Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard

Quoted post

Franky

#92 Re: Re:

2016-01-10 00:39

#12: - Re:  

Het is een beetje jammer dat men hier niet kan zien wie hier zijn reactie neerzet, of er staat "gast" bij een reactie of "Anonymous"

Zelf vind ik het helemaal niet erg dat anderen zien wat ik hier neerzet, mijn naam is Franky van Santen en ik woon in Spijkenisse,... en ja,... ik ben ook op Facebook actief.

"Anonymous" schijnt zelf wel iedere asielzoeker persoonlijk te kennen en op de hoogte te zijn van de afzonderlijke motieven van zijn öf haar "bekenden".

Waarom ben ik tegen de komst van een AZC in Spijkenisse,... en eigenlijk tegen de komst van alle andere geplande AZC's ?... om de volgende redenen:

1 - Er zijn genoeg Nederlanders die zelf op een wachtlijst voor een sociaal huurwoning staan, maar nog jaren zullen moeten wachten. Voor asielzoekers worden er nu in hoog tempo nieuwe woningen gebouwd en krijgen voorrang op de Nederlanders.

2 - Nederlanders betalen hoge premies voor hun zorgverzekeringen en hoge prijzen voor benodigde medicijnen.  asielzoekers krijgen gratis medische verzorging.

3 - Asielzoekers krijgen gratis voedsel, kleding, spullen als inboedel, fietsen en mobieltjes en maken er gratis gebruik van. Een groeiend aantal Nederlandse gezinnen moeten noodgedwongen naar de voedselbank.

4 - Een groot deel van de asielzoekers zijn moslim, uit een andere cultuur welke ONZE Nederlandse normen, waarden, tradities, gewoonten, geloofsovertuiging, en bovenal ONZE Nederlandse wetten NIET respekteren.

Vermoedelijk zijn er wel meer mensen het met mijn redenen eens.    

Reacties

Anonymous

#93 Re: Re: Re:

2016-01-10 01:03:09

#92: Franky - Re: Re:  

Nee Franky, dat schrijft Anonymous niet. Anonymous zegt juist dat je niet over iedere asielzoeker kunt oordelen als je ze niet allemaal persoonlijk kent. Niet zomin als jij en ik gelijk zijn, hetzelfde denken en hetzelfde doen, zo is ook niet iedere aseizoeker of moslim gelijk, denkt en doet hetzelfde.

De Nederlandse wet, internationale verdragen en de UVRM schrijven voor dat iedereen die terecht asiel aanvraagt, asiel moet worden verleend. Wie dus asielzoekers wil weren respecteert onze wet niet, de internationale verdragen niet en ontkent de universele rechten van de mens.

Asielzoekers krijgen zorg "gratis" zolang zij in afwachting zijn van hun verblijfsvergunning of hun uitwijzing. Zodra zij een status krijgen is de zorg niet meer gratis. Datzelfde geld voor voedsel. Kleding en ander spullen moeten zij zelf kopen van de kleine toelage die zij krijgen.

Gast

#98 Re: Re: Re:

2016-01-10 01:11:22

Tuurlijk zijn er mensen die het met je eens zijn. Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die het niet met je eens zijn. Wat moet er nu gebeuren? Of zijn er misschien hogere belangen dan de wil van jou of van mij?

Werkgroep "Tegen AZC -Voor Spijkenisse"

#374 Re: Re: Re:

2016-01-15 21:47:55

Hoewel wij in een democratie leven en wij als volk onze stem mogen laten horen tekenen veel personen anoniem.

Dat geeft niet. 

Wel handig als de woonplaats dan als pseudoniem vermeld wordt. Bijv initialen plus woonplaats.

Het is een signaal dat de bevolking nu al een ongemak voelt om openlijk zich te uiten of kritische vragen te stellen.

Stel juist wel vragen !

Aan Gemeente Spijkenisse Nissewaard stellen we de vraag : heeft u enig idee waarom een deel van de bevolking dit niet met naam en toenaam durft te melden ?

Welke dreiging voelt men ? Terwijl men het recht heeft kritische vragen te stellen.

Ook wij kiezen als auteurs nog ervoor om niet openlijk in de media te verschijnen. 

Terwijl wij gewoon een groep bezorgde vaders en moeders zijn. Wij zijn heel gewone burgers die ons niet gehoord voelen.