Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard.
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2016-01-09 21:52- Date of removal: 2016-01-09
- Verwijderingsreden:
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2016-01-09 21:56- Date of removal: 2016-01-09
- Verwijderingsreden:
Bezorgde Spijkenisser |
#782016-01-09 22:03Laten we niet vergeten dat het vrijwel alleen asieleisers betreft. Echte vluchtelingen reizen niet door 7 veilige landen om persé hierheen te komen. Het zijn gelukszoekers, dieven, plunderaars, verkrachters en terroristen. Ze hangen namelijk de islam aan en waar de islam is, is gedonder. Europa heeft de islam 1.300 jaar buiten de deur weten te houden, maar |
![]() Anonymous |
#802016-01-09 22:14
|
Gast |
#812016-01-09 22:18Precies om de redenen die al beschreven staan. Eerst maar een veiligheid voor eigen burger garanderen en een ziekenhuis op ons eigen eiland hoort daar ook bij! Dus ga eerst dat maar eens regelen! |
Gast |
#832016-01-09 22:29Voor de veiligheid van onze stad! Niets als ellende wordt er binnen gehaald! Lees de kranten! |
Gast |
#852016-01-09 22:44Omdat het niet kan dat onze ouderen niet de zorg krijgen die ze verdienen |
Gast |
#872016-01-09 22:52Omdat er al genoeg armoede is onder de mensen in Spijkenisse. We hebben geen ziekenhuis meer niets. Rij op vrijdag eens langs de voedselbank daar weten ze al haast niet hoe ze de mensen kunnen helpen omdat er weinig goederen binnenkomen. Moeten we dan nog meer mensen gaan helpen terwijl we onszelf niet eens kunnen bedruipen? |
![]() Anonymous |
#88 Re:2016-01-09 23:29Als er minder ongelijkheid in de verdeling van inkomen en vermogen zou zijn, dan kon iedereen zich prima bedruipen. Dat is geen probleem dat gecreëerd is door asielzoekers. Het is dan ook niet terecht de consequenties wel op hen af te wimpelen. |
Gast |
#892016-01-09 23:52Sinds de vluchtelingen komen hoor ik alleen maar negatieve dingen. Er moet een eind aan komen. Het heeft wel lang genoeg geduurd. Als je geen respect kan tonen hoef je ook geen respect terug te verwachten. |
Gast |
#902016-01-09 23:58Omdat ik vrees voor de veiligheid van mijn dochters. Ik als vrouw zijnde mij niet veilig voelt. En dat ik vind dat die jonge gasten moeten vechten voor hun vrijheigen. Ze zijn tegen alles wat niet islamitisch is , dus wat doe je hier in nederland? Terug naar eigen land wegwezen met dat tuig. |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2016-01-09 23:59- Date of removal: 2016-01-16
- Verwijderingsreden: too extreme - we reject words with a violent character
Franky |
#92 Re: Re:2016-01-10 00:39Het is een beetje jammer dat men hier niet kan zien wie hier zijn reactie neerzet, of er staat "gast" bij een reactie of "Anonymous" Zelf vind ik het helemaal niet erg dat anderen zien wat ik hier neerzet, mijn naam is Franky van Santen en ik woon in Spijkenisse,... en ja,... ik ben ook op Facebook actief. "Anonymous" schijnt zelf wel iedere asielzoeker persoonlijk te kennen en op de hoogte te zijn van de afzonderlijke motieven van zijn öf haar "bekenden". Waarom ben ik tegen de komst van een AZC in Spijkenisse,... en eigenlijk tegen de komst van alle andere geplande AZC's ?... om de volgende redenen: 1 - Er zijn genoeg Nederlanders die zelf op een wachtlijst voor een sociaal huurwoning staan, maar nog jaren zullen moeten wachten. Voor asielzoekers worden er nu in hoog tempo nieuwe woningen gebouwd en krijgen voorrang op de Nederlanders. 2 - Nederlanders betalen hoge premies voor hun zorgverzekeringen en hoge prijzen voor benodigde medicijnen. asielzoekers krijgen gratis medische verzorging. 3 - Asielzoekers krijgen gratis voedsel, kleding, spullen als inboedel, fietsen en mobieltjes en maken er gratis gebruik van. Een groeiend aantal Nederlandse gezinnen moeten noodgedwongen naar de voedselbank. 4 - Een groot deel van de asielzoekers zijn moslim, uit een andere cultuur welke ONZE Nederlandse normen, waarden, tradities, gewoonten, geloofsovertuiging, en bovenal ONZE Nederlandse wetten NIET respekteren. Vermoedelijk zijn er wel meer mensen het met mijn redenen eens. |
![]() Anonymous |
#93 Re: Re: Re:2016-01-10 01:03Nee Franky, dat schrijft Anonymous niet. Anonymous zegt juist dat je niet over iedere asielzoeker kunt oordelen als je ze niet allemaal persoonlijk kent. Niet zomin als jij en ik gelijk zijn, hetzelfde denken en hetzelfde doen, zo is ook niet iedere aseizoeker of moslim gelijk, denkt en doet hetzelfde. De Nederlandse wet, internationale verdragen en de UVRM schrijven voor dat iedereen die terecht asiel aanvraagt, asiel moet worden verleend. Wie dus asielzoekers wil weren respecteert onze wet niet, de internationale verdragen niet en ontkent de universele rechten van de mens. Asielzoekers krijgen zorg "gratis" zolang zij in afwachting zijn van hun verblijfsvergunning of hun uitwijzing. Zodra zij een status krijgen is de zorg niet meer gratis. Datzelfde geld voor voedsel. Kleding en ander spullen moeten zij zelf kopen van de kleine toelage die zij krijgen. |
Gast |
#942016-01-10 01:05"3. economische vluchtelingen ("goudzoekers") mogen geen asiel krijgen. Waarom heeft de EU en Nederland deze überhaupt toegelaten ?" Economische vluchtelingen krijgen ook geen asiel, omdat hun asielaanvraag ongegrond is. Deze worden 'toegelaten', omdat je eerst zult moeten nagaan waarom asiel aanvraagt voordat je kunt beslissen of de aanvraag gegrond is en dus gehonoreerd moet worden. |
Gast |
#952016-01-10 01:07Omdat dus weer geen democratisch besluit is en we het geld beter kunnen gebruiken. |
![]() Anonymous |
#962016-01-10 01:08Wanneer krijgt iemand asiel?Asiel is een vorm van bescherming. Iedereen kan asiel aanvragen in Nederland. Maar een (tijdelijke) verblijfsvergunning kan iemand pas krijgen als hij ook vluchteling is: als hij terecht bang is voor vervolging in zijn land. Vanwege zijn ras, godsdienst, nationaliteit of politieke mening, of omdat hij bij een bepaalde sociale groep hoort zoals homoseksuelen. Soms worden mensen vervolgd door de autoriteiten van hun eigen land: door het leger, door de politie of door veiligheidsdiensten. Zij worden dan door de autoriteiten gevangen gezet omdat ze bijvoorbeeld een andere politieke mening hebben. Maar mensen worden soms ook vervolgd door andere groepen in het land, zoals gewapende rebellen of opstandelingen. Zij kunnen mensen het leven onmogelijk maken door bijvoorbeeld pesterijen, bedreigingen, mishandeling of verkrachting. Als de autoriteiten deze mensen hier niet tegen kunnen of willen beschermen, kunnen zij bescherming vragen in Nederland. Ook om andere redenen kunnen mensen een asielvergunning krijgen: Mensen die hun land hebben moeten verlaten omdat ze daar iets heel schokkends hebben meegemaakt. Mensen die niet terug kunnen naar hun land omdat de situatie daar op dat moment niet veilig is. Mensen die een gezinslid zijn van iemand met een asielvergunning. Deze mensen zijn geen vluchteling, maar de Nederlandse overheid wil hen toch (tijdelijk) bescherming bieden. |
Gast |
#97 Re:2016-01-10 01:09Door wie is het besluit genomen? De gemeenteraad? Dan is het dus een democratisch besluit. Geen onzin vertellen a.u.b. |
Gast |
#98 Re: Re: Re:2016-01-10 01:11Tuurlijk zijn er mensen die het met je eens zijn. Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die het niet met je eens zijn. Wat moet er nu gebeuren? Of zijn er misschien hogere belangen dan de wil van jou of van mij? |
Kees |
#99 Re: Re:2016-01-10 01:14Doe je dat alleen bij asielzoekers of doe je dat bij iedereen die aan je dochters komt? Wat heeft dat dan met asielzoekers te maken? Ik zal je eerlijk zeggen dat ik banger ben voor mensen als jij dan voor de gemiddelde asielzoeker. |
Gast |
#1002016-01-10 01:25Je moet altijd eerst aan je eigen veiligheid denken voor je anderen kan helpen. |
|
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen azc in dedemsvaart
1290 Gemaakt: 2025-03-06
GEEN 54 WINDMOLENS IN HET BERGHERBOS
974 Gemaakt: 2025-03-09
Geen AZC aan de Rheezerweg/Twenteweg in Hardenberg!
883 Gemaakt: 2025-03-06
Geen boerkini in Kortrijk
750 Gemaakt: 2025-03-04
Zeg Nee - Geen AZC in de gemeente Hardenberg – Tijd voor een eerlijke verdeling!
745 Gemaakt: 2025-03-07
Open Brief aan het Gentse College van burgemeester en schepenen
1123 Gemaakt: 2025-02-27
Duurzame toekomst Acaciastraat
336 Gemaakt: 2025-03-04
AZC Hoogenweg en omstreken NEE
285 Gemaakt: 2025-03-08
Red onze prachtige oude boom in Vreewijk!
234 Gemaakt: 2025-03-10
Bidden op school
231 Gemaakt: 2025-03-05
Ploensjbad moet blijven
209 Gemaakt: 2025-03-10
Stop uitbreiding kruispunt R11/Prins Boudewijnlaan-Red de berm, onze leefbaarheid en gezondheid
389 Gemaakt: 2025-02-21
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1142 Gemaakt: 2024-07-07
Respecteer de euthanasiewet
8176 Gemaakt: 2024-11-02
Zeg NEE tegen AZC Dedemsvaart
98 Gemaakt: 2025-03-06
Kraamzorg moet blijven voortbestaan
664 Gemaakt: 2025-02-25
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
15183 Gemaakt: 2025-01-19
Stop herstructurering Ronda Gosaplein!! Eerst een totaal verkeersplan voor heel Goes!
260 Gemaakt: 2025-02-23
Bezwaarschrift i.v.m. goedkeuring voorlopige vaststelling rooilijnplan dd. Zitting van maandag 17 februari 2025 op de gemeenteraad te Hulshout
72 Gemaakt: 2025-03-05
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1152 Gemaakt: 2025-02-04