petitie voor de nachtvluchten op luchthaven oostende

Quoted post


Gast

#177

2015-10-18 13:09

Sedert 1984 wordt samen met de bouwvergunning een negatief advies meegegeven aan de eigenaars van nieuw te bouwen woningen in de omgeving van de luchthaven. Daarin staat vermeld dat bewoners zich bewust moeten zijn dat de luchthaven voor eventuele hinder kan zorgen. De overgrote meerderheid van deze bewoners houden hier dan ook rekening mee, terwijl een kleine minderheid toch klaagt.

Een ex WILOO-voorzitter en notoir luchthavenhater is één van die personen die pas veel later zich komen huisvesten heeft in Stene-Dorp pal in het verlengde van de start/landingsbaan, waarschijnlijk met een bepaalde agenda in het achterhoofd.

Momenteel is deze persoon vooral aktief met het meten van het geproduceerde geluid van overvliegende vliegtuigen boven zijn woning door middel van een decibelmeter. De gegevens worden vervolgens op de website van WILOO gezet en voorzien van de meest lachwekkende commentaren. Zo zijn  de dagelijkse knallende ochtendwekkers van Jetair (ook wel eens SHITAIR genoemd) die zogezegd duizenden Oostendenaars uit hun slaap halen een bron van ergernis voor deze man. Speelt Club Brugge een Europese voetbalmatch en vertrekt men vanuit de Oostendse luchthaven, dan worden spelers,trainers en bestuursleden steevast als voetbalbobo's bestempeld. Dit is echter nog een brave uitdrukking want de supporters die meereizen worden aanzien als brallende en zatte mannen/vrouwen. Egyptair is dan weer een maatschappij uit het land waar het corrupte SISI-regime aan de macht is. De vervoerde vracht kan dan ook niets anders dan dubieuze bloedbonen zijn. Als het tussen 2 vluchten een hele poos stil is, dan is het ook weer niet goed. Geen vlucht is geen werk, dus de conclusie is dat de luchthaven een beschermde werkplaats is. De persoon is er dus van overtuigd dat beschermde werkplaatsen geen nutig werk leveren!

Ook deze petitie gestart door emo-goten (zijn eigen woorden) stuit hem duidelijk tegen de borst. Hij ergert zich dat vele ondertekenaars niet uit Oostende komen en dus geen juridische basis hebben om te reageren. Een luchthaven overstijgd echter de stadsgrenzen en kan voor een hele regio positief bijdragen. dus m.i. hebben deze mensen wel recht van spreken. De hinder die een luchthaven maakt is echter vrij lokaal. Mijn vraag is dan ook hoeveel van de 1173 bezwaarschriften die WILOO ontvangen heeft  daadwerkelijk uit de onmiddelijke omgeving van de luchthaven zijn. Hallo WILOO?

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die last hebben van de luchthaven, maar of hun belangen ten volle verdedigd worden door de persoon hierboven beschreven dat betwijfel ik.

L.V.

Reacties


Gast

#192 Re:

2015-10-19 16:39:53

#177: -  

Voorstanders van de luchthaven zijn perverselingen die de gezondheid van anderen op het spel zetten.
Hoe pervers moet je dan zijn om onder de aanvliegroute te gaan wonen en je eigen vlees en bloed hieraan bloot te stellen!?       Klagen over het milieu en met een fietsje in de wijk de schijn ophouden.
3km verder hantekeningen inzamelen voor een petitie was nou net iets te ver om het milieu te sparen,dan maar met de auto hantekeningen ronselen.
Iedereen die ook maar één positief woord over de luchthaven durf zeggen of schrijven is door en door slecht.
U claimt duizenden aanhangers die toen u op de kieslijst stond helaas uw naam niet gevonden hebben?                                      Of misschien waren het tweede verblijvers die hier niet mogen stemmen en juridisch dus geen recht van spreken hebben als anderen een petitie opstarten?                                                                                                                                                        Ik heb respect voor iedereen,voor of tegenstanders,maar dan wel op een eerlijke manier aub.