzin |
Gast |
#43732014-05-27 17:55Het is niet alleen het eigen risico dat moet verdwijnen, ook het betalen van sommige medicijnen moet van de baan.Over het hele jaar gerekend is dat een aardig bedrag.Als aftrekpost op het belastingformulier maakt het weinig of niets uit.Je krijgt niets terug.De wekelijkse boodschappen worden ook steeds duurder.dus...afschaffen die extra onkosten. |
Gast |
#43742014-05-29 20:01Word tijd dat Den Haag zich eens richt op eigen volk. Vroeger in de gulden tijd betaalden we veel en veel minder mmandpremie en CZ wist niet wat te doen met geld er was overvloed. Nu betaald men dik 4x meer als destijds en het Eigen Risico moet maar steeds omhoog om maar te verzwijgen dat je als als illegalen hier in dit land kostenloos gebruikt kunt maken zoals PVDA het even meent door te duwen, terwijl Nederland echt wel strijd met armoede kijk eens de statistieken door van alle deurwaarders hoeveel mensen wel willen betalen maar niet kunnen betalen juist omdat Den Haag steeds weer met drastischer maatregelen komt van bezuinigingen ten koste van ons de Nederlander ( mensen wonend in Nederland met Nederlands paspoort voordat je hier dadelijk ook nog eens al racist bestempeld word) Den Haag word eens wakker en ga je mee bezig houden met Nederland zelf dan de schijn op te houden en stop met dat blind doeken beleid van jullie "Het gaat nog goed in Nederland". Hoop dat hier echt wat mee gedaan word en niet weer aan de kant geschoven zoals ze dat goed kunnen, denk als alles duurder word en mensen niet kunnen betalen krijg je geen rooie cent alleen je burgers in de rode cijfers!!! |
Gast |
#43752014-05-30 10:32Ik ben boos op de regering! Wat een alleen aan zich zelf denkende debielen zijn het! Ze doen echt alsof alleen zij Nederland zijn. De gewone burger telt niet meer mee! Van deze zieke regering worden de rijken alleen maar rijker en de armen mogen wat de regering betreft doodvallen! Hallo? Wij gewone burgers hebben ook gewoon een maag die gevuld moet worden! Deze regering maakt een CHAOS van Nederland! De meeste gewone burgers hebben het al helemaal niet zo breed, en laat staan met de plannen die dit kabinet nog voor ons in de toekomst heeft. Dit gaat escaleren in een PUINHOOP! als het zo doorgaat! Mensen zullen echt honger hebben in Nederland! Mensen zullen ziek zijn en of nog zieker worden! Mensen worden NOG depressiever en neerslachtiger! KOM OP! ALLEMAAL IN ACTIE! DIT KAN NIET VERDER! STOP HET KABINET! |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
246 Gemaakt: 2024-12-25
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1637 Gemaakt: 2024-11-23
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
359 Gemaakt: 2024-12-18
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5702 Gemaakt: 2024-11-15
Heronderhandelingen verlofplanning
103 Gemaakt: 2024-12-28
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
128 Gemaakt: 2024-12-15
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
99 Gemaakt: 2024-12-29
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22442 Gemaakt: 2020-06-30
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang.
52 Gemaakt: 2025-01-01
Respecteer de euthanasiewet
7868 Gemaakt: 2024-11-02
Lili & Marleen
235 Gemaakt: 2024-12-22
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
34 Gemaakt: 2024-12-31
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1210 Gemaakt: 2024-11-09
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
674 Gemaakt: 2024-12-11
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
365 Gemaakt: 2024-12-21
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
586 Gemaakt: 2024-11-20
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5951 Gemaakt: 2024-11-10
Petitie VOOR behoud van 'lijn 520' van De Lijn.
211 Gemaakt: 2024-01-24
Geen vuurwerk in Amstelveen op 31 december
9 Gemaakt: 2024-12-30