Een Verbeterde Aanpak voor Hondenbeleid
Opmerkingen
#3
Omdat ik zelf een amerikaanse stafford van 13 jaar oud heb die nog geen vlieg kwaad doet. Het ligt ook echt aan de eigenaren ik zie het veel om me heen stoer doen met zn hond en daar lijden de ander onder.Lien Gerrits (Den haag, 2023-10-07)
#5
Het niet gaat om het ras op zich maar om de verantwoordelijkheden die baasjes wel/ niet nemen. Aanlijnplicht voor alle rassen, verplichting tot screening voor aanschaf van een hond, verplichting tot volgen van cursus, aanleggen van goed systeem om incidenten te registreren van alle rassen, strenge eisen aan het fokken van honden van alle rassen etc etc.Edith Michels (Eindhoven, 2023-10-07)
#6
Honden worden niet vals geboren .Maar door onwetende mensen vals gemaakt
Remco martens (Purmerend, 2023-10-07)
#7
Mijn aansluit bij de hiervoor genoemde puntenNathalie Van Dijk (Enschede, 2023-10-07)
#9
Ik het eens ben met deze petitiePatricia Van Gils (Puttershoek, 2023-10-07)
#11
De mensen moeten worden opgevoed.Melissa Thijsse (Hoenderloo, 2023-10-07)
#13
Ik absoluut tegen zo n verbod ben. Angst en onbegrip en onwetendheid maakt zoveel kapot.Sandra Leeuwis (Ede, 2023-10-07)
#15
De dieren hulp nodig hebben , die kunnen niet voor zichzelf spreken. En ik ook met hart en ziel me voor hun wil inzettenSusan Grispen (Enschede, 2023-10-07)
#20
Om de honden te beschermenSjannie Snellen (Schijndel, 2023-10-07)
#24
Wij versntwoorde american stafford eigenaren zijn, en door het toedoen can incompetente mensen onze hond straks kunnen verliezen!Daarbij wij vaak lastige honden hebben die vaak een rugzakje hebben en wij daar mee aan de gang gaan en proberen op te lossen.
Ben het met deze regels helemaal eens!
Nicole Arends (Enschede, 2023-10-07)
#25
Ik onderteken omdat de wet die ze nu aan willen nemen, kant nog wal raakt en alleen gespitst is op bepaalde rassen. Dit is zeer onterecht en ondoordacht. De aangegeven punten in deze petitie zouden veel effectiever werken.Lilian Prins (Spijkenisse, 2023-10-07)
#28
Dit al veel eerder ingevoerd had mogen worden wat mij betreft. Registratie en kennis verplicht. Teveel honden zitten bij een verkeerde eigenaar.Bianca de Boer (Zuidplas, 2023-10-07)
#29
Ikzelf een Stafford heb en weet hoe een goed karakter ze hebbenHenri Schellekens (Casteren, 2023-10-07)
#30
Pak de mensen aan, niet de hondenCornelia Ezinga (Borne, 2023-10-07)
#31
Het gedrag van de hond aan de baas ligt.De hond spiegeld het gebracht van de baas
Jacco Kisjes (Zwartsluis, 2023-10-07)
#32
Eens!Sandra Janssens (Rotterdam, 2023-10-07)
#33
Verplichte screening van baasjes die in staat zijn om bepaalde rassen te mogen hebben en ze opvoeding en liefde kunnen bij brengen!Siona Bruin (Warmenhuizen, 2023-10-07)
#35
Ik vind dat het de schuld van de mensen isFoute fok .foute opvoeding.waarschijnlijk invoeren van honden uit fokfabrieken.
Geef alleen stamboom af van een officiële fokker die ook op karakter fokt.verplichte cursus.mischien een verbod op steeds maar groter en nieuwe rassen.
We gaan ook geen auto's verbieden omdat daar mensen mee doodgereden worden.
Nel Vd hoven (Heinenoord, 2023-10-07)
#36
Het slaat werkelijk nergens op . De hond is niet het probleem. Het baasje is verantwoordelijk voor een goede gehoorzaamheids training. Bv de rottweiler is een fantastische lieve hond. Ik spreek uit eigen ervaring.Nannette GelderblomGelderblom (Hoogland, 2023-10-07)
#38
Ik onderteken omdat ik het helemaal eens ben met de verbeterde aanpak zoals beschreven.Sandra Bakker (Beverwijk, 2023-10-07)
#39
Ik het daarmee eens benD. Cohen de Lara (Purmerend, 2023-10-07)
#40
Ik onderteken omdat het tijd wordt dat we de juiste kant van de leiband de schuld geven. Er worden GEEN agressieve honden geboren maar jammer genoeg opgevoed omwille van geweld, uit angsten, opgefokt worden, … e.d. Honden die bijten uit angst moeten vertrouwen terug krijgen in de mens. Elk dier verdient een THUIS en geen hel. Ban niet de rassen maar de verkeerde eigenaren met een verborgen agenda of die een ras kiezen om de verkeerde redenen!! Een hond kies je niet omdat ie mooi is maar om de eigenschappen van het ras die in je gezin past. Een hond is geen modetrend. Een hond aankopen moet een bewuste keuze zijn. Je draagt er zorg voor, voor de rest van zijn leven en niet voor even zoals bij zovelen. XLotte Desoete (Aalter, 2023-10-07)
#41
Deze honden de liefste honden zijnLisa Korts (Enschede, 2023-10-07)
#47
Ik teken omdat ik vind dat er een goed beleid moet komen over alle hondenrassen en niet alleen de powerbreed honden.Jeanet Evertse (Winterswijk, 2023-10-07)
#48
Ik wil dat er een einde komt aan de negatieve reacties op staffords en pitbulls. Het zijn de baasjes die hun hond misbruiken en niet andersom. Een hond is zoals een kind. Het heeft de nodige opvoeding nodigCindy Smet (Borsbeek, 2023-10-07)
#52
Ik vind dat er beter met honden moet worden omgegaan.Ingrid Hogenberg (Enschede, 2023-10-07)
#55
Ik van mening ben dat een hond meestal niet agressief geboren wordt, maar dat dat voornamelijk ligt aan het baasje, die de hond niet juist opvoed.Sandra Stienen (Brunssum, 2023-10-07)
#56
Ondergetekende heeft zelf een Amstaff(Nanouschka)Nu bijna 3 jaar en hiervoor een Amstaff xxl (Tsjamoo)14 jaar gehad, altijd aan de lijn , kindvriendelijk, nooit geen problemen gehad met deze honden , maar de eigenaren van de loslopende andere honden vonden het maar niets als ik erop stond dat ze hun honden aan de lijn moesten doen , terwijl beide honden wel met andere honden kunnen omgaan , maar ik eerst zeker wil zijn of die loslopende honden wel met mijn honden kunnen omgaan , en sorry om te zeggen maar die kleine k.. keffers zijn de ergste honden om met andere honden om te gaan ,en mensen..die zijn te onzeker ,bang en daardoor agressiever dan onze honden .Albert Helmink (Arnhem, 2023-10-07)
#57
Wij liefhebbers zijn van rottweilers en onze hond wel sociaal verandwoord opvoedenSaddy De groot (Naaldwijk, 2023-10-07)
#58
Ik ook een rottweiler heb en gewoon goed opvoed. Zit geen kwaad inR Snijder (Naaldwijk, 2023-10-07)
#59
Ik onderteken omdat ik tegen deze beleid bentJivaro hinoke (Oost-Souburg, 2023-10-07)
#60
Ik heb al mijn hele leven Engelse Staffords en Herdershonden, ik ben 73 jaar, geen een van mijn honden heeft ooit gebeten.Toen mijn Stafford werd aangevallen ging zij op haar rug liggen en werd in haar buik gebeten en deed niets terug!!!!
Ineke Lavies (Voorburg, 2023-10-07)
#61
Het eens tijd wordt om de andere kant van de lijn aan te pakken in plaats van een bepaald ras.Laura Adriaansen (Dordrecht, 2023-10-07)
#62
Omdat de baasjes moeten worden aangepakt en niet de honden of een bepaald ras. Nog nooit zo'n lieve hond gehad..Mireille Kroon (Millingen aan de rijn, 2023-10-07)
#63
Wij hebben zelf 4 powerbreeds en sta achter deze petitie.Ons ras moet blijven.
Rietveld F (Benschop, 2023-10-07)
#66
Ik ondertekn omdat de nieuwe maatregel van het kabinet erg ondoordacht is.Doeneerstbgedegen onderzoek naar het hoe en waarom van bijtincidenten.
Dus vanaf nu alles registreren. Ook van kleine hondenrassen.
Karin Daris (Westerhoven, 2023-10-07)
#67
Niet alle sterke honden zijn een gevaar. Kleine honden bijten vaker dan grote jondenErik Jonker (Purmerend, 2023-10-07)
#69
Omdat ze niet eens de goede cijfers hebben van hondebeten en al helemaal niet weten welke rassen!!Anita Jamin (Maastricht, 2023-10-07)
#72
Ik zelf eigenaar ben van de zogenoemde HR honden en deze nog nooit een levend wezen kwaad hebben gedaan. Verantwoord eigenaarschap is hier 1 van de redenen van.Maaike Schrader Schrader (Leeuwarden, 2023-10-07)
#73
Ik zelf een rottweiler heb er worden geen valse honden geboren maar gemaaktJacqueline Penning (Nieuw Lekkerland, 2023-10-07)
#74
Het verbieden van bepaalde rassen of rastype hond gaat niet werken.C Wessel (Vlaardingen, 2023-10-07)
#76
Ik hier helemaal voor ben als eigenaar van een risico hond zie ik hier alleen maar iets positiefs in. Betere regels zorgen voor betere opgevoede/gefokte honden.Chayenne Klaasse (Zeeland, 2023-10-07)
#77
Ik mijn gelieve ras(Rottweiler) behouden wil zien blijven.Do Hellendoorn (Rotterdam, 2023-10-07)
#78
Zoals altijd de hond nu weer de dupe is van het ondoordachte beleid van de overheid. Onzinnige regels waarbij bij je van te voren al weet dat het niet gaat werken. Bovenstaande (in de petitie) zal veel meer effect hebben. Uiteindelijk is immers de baas verantwoordelijk (in elke betekenis van het woord) voor zijn hond. Dus niet het ras/type hond straffen, maar de eigenaar. Daarnaast zou een houdverbod voor de baasjes die keer op keer de fout ingaan ook heel prettig zijn. Nu is het zo dat de hond wordt afgemaakt bij een serieus bijtincident en het baasje gewoon vrolijk een nieuwe hond koopt waarna alle ellende weer opnieuw gebeurt.Loes Meerbeek (Leiden, 2023-10-07)
#80
Ons ras moet blijven bestaan als goed ras zonder al die voor oordelen, en idd pak de loslopende honden aan die hun eigen gang gaanT Van Oorschot (Boxtel, 2023-10-07)
#81
er niks mis is met onze honden, het ligt aan de opvoeding.Yolanda Van Der Zee (Landgraaf, 2023-10-07)
#83
Ik onderteken omdat ik vind dat je niet bij individuele incidenten een heel ras dit kan aanrekenen. Het van grootste belang is dat honden niet terecht komen bij " foute" verkeerde mensen die niet correct omgaan met de hond waardoor er gevaarlijke situaties kunnen onstaan. Er screening nodig is bij aanschaf van een hond. Honden alleen via erkend fokker verkrijgbaar zijn. Er een volledig aangelijnd verbod komt voor honden in woonwijken en losloopgebieden vrij stellen mits hond goed onder appèl staat en sociaal is met andere honden..zoniet dan aangelijnd toestaan.Erna de Groot (Wateringen, 2023-10-07)
#85
Dit lijkt me een eerlijkere aanpak dan alles maar verbiedenEsther Van Rijn (Apeldoorn, 2023-10-07)
#86
Dat er goed voor onze honden wordt gezorgd met een goed beleidMargriet Titsing (Enschede, 2023-10-07)
#88
Het gedrag van mensen moet aangepakt worden. Ook de oorzaken van incidenten moet worden onderzocht. Zo kan je echt incidenten voorkomen. Hogere boetes op bijvoorbeeld loslopende hond en dierenmishandeling.Gerdien Van Brakel (Leerdam, 2023-10-07)
#89
Ik zelf Amerikaanse stafford hebt en ze liefste hond wie der isAlexandra Ehrhardt (Zaandam, 2023-10-07)
#90
Ik vind dat er geen verbod op rassen mag komen. Honden dienen goed opgevoed te worden. Cursussen verplicht stellen en goed socialiseren.Inge Van Vroenhoven (Eindhoven, 2023-10-07)
#91
Ik het eens ben met dat het anders moet. Ik heb zelf 2 Stafford kruisingen. Een ras verbieden gaat het probleem niet oplossenAdriënne van Miert (Breda, 2023-10-07)
#92
Ik van mening ben dat het zeker te weten niet aan het ras ligt , maar aN de opvoeding !!Juliette Cirkel (Breda, 2023-10-07)
#93
Mee eensMartine Stoffers-wiersma (Kreileroord, 2023-10-07)
#94
Ik het hier helemaal mee eens benJolanda De Lorijn (Druten, 2023-10-07)
#97
Het verstandig vind dat er een betere aanpak moet komen als mensen honden als huisdier hebben. Ipv bepaalde rassen gaan verbieden..Ilona Bruintjes (Hengelo, 2023-10-07)
#102
Omdat in elk ras wel eens iets tussen zit wat niet in orde is. En dat kan ook omdat het beestje slecht behandeld of niet op gevoed wordt. Dus geen enkel ras mag uitgesloten worden.Ineke Moerland (Spijkenisse, 2023-10-07)
#104
Fok en houd verbod is totaal onzinnig. Zelf hebben we een rottweiler van 7, als je hem goed en sociaal opvoed is er niks aan de hand! Laat er een verbod komen op eigenaren die niet kunnen omgaan met honden met een eigen karakterMarjolein Boekhoudt (Hattem, 2023-10-07)
#105
Als eigenaar van een Bully , stop de brood fok , verplicht chippen van de hond , controle op degelijke fokkers die kweken uit liefde en niet voor het geldPetra winten (Lanaken, 2023-10-07)
#106
Omdat ik tegen een verbod benHilco Dijns (Utrecht, 2023-10-07)
#107
Ik vind dat de eigenaar van de hond altijd aansprakelijk is voor het gedrag van zijn/haar hond, dat verandert niet door het verbod op bepaalde hondenrassen.Een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt door de verkeerde opvoeding.
Henk Jansen (Eindhoven, 2023-10-07)
#108
Het ras niet fout is maar de eigenaren die geen verantwoordelijkheid nemen en zich niet verdiepen in deze rassen.Karina Koopman (Utrecht, 2023-10-07)
#109
Om dat het niet ligt aan deze soort hondenJoyce Schiphorst (Almere, 2023-10-07)
#110
Er geen rassendiscriminatie mag plaatsvinden!Hou van alle honden en heb nu een allerliefste Engelse Stafford.
Bij de verschrikkelijke bijtincidenten ook de verantwoordelijke aanpakken.
Ada Don (Vlaardingen, 2023-10-07)
#111
Er eens een gedegen hondenbeleid moet komenLisette Oldenhuizing (Meppel, 2023-10-07)
#112
Ik het zat ben.Maria Keller (Nissewaard, 2023-10-07)
#115
Omdat elke hond een kans moet krijgen.Naomi Soer (Enschede, 2023-10-07)
#118
Ik het dicscriminatie is onder de hondenrassen. Vaak zijn deze rassen beter opgevoed als veel andere rassen!!!!!Suzan van Bogget (Someren, 2023-10-07)
#120
Ik heb zelf een Amerikaanse Stafford en dit ras mag niet verdwijnen.Wendy van den Assem (Rijswijk, 2023-10-07)
#124
Het wordt dringend tijd voor een fatsoenlijke aanpak en uitschakeling van broodfok.Veerle Geurts (Lanaken, 2023-10-07)
#125
Het bullshit isGa maar eerst handhaven op loslopers waar het niet mag
En dan 400 euro boete
Gevangenis straf voor baasjes die slecht zijn voor dieren
Makkelijk dier dood maken voor niets
Gerda Van den wijngaert (Tilburg, 2023-10-07)
#126
Ik zelf deze honden helemaal geweldig vind en persoonlijk vind ik het liggen aan de opvoeding die je geeft en als je aan het kijken bent voor een bepaald ras vind ik dat je je eerst moet gaan verdiepen erinJohanna Speelman (Spijkenisse, 2023-10-07)
#128
Ik zorgen heb over het voorgenomen voorstel. Er wordt inhoudelijk niet gekeken en een voorstel geschreven zodat mensen tevreden zijn maar niet beseffen dat hetzelfde probleem blijft met andere rassen. De baasjes zijn veelal het probleem, wellicht onwetend en laten de huisdieren maar lopen zonder ze te “lezen” . Dit geldt voor alle rassen waardoor de genoemde juist in problemen komen.Moniek Hofstede (Haaksbergen, 2023-10-07)
#129
Ik het eens ben met de petitie, en omdat het tijd word dat alle bijtincidenten gemeld worden, en niet alleen die van de powerbreed.Het is de andere kant van de lijn waar je naar moet gaan kijken.
Bianca Houwers (Hoensbroek, 2023-10-07)
#132
Il het eens ben met deze petitieMarisca Sommer (S gravenszande, 2023-10-07)
#137
Ik vind dat bepaalde rassen verbieden niet de oplossing is. Het probleem ligt niet bij de hond, maar bij de eigenaar. Het heeft voornamelijk met de opvoeding te maken. Bovenstaande petitie gaat veel beter helpen.Mariska Engels (Bergen op zoom, 2023-10-07)
#138
Er geen fokverbod hoef te komenRicky Scheepers (Oudenbosch, 2023-10-07)
#139
Ik het ermee eens ben Toevoeging: Er moet een gratis examen komen voor mensen die een hond/dier/(kind) willen hebben over opvoeding, verzorging/kosten. Met certificaat zoals een rijbewijs. 2. Dieren mogen niet meer op marktplaatsen verkocht worden en puppyhandelader/broodfokkersmoetwn een boetevan 10000 per dierkrijgen en levenslang verbod op het houden van welk dier dan ook.Dicky van den Broek (Arnhem, 2023-10-07)
#141
Hoop ook dat ze dan eens de mensen met de honden aanpakken die altijd los lopen. En ze niet onder controle hebben. Maar ja zijn bekenden ,en er wordt niets gedaan. Wat een rechtsstaat hebben we hier in NederlandMonique Reuvekamp (Almeli, 2023-10-07)
#142
Ik onderteken omdat ik zelf ook een van de rassen heb waarover dit gaat, maar wel een goed getraind exemplaar. Het houden van een hond (van welk ras dan ook) brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Daarnaast denk ik dat de voorgestelde aanpak in deze petitie een veel betere kans van slagen heeft.Diane van Velzen (Naaldwijk, 2023-10-07)
#143
Ik noooooit meer terug wil naar de dagen van de RAD. Ik wil iedere cursus volgen om aan te tonen dat deze rassen recht hebben om te bestaan!Renata Bronkhorst (Amsterdam, 2023-10-07)
#145
Ik onderteken dit omdat ik als eigenaar van een rottweiler graag dit ras wil behouden.. ik gebruik haar voor de sport en al verschillende diploma’s behaald met haar. En vroeger als kind opgegroeid met rottweilers. Dus ik heb genoeg vertand van dit ras! En ik zou het heeeeeel jammer vinden dat ik die wel bekend met het ras is en er alles aan doet dat er niks gebeurd, nooit meer een rottweiler zou mogen hebben omdat er mensen rond lopen die er geen verstand van hebben en daar door dus Mischien wel ongelukken gebeuren!Jennifer Hersbach (Wateringen, 2023-10-07)
#147
Omdat het pure onzin isNicolet Van vilsteren (HAARLEM, 2023-10-07)
#148
Onze rassen altijd maar negatief in de media verschijnen, terwijl er nog genoeg andere rassen zijn die ook geregeld bijtincidenten hebben en die niet in de media verschijnenHeidi Beuker (Hoogezand, 2023-10-07)
#149
Belachelijk dier krijgt de schuld moet de baas zijnNicolien Van de Kar (Uithoorn, 2023-10-07)
#151
Omdat er geen valse honden zijn, ze worden vals gemaakt door valse mensenJose Veldhoven (UITHOORN, 2023-10-07)
#156
Er geen mooier ras is als dit en ik een verantwoordelijke honden eigenaar ben die bewust is van de ras eigenschappenSamantha Van de ven (Heesch, 2023-10-07)
#157
Ik ben van mening dat de mens de oorzaak is. Achterlijk volk dat we vaak zijn. Dit is ook weer zoiets absurd om rassen te verbieden.Ik was vroeger bang voor die bulltypes. Al die berichten in de media is toch met een reden. Nou bull-shit dus! Sinds 12 jaar geleden ben ik voor het 1st eigenaar geworden van zo'n gevaarlijke hond. Ik had eerder de media moeten negeren. Ik heb nog nooit zulke lieverds gehad.
Françoise Duynstee (Enschede, 2023-10-07)
#158
Ik er achter staat om de fokkers aan te pakken geen marktplaats fokkers meer en de mensen beter te screenen..als geschikt zijn voor deze rassen en mensen ook zelf er goed overna moeten denkenBrian Wigleven (Rijswijk, 2023-10-07)
#159
Als hondeneigenaar regelmatig geconfronteerd wordt met vooroordelen vanwege en uiterlijk er ras. En daarnaast DAGELIJKS verkeerd gedrag naar en tegen dieren tegenkom. Als baasje, je hond moeten beschermen en zelfs de straat moeten oversteken vanwege agressieve uitdagende aangelijnde, loslopende honden en baasjes. Maar als onze hond van zich af zounknauwen is doe het probleem.Cynthia Laatmaarwaaien (Den Haag, 2023-10-07)
#161
Ik ben het hier helemaal mee eens.Anita Veenman (Rotterdam, 2023-10-07)
#162
Ik onderteken deze petitie omdat ik het niet eens ben met de nieuwe plannen aangaande het hondenbeleid in Nederland. Ik ben ruim 40 jaar in bezit van zuivere Rottweilers, en er is nog nooit een incident geweeat.Laten we de broodfokkers van deze honden aanpakken, dat is minder werk en effectiever.
Het ras op zich aanpakken is niet te handhaven, het aanpakken van de kleine 'thuisfokkers' daartegen wel.
Zo houden we onze geliefde honden in stand, ook voor onze veiligheid en zelfs als hulphonden !
Dank u wel.
Kees Biemond (Voorhout, 2023-10-07)
#164
Uit bezorgdheid.Patrick Van Paemel (Aalter, 2023-10-07)
#165
Ik er volledig achter staVin Kisjes (Zwartsluis, 2023-10-07)
#166
Omdat het tijd wordt dat de verplichtingen voor alle honden gelijk wordt.Karen De jager (Amersfoort, 2023-10-07)
#169
Ik onderteken omdat ik in het bezit ben van een hele lieve Amerikaanse Stafford met FCI stamboom. Het grootste probleem van de bijtincidenten komt voort uit de niet geregistreerde nestjes die voor weinig op marktplaats en vanuit het buitenland worden aangeboden. Het wordt tijd dat daar wat aan gaat gebeuren.Linda Driesse (Alphen aan den Rijn, 2023-10-07)
#170
Door verkeerde fokkers en bazen worden de honden de dupe.Anne-Marie vD (Oss, 2023-10-07)
#171
Omdat het niet aan het ras leg maar aan de opvoeding...deze honden worden aan mensen verkocht die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.Door dit soort mensen word deze ras verziekt.
Martina Stigter (Vlaardingen, 2023-10-07)
#172
Ik teken omdat het verbieden van honden op basis van ras discriminatie is en er betere manieren zijn om het aantal bijtincidenten aan te pakken.Loes Wolthuis (Apeldoorn, 2023-10-07)
#174
Ik vind dat deze rassen discriminatie stopgezet moet worden. Iedere hond kan bijten en er moet een eerlijke registratie van bijtincidenten komen ongeacht het soort hond.Karin Hagenus (Hoofddorp, 2023-10-07)
#177
Ik me zorgen maak over een beleid wat van geen zoden aan de dijk zet.Ricardo Zweijtzer (Leeuwarden, 2023-10-07)
#178
Mensen met loslopende honden hard aanpakkenBart Henneman (Schoorl, 2023-10-07)
#180
IKrista Sloterdijk (Leeuwarden, 2023-10-07)
#181
Ik volledig achter deze punten staSonja Houwaart (Sassenheim, 2023-10-07)
#183
Ik het eens ben met de voorgestelde aanpakLisa Werkman (Amsterdam, 2023-10-07)
#184
Ook powerbreeds worden niet vals geboren.Ineke Siepel (Eindhoven, 2023-10-08)
#187
Er niet zomaar een verbod mag komen! En ik het eens ben met de voorgestelde aanpak die in deze petitie staan.Gwen Reuvers (Haaksbergen, 2023-10-08)
#192
Dit zijn weer uitspraken van mensen die nog nooit en hond hebben gehad.En dit is en stuk gemiste opvoeding van deze mensen geweest.
De kortzichtigheid van de overheid maakt Nederland kapot.
Richard Jong (Houten, 2023-10-08)
#198
Omdat het aan de eigenaren ligt en niet aan de hond.Nicole Gelissen (Drunen, 2023-10-08)
#200
Ik ondertekenen omdat ik vind dat ieder hond het zelfde recht heeft om op te groeien zonder oordeel ieder hond is gelijk en moet waardig en op de juiste manier worden opgevoed en goed gesocialiseerd zijnCorrie Van Dongen Mahn (Rotterdam, 2023-10-08)