Behoud Natuur Paddepoel / Selwerd "Stop Kap bomen "

Quoted post


Gast

#37 Belachelijk

2016-02-25 10:36

Wat een belachelijke petitie.

1: Hij is bijna niet te lezen. Probeer in ieder geval eens om fatsoenlijk Nederlands te schrijven, inclusief spelling en interpunctie. En sluit een verhaal niet af met drie uitroeptekens.

2: Wat er in de petitie staat is ook nog eens onzin. Er zouden bijna geen fietsers over dit fietspad gaan. Nou, er fietsen iedere dag duizenden mensen over dit fietspad. Soms staat er zelfs file. Dit fietspad is absoluut toe aan verbreding.

3: De meeste gebruikers van dit fietspad zijn studenten, en daar zit waarschijnlijk de pijn. Studentje pesten, dat is pas zielig. Toch grappig dat de meeste Groningers niet inzien dat Groningen zonder studenten niet meer dan een klein provinciestadje is. Kijk naar Harderwijk, daar is de universiteit ook gesloten. Het voorland voor Groningen bij het sluiten van de universiteit.

Conclusie: Vul je balkon met vogelvoer en nestjes en houd verder op met zeuren. Fietspad wordt verbreed. Next.

Reacties

Behoudhetpark

#40 Re: Belachelijk

2016-02-25 19:27:01

#37: - Belachelijk 

 Ik woon aan het fietspad en ben 22 jaar, dezelfde leeftijd als de gemiddelde student. Met die drukte valt het wel mee. Volgens mij is een cursus verkeersregels en fietsen op het zernike slimmer. De meeste (buitenlandse) studenten kunnen voor geen meter fietsen en snappen niet wat hoort en wat niet. 

Student op de fiets

#42 Re: Belachelijk

2016-02-25 19:37:55

#37: - Belachelijk 

 1. Dat degene die deze petitie heeft opgezet inderdaad geen al te beste prestatie heeft geleverd wil nog lang niet zeggen dat hij ongeijk heeft. Net zo goed, zou ik u in dit geval van een drogreden kunnen beschuldigen.

2. Dat klopt, hoewel dit er natuurlijk maar 2 keer per dag echt veel zijn. Uw conclusie daar en tegen volgt abslotuut niet logisch uit uw argumenten. De belangrijkst rede voor een file is dat er te veel fietsers zijn, niet dat er te veel bomen staan.

3. Opnieuw een drogreden, sorry dat ik zo zeur maar u roept het over uzelf af. Juist studenten, ten alle tijden de groep mensen in onze samenleving met de miste belangen, zouden moeten protesteren tegen deze zinloze daad. Wij studenten moeten eens wat minder zeiken, wat meer verantwoordelijkheid nemen en ermee leren leven dat de rest van de wereld niet voor ons bestaat. Eerder andersom.

Conclusie: Wees je ervan bewust dat wij studenten geenszins belangrijker zijn dat vogels en bomen en houd je mond als je niks anders te doen hebt dan arrogant hoog van de toren te blazen.


Gast

#70 Re: Belachelijk

2016-04-13 22:02:29

#37: - Belachelijk 

Ten eerste: Wat men veel te weinig doet in de politiek is het scheiden van feiten en meningen.
Dat de mening uitgedrukt in deze petitie is onderbouwd door dubieuze feiten, en in dubieuze, slecht leesbare taal geschreven is, doet niets af aan de mening, maar zeker wel aan de petitie.

Ik steun daarom deze petitie niet.

Maar er is geen reden om iedereen die de bijbehorende mening aanhangt over één kam te scheren en zelfs te beledigen door te suggereren dat ze alleen tegen de verbreding zijn om studenten te pesten. Dat soort argumenten komt laf en dom over; wat kun je hier tegenin brengen?
Toch probeer ik het maar: Ik ben een student. Ik heb heel, heel vaak (toch minstens 1000 keer) op de Zernikeroute gefietst, zowel met de route mee als er tegenin. Ik ben tegen de verbreding van het fietspad - of in ieder geval tegen een verbreding die bomenkap noodzakelijk maakt. Ik acht dit niet nodig omdat ik vrijwel nooit een botsing heb gezien, laat staan gehad, en omdat ik vind dat studenten zich veel netter kunnen gedragen op deze route, waardoor 90% van de botsingen die er plaatsvinden waarschijnlijk ook nog eens vermeden kan worden. Laat ze daar maar eens een artikel in de UK over schrijven.

Overigens heb ik nooit in de file gestaan op de Zernikeroute.