Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

#372 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-15 18:20

#370: - Re: Re: Re: Re: Re:  

ROTFLMAO! Toch leuk geprobeerd. Een zesje voor de moeite.

Ik ken tientallen mensen die een islamitisch geloof aanhangen. Buren, kennissen, professionele contacten. Geen enkele van die mensen doet zelfs maar een vlieg kwaad. Wat kun jij op die mensen tegen hebben? Tien tegen één dat je ze niet eens kent, toch heb jij je vooroordelen over die mensen, toch doe jij in je broek voor die mensen (aanstaande oorlogen, terroristische aanslagen). Irrationeel, want er is geen enkele rationele verklaring waarom jij die mensen ook maar iets in de weg zou moeten leggen. Toch doe je dat: islamofoob dus. En zolang jij niet snapt dat de ene moslim de andere niet is, zul jij islamofoob blijven.

Reacties

Gast

#379 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-15 20:43:23

#372: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

U snapt niet dat islam iets anders is als moslim, ik snap dat prima. Wat ik -in tegenstelling tot u- ook prima snap, is dat de meerderheid van de moslims in Europe (incl. NL) er extremistische denkbeelden op nahoudt. Denkt u werkelijk dat uw o-zo-vriendelijke buren, kennissen en professionele contacten dat met u zullen delen? U zegt feitelijk dat een oplichter rondloopt met een balkje voor zijn  ogen, dan is 'ie zo makkelijk te herkennen. Wat een naïviteit. Ik beweer niet dat dat voor alle moslims geldt, maar wel voor de meerderheid. Ik ken er overigens ook een aantal, de meesten zijn idd zeer vriendelijke mensen. En ze weten hoe ik over de islam denk, daar doe ik niet geheimzinnig over.