Tunnel Broek in Waterland

Quoted post

Broeker

#21 Broeker

2014-06-10 08:52

Ben op zich niet tegen maar teken niet. Ik vind dat je dit soort zaken breder moet zien/trekken en niet op 1 plaatselijk paard moet wedden. De provincie probeert dat, al is dat plaatselijk dan misschien niet het meest optimale. Er is gewoon een pot met geld beschikbaar aangaande bereikbaarheid Waterland. Om al dat geld nu in een plaatselijke tunnel in Broek te stoppen waardoor er misschien geen geld meer is voor de overige kernen is uiteraard niet de bedoeling. We leven samen in dit land en de rekening moet dan ook samen gedeeld. In Monnickendam wonen een stuk meer mensen aan diezelfde drukke weg (waar je nog 80 mag rijden ook, dus meer geluidsoverlast) en die zou je dan ook een tunnel moeten geven?! Edam en Oosthuizen (iets minder druk) moet je dan ook ondertunnelen?! Als je dus plaatselijk denkt is er nooit genoeg geld!

Overigens word Broek al sinds zijn bestaan gescheiden door de Broekervaart en de trekschuiten, later de (paarden) tram en is door die bereikbaarheid ook gegroeid. Het geschieden zijn hoort dus gewoon bij Broek.

Misschien wat andere opties bedenken, zoals een 1 baans tunnel voor de bus (die hoeft dan niet meer in te voegen, stoplicht kan weg, dat i.c.m. 2 rotondes lijkt me goed werken.

Reacties

Gast

#23 Re: Broeker

2014-06-10 11:35:07

#21: Broeker - Broeker 

 @Broeker: Naar mijn mening zou de bereikbaarheid van heel Waterland enorm verbeteren door een dergelijke tunnel. Dus wat mij betreft wordt juist een groot deel van de pot geld "aangaande bereikbaarheid Waterland" besteed aan die tunnel. Het liefst een vierbaanstunnel... direct goed aanpakken. Dat de bewoners van Broek een bijkomend voordeel hebben in de vorm van minder geluidsoverlast is mooi meegenomen.

 

Voor wat betreft de geluidsoverlast voor Monnickendam, Edam en Oosthuizen... geeft u zelf al aan: de weg loopt "langs" die plaatsen, niet erdoor. Bovendien ligt slechts een gering aantal huizen in Edam en Monnickendam dichtbij de weg en zal het qua geluids- en verkeersoverlast relatief meevallen ten opzichte van Broek. Al wordt daar "slechts" 50km/u gereden.

 

Het lijkt mij dat nagenoeg alle inwoners van zowel Oosthuizen e.o., Edam-Volendam, Monnickendam e.o. als Broek in Waterland gebaat zou zijn bij een tunnel onder Broek. In ieder geval veel meer gebaat bij een tunnel dan bij de verbreding/verbouwing van de N244... waar NOOIT file staat. Al zal dit na de verbreding van de A7 waarschijnlijk ook een drukkere verkeersader worden.

 

Uw andere suggestie is geen betere. Bij een eenbaanstunnel voor de bus blijft de flessenhals, weliswaar in iets mindere mate, simpelweg bestaan. Immers moet in Broek afgeremd worden naar 50km/u en werkt een rotonde ook vertragend... Een tunnel is simpelweg de meest doeltreffende oplossing.  

broeker

#111 Re: Broeker

2014-08-08 10:24:58

#21: Broeker - Broeker 

 bent u zo,n geiten wollen sokken figuur geef dan het goede voorbeeld als je vind dat geluid overlast  koop een fiets en ga lekker fietsen dan geef je het goede voorbeeld. begin bij je zelf.