Hyvers-Alliantie voor een Eerlijk & Sociaal netwerk voor iedereen

Quoted post

Gast

2011-09-23 01:47

Op de petitie geen commentaar, want die is goed!!!!
Het enige dat ik wil vertellen, dat de commercie teveel over gaat nemen. De toegankelijkheid wordt nu zodanig ingeperkt, dat ouderen er veel problemen mee gaan krijgen, en niet alleen de ouderen zoals ik in vele reacties heb gelezen. Wat is nou het belangrijkste van de social media... de contacten en vriendschappen met gelijkgezinden, ook al ken je ze niet. Nu wordt je opgezadeld met dingen die je overal al kunt vinden, zoals nieuws en voetbalpolls. Bovendien, was je eerder nog in staat om zelf te bepalen wie wat van je zou zien, kon je diverse dingen die je zelf niet wilde zien, uitschakelen. Nu krijg je alles voor je kiezen... NEE HYVES vergooit hiermee in ieder geval de kansen voor de wat oudere mensen onder ons.... Niet alle ouderen zijn "socialmedia-analfabeet" maar zijn wel gesteld op zekerheden.
Facebook is al te commercieel, dus ik ben bang dat veel mensen weer terug gaan in de vergetelheid en zo al hun contacten met anderen kwijt gaan.
Social media moet eens lezen wat er echt gaande is.. want niet iedere oudere is "onkundig" qua gebruik internet en social media!!!Hyves is altijd een toegankelijke en betrouwbare site geweest voor jong en oud, maar door deze nwe constructie, zou Hyves zo maar eens haar machtspositie op de Nederlandse markt kunnen verliezen. Ik hoop dat Hyves terug komt op hun keuzes.Zo niet, dan hoop ik dat er iemand anders op het fantastische idee zal komen om een zelfde soort site te ontwerpen als Hyves voorheen, en dan daarmee Hyves en ook Facebook totaal van het internet weet te verdrijven. Internet zal wel moeten bestaan van de commercie, maar laat daar de mensen die niet zo snel met de veranderingen mee kunnen niet de dupe van worden.

Reacties

Anonymous

#1565 Re:1522

2011-09-23 11:37:33

#1522: -

Heel mooi verwoord, hier ben ik het volledig mee eens.