Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-09 21:52

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-09 21:56

Bezorgde Spijkenisser

2016-01-09 22:03

Laten we niet vergeten dat het vrijwel alleen asieleisers betreft. Echte vluchtelingen reizen niet door 7 veilige landen om persé hierheen te komen. Het zijn gelukszoekers, dieven, plunderaars, verkrachters en terroristen. Ze hangen namelijk de islam aan en waar de islam is, is gedonder. Europa heeft de islam 1.300 jaar buiten de deur weten te houden, maar
nu wordt ons ooit zo mooie continent weggegeven aan deze woeste, barbaarse horden.

Spijkenisse heeft al genoeg te lijden gehad van Somaliërs die o.a. in Waterland (Snoekenveen) neergezet werden. 
De wijk werd jaren geterroriseerd door verkrachters en mishandelingen. De winkels op Vlinderveen ondervonden enorme hinder van dit volk met hun gejat en wangedrag in de winkels. Syriërs en Eritreërs zijn nog veel erger. Die zijn brutaal, grof en ongemanierd en daar gaan onze vrouwen en dochters beslist heel veel last van krijgen. Het zal je maar gebeuren dat je vrouw of dochter door zo'n stel woestijnrovers verkracht of vermoord wordt. Ik sta niet voor mezelf in als zoiets bij mijn dochter zou gebeuren. Onze regenten, ook hier in Spijkenisse, stellen ons willens en wetens bloot aan dit grote en duidelijk niet overdreven gevaar (zie o.a. Keulen !!). 

Gast

2016-01-09 22:12

Op rotte met je vluchtelingen

Anonymous

2016-01-09 22:14

Gast

2016-01-09 22:18

Precies om de redenen die al beschreven staan. Eerst maar een veiligheid voor eigen burger garanderen en een ziekenhuis op ons eigen eiland hoort daar ook bij! Dus ga eerst dat maar eens regelen! 

Gast

2016-01-09 22:20

Ik wil geen azc in Spijkenisse

Gast

2016-01-09 22:29

Voor de veiligheid van onze stad! Niets als ellende wordt er binnen gehaald! Lees de kranten!

Gast

2016-01-09 22:34

Geen zin in dezelfde taferelen als in Keulen.

Gast

2016-01-09 22:44

Omdat het niet kan dat onze ouderen niet de zorg krijgen die ze verdienen

Gast

2016-01-09 22:46

Lijkt me duidelijk.... Omdat ik geen AZC in Spijkenisse wil!

Gast

2016-01-09 22:52

Omdat er al genoeg armoede is onder de mensen in Spijkenisse. We hebben geen ziekenhuis meer niets. Rij op vrijdag eens langs de voedselbank daar weten ze al haast niet hoe ze de mensen kunnen helpen omdat er weinig goederen binnenkomen. Moeten we dan nog meer mensen gaan helpen terwijl we onszelf niet eens kunnen bedruipen?

Anonymous

#88 Re:

2016-01-09 23:29

#87: -  

Als er minder ongelijkheid in de verdeling van inkomen en vermogen zou zijn, dan kon iedereen zich prima bedruipen. Dat is geen probleem dat gecreëerd is door asielzoekers. Het is dan ook niet terecht de consequenties wel op hen af te wimpelen.

Gast

2016-01-09 23:52

Sinds de vluchtelingen komen hoor ik alleen maar negatieve dingen. Er moet een eind aan komen. Het heeft wel lang genoeg geduurd. Als je geen respect kan tonen hoef je ook geen respect terug te verwachten.

Gast

2016-01-09 23:58

Omdat ik vrees voor de veiligheid van mijn dochters.
Ik als vrouw zijnde mij niet veilig voelt.
En dat ik vind dat die jonge gasten moeten vechten voor hun vrijheigen.
Ze zijn tegen alles wat niet islamitisch is , dus wat doe je hier in nederland?
Terug naar eigen land wegwezen met dat tuig.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-01-09 23:59

Franky

#92 Re: Re:

2016-01-10 00:39

#12: - Re:  

Het is een beetje jammer dat men hier niet kan zien wie hier zijn reactie neerzet, of er staat "gast" bij een reactie of "Anonymous"

Zelf vind ik het helemaal niet erg dat anderen zien wat ik hier neerzet, mijn naam is Franky van Santen en ik woon in Spijkenisse,... en ja,... ik ben ook op Facebook actief.

"Anonymous" schijnt zelf wel iedere asielzoeker persoonlijk te kennen en op de hoogte te zijn van de afzonderlijke motieven van zijn öf haar "bekenden".

Waarom ben ik tegen de komst van een AZC in Spijkenisse,... en eigenlijk tegen de komst van alle andere geplande AZC's ?... om de volgende redenen:

1 - Er zijn genoeg Nederlanders die zelf op een wachtlijst voor een sociaal huurwoning staan, maar nog jaren zullen moeten wachten. Voor asielzoekers worden er nu in hoog tempo nieuwe woningen gebouwd en krijgen voorrang op de Nederlanders.

2 - Nederlanders betalen hoge premies voor hun zorgverzekeringen en hoge prijzen voor benodigde medicijnen.  asielzoekers krijgen gratis medische verzorging.

3 - Asielzoekers krijgen gratis voedsel, kleding, spullen als inboedel, fietsen en mobieltjes en maken er gratis gebruik van. Een groeiend aantal Nederlandse gezinnen moeten noodgedwongen naar de voedselbank.

4 - Een groot deel van de asielzoekers zijn moslim, uit een andere cultuur welke ONZE Nederlandse normen, waarden, tradities, gewoonten, geloofsovertuiging, en bovenal ONZE Nederlandse wetten NIET respekteren.

Vermoedelijk zijn er wel meer mensen het met mijn redenen eens.    

Anonymous

#93 Re: Re: Re:

2016-01-10 01:03

#92: Franky - Re: Re:  

Nee Franky, dat schrijft Anonymous niet. Anonymous zegt juist dat je niet over iedere asielzoeker kunt oordelen als je ze niet allemaal persoonlijk kent. Niet zomin als jij en ik gelijk zijn, hetzelfde denken en hetzelfde doen, zo is ook niet iedere aseizoeker of moslim gelijk, denkt en doet hetzelfde.

De Nederlandse wet, internationale verdragen en de UVRM schrijven voor dat iedereen die terecht asiel aanvraagt, asiel moet worden verleend. Wie dus asielzoekers wil weren respecteert onze wet niet, de internationale verdragen niet en ontkent de universele rechten van de mens.

Asielzoekers krijgen zorg "gratis" zolang zij in afwachting zijn van hun verblijfsvergunning of hun uitwijzing. Zodra zij een status krijgen is de zorg niet meer gratis. Datzelfde geld voor voedsel. Kleding en ander spullen moeten zij zelf kopen van de kleine toelage die zij krijgen.

Gast

2016-01-10 01:05

"3. economische vluchtelingen ("goudzoekers") mogen geen asiel krijgen. Waarom heeft de EU en Nederland deze überhaupt toegelaten ?"

Economische vluchtelingen krijgen ook geen asiel, omdat hun asielaanvraag ongegrond is. Deze worden 'toegelaten', omdat je eerst zult moeten nagaan waarom asiel aanvraagt voordat je kunt beslissen of de aanvraag gegrond is en dus gehonoreerd moet worden.

Gast

2016-01-10 01:07

Omdat dus weer geen democratisch besluit is en we het geld beter kunnen gebruiken.

Anonymous

2016-01-10 01:08

Wanneer krijgt iemand asiel?

Asiel is een vorm van bescherming. Iedereen kan asiel aanvragen in Nederland. Maar een (tijdelijke) verblijfsvergunning kan iemand pas krijgen als hij ook vluchteling is: als hij terecht bang is voor vervolging in zijn land. Vanwege zijn ras, godsdienst, nationaliteit of politieke mening, of omdat hij bij een bepaalde sociale groep hoort zoals homoseksuelen. 

Soms worden mensen vervolgd door de autoriteiten van hun eigen land: door het leger, door de politie of door veiligheidsdiensten. Zij worden dan door de autoriteiten gevangen gezet omdat ze bijvoorbeeld een andere politieke mening hebben. 

Maar mensen worden soms ook vervolgd door andere groepen in het land, zoals gewapende rebellen of opstandelingen. Zij kunnen mensen het leven onmogelijk maken door bijvoorbeeld pesterijen, bedreigingen, mishandeling of verkrachting. Als de autoriteiten deze mensen hier niet tegen kunnen of willen beschermen, kunnen zij bescherming vragen in Nederland. 

Ook om andere redenen kunnen mensen een asielvergunning krijgen: 

Mensen die hun land hebben moeten verlaten omdat ze daar iets heel schokkends hebben meegemaakt. 
Mensen die niet terug kunnen naar hun land omdat de situatie daar op dat moment niet veilig is.
Mensen die een gezinslid zijn van iemand met een asielvergunning.    
Deze mensen zijn geen vluchteling, maar de Nederlandse overheid wil hen toch (tijdelijk) bescherming bieden.

Gast

#97 Re:

2016-01-10 01:09

#95: -  

Door wie is het besluit genomen? De gemeenteraad? Dan is het dus een democratisch besluit. Geen onzin vertellen a.u.b.

Gast

#98 Re: Re: Re:

2016-01-10 01:11

#92: Franky - Re: Re:  

Tuurlijk zijn er mensen die het met je eens zijn. Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die het niet met je eens zijn. Wat moet er nu gebeuren? Of zijn er misschien hogere belangen dan de wil van jou of van mij?

Kees

#99 Re: Re:

2016-01-10 01:14

#91: - Re:  

Doe je dat alleen bij asielzoekers of doe je dat bij iedereen die aan je dochters komt? Wat heeft dat dan met asielzoekers te maken?

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik banger ben voor mensen als jij dan voor de gemiddelde asielzoeker.

Gast

2016-01-10 01:25

Je moet altijd eerst aan je eigen veiligheid denken voor je anderen kan helpen.