Laat Emirates Schiphol niet leegzuigen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat Emirates Schiphol niet leegzuigen.


Gast

#376

2016-01-17 03:26

Niet aléén Emirates, maar ook onze overheid is medeverantwoordelijk voor deze oneerlijke concurentie |||| Dijksma schaam je je diep en als het zover is kom ik bij jou aan de deur kloppen voor een WW...


Gast

#377

2016-01-17 03:40

De werkgelegenheid word door het kabinet niet serieus genomen er word niet naar de burger beluistert alleen als we moeten betalen weten ze ons te vinden .

Gast

#378

2016-01-17 05:47

Aandoenlijk om zo veel mensen als papegaaien de grote meute na te zien roepen zonder zich te verdiepen in de materie. KLM is al decennia niet meer wat het geweest is. Geen innovatie (m.u.v. de social media club, thumbs up!), achter de wereldfeiten aanlopen en wanneer de kat in het nauw is, rare sprongen maken door haastig naar anderen wijzen...

De G3-carriers bieden uitstekende service, met een jonge vloot en een jonge crew. Maaltijden, vliegtijden, in-flight entertainment system, de kisten, de tarieven... Alles is gewoon top! Zoals KLM in het begin ook was, een luchtvaartmaatschappij om trots op te zijn. Maar wordt wakker KLM, de wereld gaat door. Stilstaan is achteruit gaan.

Ik ben zelf een trotste Nederlander en ik had het ook graag anders gezien maar kan niet anders dan concluderen dat de (luchtvaart) wereld zich daar simpelweg ontwikkeld en de rest van de wereld het nakijken heeft. Met name de grote namen uit de jaren '60, '70 en '80 hebben lopen slapen afgelopen jaren.

De reden waarom Emirates (e.a.) goedkoper tarieven kunnen hanteren is omdat er gehandeld wordt vanuit een VISIE. Dit ontbreekt bij KLM. Wanneer een visionair aan het roer had gestaan afgelopen decennia, dan had KLM hetzelfde kunnen doen. Of in ieder geval in de buurt kunnen komen. Wanneer je grote aantallen vliegtuigen besteld, krijg je veel korting (dat je concurrent niet krijgt). Bereken dat door in je prijs, samen met lage loonkosten en in combinatie met de fantastische service heb je een product dat iedereen gewoon wil. Simpel zat. Niks staatssteun!

Maar vergeet niet, het is nog niet te laat. De koek ter verdelen is erg groot! De luchtvaart gaat de komende 15 jaar verdubbelen naar 7 miljard passagiers per jaar. En dat is echt niet alleen in het Midden Oosten.

Dus KLM'ers, maak uzelf en uw maatschappij niet verder te schande door deze petitie (en al die andere belachelijke petities van de afgelopen jaren) te tekenen maar adviseer uw management (en de regering) te werken aan een VISIE om de Nederlandse Luchtvaart te herstellen. Dit zal draconische maatregelen vereisen maar is bittere noodzaak.

- Verjong het personeelsbestand (en verlaag daarmee de sociale lasten),
- Investeer in een nieuwe, jonge (zuinige) vloot,
- Sluit logische alliantisch (meer met G3 carriers),
- Zet het arrogante Schiphol het mes op de keel (vlieg met je nieuwe Boeing 787 / A350 XWB vanaf Eindhoven en Rotterdam),
- Innoveer!! Met je Social Media oplossing heb je laten zien dat het écht wel kan! Maar lukt het ook zonder druk en vanuit een visie?

 


Gast

#379

2016-01-17 06:15

Oneerlijke concurrentie

Gast

#380 Re:

2016-01-17 07:06

#212: -  

 Je weet echt niet waar je over praat.. Emirates hebben praktisch alleen maar Westerse (o.a. Nederlandse) cabin crew.. Jonge, mooie meiden (en mannen) die een stuk beter betaald krijgen dan bij KLM. Ze krijgen onderdak en transport in Dubai..


Gast

#381

2016-01-17 08:04

Den Haag en schiphol word wakker!!!...

Gast

#382 Re:

2016-01-17 08:29

#38: -  

 120 extra stoelen per dag...wat een paniek. Service....dat is het magische woord...de reden waarom ik geswitched ben naar emirates

 


Gast

#383

2016-01-17 08:29

oneerlijke concurrentie, niet te geloven dat dit door onze regering wordt toegestaan.

Gast

#384 Re:

2016-01-17 08:30

#378: -  

 Volledig mee eens


Gast

#385 Re:

2016-01-17 08:32

#378: -  

 AMEN


Gast

#386

2016-01-17 08:43

Omdat Emirates staat steun krijgt !

Gast

#387

2016-01-17 08:52

mijn baan staat op het spel door dit gekloot van Den Haag en Brussel.

Gast

#388

2016-01-17 08:55

Vrees voor banen verlies !

Gast

#389

2016-01-17 08:59

bescherming werkgelegenheid eigen luchtvaart

Gast

#390

2016-01-17 09:03

helemaal mee eens

Gast

#391 Re: Re:

2016-01-17 09:04

#380: - Re:  

 Maar als die mooie leuke jonge Nederlandse meiden zwanger raken worden ze ontslagen. Waar halen ze dan een uitkering? En wie vult de Nederlandse staatskas waarmee de uitkeringen worden verstrekt?

Juist : hard werkende Nederlanders bij Nederlandse bedrijven.


Gast

#392

2016-01-17 09:06

Omdat ik tegen oneerlijke concurrentie ben, geld verdienen in de luchtvaart is al moeilijk genoeg! Ook voor de G3 airlines trouwens, ook daar wordt nauwelijks (lees niet) verdiend aan de verkochte stoelen, alleen daar stroomt geld via een achterdeur naar binnen, iets wat niet gebeurd bij de "normale luchtvaart bedrijven". De G3 gaan pas geld verdienen als zij de markt zelf kunnen bepalen (als zij als enigen over zijn) dan is er niets meer te kiezen.  Het is allemaal vergelijkbaar met de detailhandel, nog een paar jaar en dan zijn V&D, Hema, de Bijenkorf etc, er niet meer, dan kunnen we allemaal lekker rommel kopen voor hogere prijzen bij de Action! 


Gast

#393 Re: Re: Re:

2016-01-17 09:18

#391: - Re: Re:  

 Klopt! En als je met je hand voor je ogen de snelweg oversteekt maak je kans aangereden te worden.. Zo kunnen we nog wel even doorgaan


Gast

#394

2016-01-17 09:27

Dit kan niet we moeten strijden

Gast

#395

2016-01-17 09:56

Ik ben ook van mening dat de markt zijn werk moet doen. Maar dan moet er wel een concurrenende positie mogelijk zijn uberhaupt. Als er in nederland geld zoveel geld naar de overheid gaat en bij de emiraten is het andersom dan is dat verschil al niet meer te doen

Gast

#396

2016-01-17 10:01

Oneerlijke concurrentie wat resulteert in banenverlies bij KLM.

Gast

#397

2016-01-17 10:05

Omdat ik als KLM personeel wel degelijk zie dat er met de komst van de Emirates er een verschil te zien in de keuze die de passagier maakt. De kosten van tickets is daarbij zeker een belangrijk punt. Hiermee kunnen wij niet concurreren. Veder spelen er natuurlijk meer belangen bij waar wij als KLM geen invloed op hebben. De groei van de luchthaven Schiphol en het geld en de overheid belangen die hiermee gemoeid zijn. Groei, verandering en concurrentie is goed zolang deze op eerlijke wijze word verkregen dit houd iedereen scherp en hiermee kunnen mooie dromen en verwachtingen uit voortkomen. Denk vooral aan de toekomst van Nederland en onze economie vooral in deze tijd.

Gast

#398

2016-01-17 10:11

KLM moet de mogelijkheid geboden worden om zijn positie op Schiphol te behouden en door deze "aanval" van de Emirates wordt dat bemoeilijkt!!

Gast

#399

2016-01-17 10:27

Omdat mijn beste vriendin haar moeder en tante bij KLM werken + KLM is een super gooie vliegmaatschappij!!!

Gast

#400

2016-01-17 10:31

Regels zijn Regels
Indien het wel is toegestaan dat maatschappijen met staatsteun in Europa mogen opereren dan doe je er niets tegen.
Mag het niet dan is het kabinet fout.
En is een petitie toch niet nodig ?