geen AZC in Geldermalsen

Quoted post

Gast

2015-12-13 20:58

Kleinschalig opvang was ons voorgehouden.  Als heel Gelderland  per dorp 1/2 gezinnen opvangt is het controleerbaar en acceptabel. Integreren zal makkelijker gaan en het brengt minder overlast met zich mee.  en het scheelt kosten, er hoeft geen kamp gebouwd te worden. 

1500 mensen in een kamp zetten is vragen om ellende,  geen goede dagbesteding dus verveling zal snel toeslaan met alle gevolgen van dien.  vooral de groep die uitgepocedeerd is zal voor overlast zorgen.  

De toekomst van onze kinderen wordt door dit besluit ernstig anders dan wij als ouders voor hun in petto hadden.  Niet meer zelf naar de bibliotheek fietsen, niet meer zelf naar het sportpark fietsen,  constant geconfronteerd worden met groepjes hang vluchtelingen. Ik heb bewust gekozen om mijn kinderen groot te brengen in een veilig dorp. In een dorp waar alles rustig en vredig is De veiligheid wordt zo terecht of niet terecht ernstig gevoelsmatig verminderd en daarmee daalt mijn woongenot.  Ik ben de stad ontvlucht jaren geleden omdat groepjes anders gekleurden me een onveilig gevoel gaven.  

Opvang prima, elk van de 11 dorpen 1/2 gezinnen voor statushouders zodat ze kunnen integreren. Er zal een goede sociale controle kunnen zijn.  De wijk agent zou eens per.....ddagen bij de mensen kunnen vragen hoe het gaat. Dat lijkt me beter dan wanneer politie groots moet uitrukken omdat het finaal uit de hand loopt (1500 asielzoekers op een kluit is vragen om ellende) de asielzoekers die u hierheen wilt halen zullen asielzoekers zijn, die in afwachting zijn op een woning of juist om teruggestuurd te worden. Deze groepen moeten niet in een woonkern ondergebracht worden maar in leegstande kazernes oid. 

Mevrouw de vries denk niet alleen aan uw politieke toekomst maar aan de toekomst van 10.000 inwoners.  Beter kunt u inzien dat dit afblazen het verstandigst is en ja ik snap heel goed dat dat een moeilijk besluit zal zijn. Stoppen is moeilijker dan doorgaan als je je zinnen ergens op hebt gezet.  Maar ik garandeer u dat wanneer dit stopgezet wordt het positief uitpakt.  De mensen in Geldermalsen hebben nu al laten zien solidair te zijn en dat zal nog meer worden. 

Ik ga ervan uit dat ook u, net als ik en vele Geldermalsenaren slecht heeft geslapen de laatste dagen, geef onze rust en nachtrust alstublieft terug,zodat u ook met een gerust hart kunt gaan slapen. 

Reacties

Gast

#569 Re:

2015-12-13 21:11:33

#566: -  

Goed verhaal! U moet woensdagavond spreektijd aanvragen en dit vertellen.

Om de redenen die u noemt wonen wij ook in een dorp (Meteren). Dit willen we graag zo (veilig dus) houden.