Laat Emirates Schiphol niet leegzuigen

Quoted post


Gast

#378

2016-01-17 05:47

Aandoenlijk om zo veel mensen als papegaaien de grote meute na te zien roepen zonder zich te verdiepen in de materie. KLM is al decennia niet meer wat het geweest is. Geen innovatie (m.u.v. de social media club, thumbs up!), achter de wereldfeiten aanlopen en wanneer de kat in het nauw is, rare sprongen maken door haastig naar anderen wijzen...

De G3-carriers bieden uitstekende service, met een jonge vloot en een jonge crew. Maaltijden, vliegtijden, in-flight entertainment system, de kisten, de tarieven... Alles is gewoon top! Zoals KLM in het begin ook was, een luchtvaartmaatschappij om trots op te zijn. Maar wordt wakker KLM, de wereld gaat door. Stilstaan is achteruit gaan.

Ik ben zelf een trotste Nederlander en ik had het ook graag anders gezien maar kan niet anders dan concluderen dat de (luchtvaart) wereld zich daar simpelweg ontwikkeld en de rest van de wereld het nakijken heeft. Met name de grote namen uit de jaren '60, '70 en '80 hebben lopen slapen afgelopen jaren.

De reden waarom Emirates (e.a.) goedkoper tarieven kunnen hanteren is omdat er gehandeld wordt vanuit een VISIE. Dit ontbreekt bij KLM. Wanneer een visionair aan het roer had gestaan afgelopen decennia, dan had KLM hetzelfde kunnen doen. Of in ieder geval in de buurt kunnen komen. Wanneer je grote aantallen vliegtuigen besteld, krijg je veel korting (dat je concurrent niet krijgt). Bereken dat door in je prijs, samen met lage loonkosten en in combinatie met de fantastische service heb je een product dat iedereen gewoon wil. Simpel zat. Niks staatssteun!

Maar vergeet niet, het is nog niet te laat. De koek ter verdelen is erg groot! De luchtvaart gaat de komende 15 jaar verdubbelen naar 7 miljard passagiers per jaar. En dat is echt niet alleen in het Midden Oosten.

Dus KLM'ers, maak uzelf en uw maatschappij niet verder te schande door deze petitie (en al die andere belachelijke petities van de afgelopen jaren) te tekenen maar adviseer uw management (en de regering) te werken aan een VISIE om de Nederlandse Luchtvaart te herstellen. Dit zal draconische maatregelen vereisen maar is bittere noodzaak.

- Verjong het personeelsbestand (en verlaag daarmee de sociale lasten),
- Investeer in een nieuwe, jonge (zuinige) vloot,
- Sluit logische alliantisch (meer met G3 carriers),
- Zet het arrogante Schiphol het mes op de keel (vlieg met je nieuwe Boeing 787 / A350 XWB vanaf Eindhoven en Rotterdam),
- Innoveer!! Met je Social Media oplossing heb je laten zien dat het écht wel kan! Maar lukt het ook zonder druk en vanuit een visie?

 

Reacties


Gast

#384 Re:

2016-01-17 08:30:23

#378: -  

 Volledig mee eens


Gast

#385 Re:

2016-01-17 08:32:30

#378: -  

 AMEN

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-17 21:18:46



Gast

#447 Re:

2016-01-18 07:53:05

#378: -  

 Eindelijk weer is een verstandige opmerking tussen al dat blauw. Altijd intern klagen dat KLM niet meer bestaat, maar Air France is (frans)....nee nu in 1x een hele levendige maatschappij....