Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post


Gast

#76 nuchter

2015-02-16 11:31

Beste buurtbewoners,

Ben ik de enige die enigszins nuchter tegen de feiten aankijk? Ik ben in de stad komen wonen in de nabijheid van een station, zodat ik dagelijks naar het werk kan sporen. Mijn ouders en schoonouders wonen op wandel en fietsafstand van ons en voor korte afstanden van en naar de stad neem ik het stalen ros ter hand. De auto die wordt van stal gehaald als ik grote boodschappen moet doen of gedurende de werrkweek als mijn partner onze kinderen naar school brengt om dan door te rijden naar zijn werk. Ik heb het er zeer moeilijk mee als andere mensen mij gaan dicteren wat wanneer en hoe ik mij moet verplaatsen. Ik, van mijn kant, maak de rekening niet voor een ander en heb dus geen enkel zicht op de beweegredenen van waarom mensen steeds de wagen nemen. Zij zullen daar al dan niet terecht hun redenen voor hebben. Alles begint met de hand in eigen boezem te steken en zich af te vragen wat je als persoon kan bijdragen tot het oplossen van dergelijke problemen. De individualistische en egocentrische maatschappij maakt dat het algemeen belang moet wijken voor diegenen die de kaarten schud. De meerderheid der kiezers hebben hun vertrouwen gegeven in de mensen die nu in het stadhuis zitten. Dergelijke rekeningen zoals dit probleem kunnen pas door de burger vereffent worden bij de volgende verkiezingen. Wat er ook aan alternatieven zal aangereikt worden, het is het stadsbestuur die instemt of niet. Met andere woorden ze doen wat ze willen. Een referendum, ja... maar ik vraag me af of daar onafhankelijke waarnemers bijzijn die toezien op een correcte afhandeling van de stemmen. IK ben geen groene jongen, maar je moet blind zijn om de ecologische gevolgen van het grote deel van de wijkbewoners die nu moeten omrijden te verwaarlozen of te minimaliseren. En ondertussen..... de boer ploegde verder..

Reacties


Gast

#77 Re: nuchter

2015-02-16 11:42:18

#76: - nuchter 

Dit moet zowat de meest hypocriete post zijn uit de hele lijst.

Niet oordelen over mensen, maar dan wel insinueren dat het stadsbestuur een referendum zou vervalsen, en het oordeel vellen over "individualisme" en "egocentrisme".

Het is de strategie die het actiecomité al van dag 1 volgt. Omdat ze beseffen dat de kaarten nu anders zijn geschud dan 9 jaar geleden. Dan maar doen alsof het allemaal opgezet spel is en dat er dingen worden vervalst.

Er hangen amper zwarte vlaggen op, mensen klagen wel maar beseffen dat er iets grondig moet veranderen. Iedereen beseft het, behalve het actiecomité.

Het is een ZALIGHEID om rustig met je buren een praatje te kunnen maken, om veilig te kunnen fietsen, om rustig je straat te kunnen uitrijden op weg naar je werk en niet tussen het sluipverkeer in de file te moeten staan. 


Gast

#78 Re: nuchter

2015-02-16 11:56:23

#76: - nuchter 

En wat die ecologische gevolgen betreft, en dat is al tot in den treure bewezen, dat het beperkt aantal omrijkilometers ruimschoots wordt gecompenseerd door het veranderende mobiliteitsgedrag.

Sommige mensen zullen de fiets nemen, andere mensen zullen hun verplaatsingen beter organiseren.

En gezien het vandaag erg duidelijk is geworden dat er maar een fractie van het verkeer door onze straten komt, dat het niet de buurtbewoners zijn die onze straten gebruikten, maar vooral doorgaand verkeer.

Weg al dat fijn stof! Een VERADEMING.